Vestervangsskoletrafik

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Vestervangsskoletrafik.


Gæst

#1

2015-08-21 14:06

Det er helt umuligt at komme frem og tilbage. At sende børnene på bussen vil vi ikke, da bussen også kommer for sent.

Gæst

#2

2015-08-21 19:37

Det kan kun gå for langsomt !!!!

Gæst

#3

2015-08-21 19:38

Fordi det er nødvendigt !

Gæst

#4 Uforsvarligt

2015-08-22 05:42

Vi bliver dunket i hovedet med at vi skal sende vores børn afsted på gåben, cykler eller med bussen for at undgå at der bliver trafikkaos ved Vestervangsskolen.. Men helt ærligt har i selv været på skolen en morgen mellem 7.30-8.00??? Der er jo total kaos, der er cykler overalt, mennesker overalt og biler overalt. Man kan hverken komme frem eller tilbage og det hele lukker til. Rundkørslen er en stor tikkende bombe der snart springer i luften, hvis der ikke bliver gjort noget hurtigst muligt ender det desværre med ulykker, det kan ikke undgåes. Det er ubehageligt for dem på gåben og cykel at færdes der, men ikke mindst for bilisterne, for der er jo børn/voksne overalt og hele tiden!!!! Skolebussen er jo et fint tilbud for dem som få buskort, meeen selv bussen kommer for sent, den har ikke en ærlig chance for at nå skolen grundet det kaos der er, hvilket betyder at børnene kommer for sent i skolen, hvilket heller ikke er godt nok. Det er pinligt for børnene og jeg ved der er flere der fravælger bussen, grundet det.. Det er et kæmpe problem med trafikken og tænker ikke det bliver bedre når vi når efteråret/vinteren, hvor flere vil fravælge cyklen.. DER SKAL GØRES NOGET VED DE TRAFIKALE PROBLEMER NU!!!!!


Gæst

#5

2015-08-22 07:47

Jeg har flere nevøer og niecer som dagligt skal færdes i trafikken til og fra den skole. Efter hvad man har kunne læse på diverse medier er jeg blevet bekymret for dem. Mange hilsner

Gæst

#6

2015-08-22 08:00

Jeg har skrevet til ABC , ingen svar. Og hvis han kun har hørt fra 3, ville det vel være muligt at svare. Har lige takket for hans tavshed.

Gæst

#7

2015-08-22 08:24

Der er en film vedhæftet som illustrerer lidt af det kaos, der hersker.

Klik på den først blå linie i teksten.


Gæst

#8

2015-08-22 10:33

Angående skolebussen.  Så har linie 13 lige fået ny køre plan. Men der er ikke taget hensyn til at børnene kommer for sent til skole. Det er bare IKKE godt nok. Trafikken er under al kritik. Men vi sagde det jo. Og ingen ville høre på os.  


Gæst

#9

2015-08-22 14:38

Jeg har haft et barn på skolen for 5 år siden og dengang var det kaotisk. Kørte deroppe i denne uge da de fik fri og var rystet over er at se at nogle kørte stærkt igennem rundkørslen når der var så mange børn overalt. Få det nu ordnet og lavet forsvarligt. I (politikkerne) kan ikke være andet bekendt, det er jeres ansvar at lave det trygt for børn og forældre.

Gæst

#10

2015-08-22 14:47

Fordi det simpelthen er uforsvarligt med alt den trafik mega farlig rundkørsel bruger ofte 25 minutter på at komme ud om morgenen fra skolen. Er vildt bange for at der sker uheld ved rundkørslen....

Gæst

#11

2015-08-23 15:15

Mit barn går på Vestervangsskolen

Gæst

#12

2015-08-24 09:57

Fordi at der er livsfarligt for børnene at komme til skole. !

Gæst

#13

2015-08-24 22:13

Trafikkaos ved skoler sætter børns liv i fare! - Vi må beskytte de sårbare trafikanter, som børn, der cykler eller går til skolen!!! - Det ER jo ikke alle 1100 børn, der går på skolen som har mulighed for at blive kørt dertil i bil.... Heldigvis....!!!!

Gæst

#14

2015-08-25 08:09

Jeg bor i Helsted og har ingen børn. Jeg er pensionist.
Omkring kl. 7.35 og en halv time frem, er samtlige veje mod Vestervangsskolen og Hobrovejens skole, totalt blokerede. det er så godt som umuligt at køre ad, Hobrovej, Ringboulevarden, GL.Hobrovej og Mariagervej. Det er helt uholdbart og man kan faktisk kun nå bymidten, på under en halv time, ved at køre ad motorvejen og det er vist den nærmeste omvej.

Gæst

#15

2015-08-30 13:07

Vi skal ikke til skolen, men forbi, det er kaos, men desværre også igennem resten af byen. Det er sørgeligt at man ikke lyttede og "trak" for meget opland ind til byen, og det bliver ikke bedre da også de videregående uddannelser får flere elever til.

Gæst

#16

2015-09-03 20:02

Fordi min datter cykler turen til og fra skole hver dag. Hverken hende eller jeg som mor, føler os sikre i traffikken. Har set hvor mange biler og hvor kaotisk det er især om morgenen.
Jens Peter Hansen

#17 Forslag til omgående ændringer?

2015-09-04 07:55

Ud over at rulle ændret skolestruktur tilbage; udkørsel fra Nålemagervej til Vester Boulevard og etablering af ekstra afsætningspladser langs Hobrovej samt etablering af ramper fra stiunderføring ved Vangdalen op til Hobrovej - hvilke forslag er der til omgående ændringer?