Giv børnene en kortere skoledag

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Giv børnene en kortere skoledag.


Gæst

#76

2015-08-30 07:03

Mine børn er i skole alt for lang tid.

Gæst

#77

2015-08-30 08:48

Børnene fortjener kortere dage med flere lærere og flere ressourcer. På nogle skoler har de ikke råd til undervisningsmateriale så som maling, bolde, papir og blyanter osv. Hvad skal eleverne så sidde 6-8 timer i skole for?
Det er meningen vi skal ruste børnene intellektuelt, kreativt og socialt - ikke afskrække dem fra deres fremtid ved at behandle dem som samlebåndsarbejdere.

Det er ikke fair st det er børnene der betaler for de voksnes krise.
solsikken

#78

2015-08-30 09:32

med et barn der går i specialskole kan jeg kun følge ham han er så træt at aftensmad orker næsten ikke og spise nogle dage får han intet da han sover lige efter han er kommet hjem indtil vi vækker ham næste morgen de får jo ikke en mulighed for og kople af og fritids interesser \ træning er flyttet ud hvor peberet gror også selv om det et godt hans velbefindende med handicap ridning


Gæst

#79 Re:

2015-08-30 12:08

#5: -  

 Det bliver nok svært at få en plads - begge mine børn (4 og 7 kl) har i snart et år stået på venteliste til både privat og friskole, men ventelisterne er vokset så meget, at de nok ikke får en plads før de er færdige med folkeskolen.


Gæst

#80

2015-08-30 12:16

Jeg har en søn i 7. Klasse, som har tre dage til 15 og to dage til 16. Derudover har han en del lektier som han ikke når de to timer om ugen han har lektie hjælp og tre dage om ugen går han til sport, det betyder at han har "arbejdsdage" fra 8-19 flere dage om ugen. Fuldstændig vanvittigt når man er 13 år gammel!!! Stemmer ikke overens når der samtidig tales om at børn rammes af stress og børn er for inaktive , det tro da pokker at mange er nød til at vælge sport fra, pga de mange timer i skolen.

Gæst

#81

2015-08-30 14:45

Fordi jeg har 2 børn i skolealderen, og ser absolut ingen forbedringer med skolereformen, andet det er sværere at følge med i mine børns læringsniveau og at længere skoledage går ud over deres fritidsaktiviteter.

Gæst

#82

2015-08-30 15:17

Jeg ser hver dag trætte børn, der hverken når roen, foreningslivet eller lektierne. Vores børn skal hjem hver dag inden alt det andet .

Gæst

#83

2015-08-30 15:40

Vores børn har brug for en sammenhængende undervisningsdag, hvor de kan indlære og reflektere.
Det handler om at have tid til leg og motion, og glæden over en dag som hænger sammen med færre antal timer i skolen, så vi som forældre oplever mere initiativrige og friske børn, som stadig har mod på de andre fritidsinteresser, som i høj grad er vigtige for både for et andet fællesskab end tilknytningen til skolen, og ikke mindste at have et overskud og interesse for noget man brænder for i den nuværende alt for sparsomme fritid.

Gæst

#84

2015-08-30 15:49

Børnene er trætte, lærerne mangler forberedelses tid og det dræner det frivillige idrætsliv

Gæst

#85

2015-08-31 11:41

Fordi jeg har et barnebarn, der måtte aflyse musikskole korsang, pga.de 2 lange dage hun har til kl. 1545. Og selv om de har lektiecafe, har hun alligevel 1 time eller 2 hun skal lave lektier i, når hun kommer hjem. Hun går osse til svømning og der er ikke tid til veninder

Gæst

#86

2015-08-31 18:45

Fordi det er svært for et barn med særlige behov at klare så lang en skoledag og så hænge sammen og trives derefter. Det handler om hvordan barnet trives bedst

Gæst

#87

2015-08-31 18:57

Har en dreng i 1 klasse og en pige i 6. Pigen kan lige klare det, men min søn på 6 syntes det er nogle meget lange dage og har slet ikke overskud til at gå til fodbold eller lege mere. Han er træt.

Gæst

#88

2015-08-31 19:57

For de jeg synes at børns ret til selv at vælge og bestemme selv , bliver fjernet mere og mere.
Osse fordi jeg syntes at dagen i skolen er for lang og det giver mindre fritid til vores børn og ikke statens børn.

Gæst

#89

2015-09-01 09:25

Fordi min datter på 10 år bliver konstant stresset og siger der er støj i klassen og det udkører hende fuldstændigt på sådan en lang dag. Ovenikøbet giver de lektier for på hendes skole oveni. Det har jeg så fået hende fritaget for da hun har maveproblemer og det vil forværre dette. Jeg er alenemor med lange arbejdsdage så de lange skoledage gør det bestemt ikke lettere.

Gæst

#90

2015-09-01 15:00

Børn går aaaaallllllt for lang tid i skole!!!!! Lav det om NU!!!!!!!

Gæst

#91

2015-09-01 18:18

Fordi vores børn er fremtiden

Gæst

#92

2015-09-01 20:46

Jeg støtter, at den lange skole skal væk. Børn skal have lov til at lege, og styrke deres sociale kompetencer i fri leg!!!!

Gæst

#93

2015-09-02 18:44

Fordi mit barn ikke kan rumme skoledagen. >Og hun er ellers et "velfungerende barn".
Fra den tid hvor man ikke var en forkælet unge

#94 Re:

2015-09-02 18:47

#1: -  

 jeg gik på efterskole, vi havde undervisning fra 8 morgen til kl. 17. Om aftenen var der forskellige aktiviteter, som alle deltog i. Tænk, vi lærte at bestille noget, og det har jeg lært videre til mine børn. De fik ikke et chock, da de kom ud på arbejdsmarkedet, for de havde lært ansvar og pligt hjemmefra. Jeg er nok ikke populær på denne side, men jeres børn, tager ikke skade af, at undvære mobiler, IPads og pc spil, tværtimod. Tak.


Gæst

#95

2015-09-03 17:19

Kvalitet fremfor kvantitet, tak!

Gæst

#96

2015-09-04 07:00

Vi har lavet en discountskole, hvor vi tvinger børnene til at kede sig hele dagen og lærerne til at slide sig i stykker. Og tale om det må vi heller ikke.
Niels Christian Sauer

#97

2015-09-04 07:01

Vi har lavet en discountskole, hvor vi tvinger børnene til at kede sig hele dagen og lærerne til at slide sig i stykker. Og tale om det må vi heller ikke.


Gæst

#98

2015-09-04 15:48

Vi skylder vore børn og unge de bedste opvækstsvilkår. De fortjener rammer som giver de bedste muligheder for chancelighed, at udvikle empati, at have fokus på alle de kompetencer de har og skal have, at lade børn og unge fra forskellige miljøer mødes og lære at begå sig i forskellige sociale kontekster. Vores børn og unge er den bedste investering i et fremtidigt bæredygtigt samfund. Vi har brug for at de kan tænke selv og vi har brug for også kreative løsninger. Derfor skal de have plads til udvikling i andre arenaer end folkeskolen.

Gæst

#99

2015-09-04 16:58

Fordi fritidshjemmet skal bevares, børn har ret til fritid.

Gæst

#100

2015-09-04 21:18

Fordi min stakkels datter på 10 år har 33 timers skole om ugen, plus 2 timers lektier hver eneste dag. Når klokken er 18 kan hun ikke hænge sammen mere. Det koster hende tid med sin hest som hun nu kun har tid til at tage sig af i weekenderne. Hvor er vi henne når politikerne vægter leg med pædagoger 6 timer om ugen højere end børns fritidsaktiviteter og passioner? Jeg er harm og jeg er rasende! I skulle simpelthen skamme Jer, I aner intet om hvad I byder de stakkels børn.. Mellemtrinet har flere skole timer om ugen end gymnasierne, hvad er det dog for noget?