Bevar Bramsnæsvig Skolen - vores sted

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Bramsnæsvig Skolen - vores sted.


Gæst

#1

2015-06-24 20:10

Fordi vi skal bevare vores skole i Ejby . Det vil betyde meget for børnene og os som husejere. Skolen har større ressourcer og kan bære alle klasser. Det vil ødelægge de sarte børn ved at flytte skole mit i det hele. Det er ikke gennemtænkt for de følger det vil medfører. Det er vanvittigt

Gæst

#2

2015-06-24 20:20

Fordi mine børn for få år siden fik lukket deres skole i kirke sonnerup og derved mistede en del kammerater som ikke flyttede med til bramsnæsvig skolen men istedet valgte diverse privat skoler. Ønsker ikke for dem eller andre at det skal ske igen

Gæst

#3

2015-06-24 20:28

Bramnæsvig skolen skal  bevares og ikke risikere at de mister en del venner når den rykker til kirke hyllinge 
Mine børn skal ikke flyttes igen og igen
Det er da stressende for dem


Gæst

#4

2015-06-24 20:31

Det er et problem for lokal samfundet at overbygningen skal lukkes, Samt at vores børn skal bruge en hel mere tid på transport.

Gæst

#5

2015-06-24 20:42

Fordi jeg er imod lukning af overbygningen på bramsnæsvigskolen. Jeg synes lejre kommune skal overveje om deres visioner om at bevare det nære miljø hænger sammen med endnu engang lave ændringer der skader lokal miljøet i de små landsbyer.

Gæst

#6

2015-06-24 21:00

Det er 3 år siden at vores lokale skole i Kr. Sonnerup blev lukket. Kan det virkelig være sandt at vi endnu engang skal kæmpe for at vores børn kan gå i skole i deres nærmiljø - som for børn i Sonnerup nu er blevet Ejby.
Én gang har min datter oplevet at hendes venner i klassen blev spredt for alle vinde, da skolen blev sammenlagt med Bramsnæsvig, og jeg bliver virkelig trist på mine børns vegne, da det (igen) vil have konsekvenser for de venskaber de nu engang har opbygget, samt for kommende venskaber, som kan være svære at styrke når man som børn ikke bor i samme by.


Gæst

#7

2015-06-24 21:02

Nu når man har valgt at lukke kirke sonnerup skole og at vi har inklusion i skolerne, så vil vi gerne have at vi nu beholder de skoler der er nu... Og ikke lukker en overbygning på en så central skole

Gæst

#8

2015-06-24 21:03

Selvfølgelig skal skolen bevares , der skal mine børnebørn jo gå i skole.
Tidligere elev

#9

2015-06-24 21:22

En folkeskole handler netop om at være tilstede. Være tilstede i det miljø man nu engang er født og opvokset i. Så nytter det ikke at sende børn længere væk, børn bør bo i samme by som de går i skole i. Hvordan skal de nære relationer og venskaber ellers bestå, hvis det tager 25min på cykel at køre til bedste skolekammerat? Den tid går fra lektie og familiesamværet.

BEVAR OVERBYGNINGEN PÅ BRAMSNÆSVIGSKOLEN!

 

 


Gæst

#10

2015-06-24 21:47

Fordi at jeg syntes det er en total latterlig løsning, der er på tale her. Vi bor selv i ordrup ved kirke sonnerup, vores børn har langt nok i skole nu, man kan ikke lukke en skole og derefter den næste, hvornår skal de føle sig trygge. Vi har 4 dele børn, to af dem har ikke adresse hos os og kan derfor ikke få buskort, og cykelsti er der heller ikke engang, så vi kan ikke sende dem afsted på cykel, og skal de så også til at cykle helt til kirke hyllinge, hvornår tænker i så at børn skal have lov til at være børn, hele deres hverdag vil være transport og skole.
Bevar bramsnæsvigskolen, den bedste skole man kan have sine børn på.

Gæst

#11

2015-06-25 04:12

Jeg mener ikke at overbygningen skal nedlægges. Det fører til at man tømmer Ejby for aktiviteter handelsliv m.v
Ramses27

#12 Bevar Bramsnæsvigskolen

2015-06-25 04:53

Det er kun 3 år siden at I lukkede Kirke Sonnerup skole. Det har været en lang sej kamp at få mine børn til at være glade for skolen og skal jeg til denne kamp igen? Prøve at overbevise er mine børn om at politikerne gør det rigtige når de (mine børn) og jeg at det ikke er den rigtige beslutning. Overbevise mine børn om at det er OK at politikerne giver dem utryghed i hverdagen. Giver dem en endnu længere vej til skole, som i forvejen er lang. Og overbevise dem om at de fremover ikke kan gå til nogen fritidsaktiviteter da skoledagen og transporten er blevet for lang til at der er tid til det. Overbevise dem om at det er ok at man er en lille maskine der står op tager bussen i skole tidligt om morgenen og har en lang dag i skolen ( efter reformen) for derefter at sætte sig i bussen for at komme hjem igen. Det er ikke noget jeg har lyst til at overbevise mine børn om! bevar Bramsnæsvigskolen!

Mia

#13 Bevar Bramsnæsvigskolen

2015-06-25 06:14

jeg har selv gået på Bramsnæsvigskolen og idag går begge mine børn der. Det er en FANTASTISK skole med skønne muligheder for at bruge naturen som redskab i undervisningen. I Ejby har vi Landets smukkeste omgivelser med Skov, Strand, Havn, Dejligheden og ej at forglemme...Danmarks bedste SFO. Vigtigst af alt er der tryghed for børnene med faste venner, pædagoger og lærere. Jeg kan have mine bange anelser om at mange dygtige lærere vil fravælge en skole der er lukningstruet. Det er ikke lige dét Lejre Kommune har brug for. Vi har brug for Sammenhold og styrke for at udvikle os og vores børn i det der snart minder mig om "udkantsDanmark". 

Henrik Erichsen

#14 Bevar Bramsnæsvig skolen som en hel skole

2015-06-25 06:40

Ud over at Bramsnæsvigskolen er en af kommunen største skoler, med de langt de bedste facialiteter til at rumme så mange børn (Skov, strand, marker og rolige omgivelser) vil det være en trafikal katastrofe hvis så mange børn fra Ejby og Sonnerup pludseligt skal transporteres sig til Kirke Hyllinge, som for det første ligger midt i byen og for det andet slet ikke har afsætnings muligheder for det øgede antal børn hver morgen klokken 8.00...

De absolut eneste der vinder noget ved denne overbygning er Fakta og Meny


Gæst

#15

2015-06-25 07:52

Jeg har børnebørn der er flyttet fra Kr.Hyllinge skole og de skal ikke tilbage

Gæst

#16

2015-06-25 08:44

Fordi jeg ikke kan se nogle mening i at lukke skolen i Ejby, og har hørt af flere at skolen i Kirke hyllinge ikke er god.


Gæst

#17

2015-06-25 10:57

jeg har skrevet under selvom mine børn er under skole alderen! men jeg mener, sikkert ligesom 90% af alle forældre, at den plan er helt igennem vanvittig! efter folkeskole reformen, med inklusion ovs- hvor vil i så ha børnene skal være henne? for jeg véd at nogle af skolerne MANGLER lokaler til både lære forberedelse og fag lokaler! jeg syns helt bestemt det var mega mærkeligt da jeg selv gik i skole at der lige pludselig kom en masse fra kr. sonnerup og skulle gå på vores skole! gad vide om nogle af beslutnings tagerne overhoved har børn, og hvis, så går de vil ikke i skole i en kommunal folkeskole i lejre kommune!

har hørt at ideén stammer fra Aabenraa eller noget, og at det fungere super fint derovre! fred være med det, det er jo nok også MEGET nemmere, når hele skole miljøet tæller 150-200 børn... det er 25-40% af EÉN skole i lejre kommune! xD

Det er, EN OMMER!!!


Gæst

#18

2015-06-25 11:16

Det er vigtigt at vi beholder skolerne i ydre områderne, 0-10 klasse, så ikke man skal bruge mere tid på transport end nødvendig, vi får STRESS af al den lukning af kommunale institutioner. Vi fiser rundt med vores unger hele tiden. Gi nu os forældre lidt fred, vi har aldrig været mere stresset end vi er nu. STOP SÅ FOR POKKER.

Gæst

#19

2015-06-25 16:36

Det er da på ingen måde ok at lukke vores skole i hverken 1 eller 2 etaper. Og med skolelukning af kr sonnerup skole i frisk erindring er det tilmed at tage et helt lokalområde som gidsler. ...skal vi nu også være et udkantsområde? Uden lokale skoler er lejre kommune ikke attraktiv for børnefamilier. Hvor trist at vores lokalpolitikere ikke tør invistere i vores børns fremtid.

Gæst

#20

2015-06-25 17:46

Jeg har selv gået der - det er en god skole med gode lærere!

Gæst

#21

2015-06-27 08:35

En landsbykommune bør sikre at der er børn og unge tilbud i nærområdet.
Skolerne tilbage til landsbyerne.

Gæst

#22

2015-06-27 15:08

Fordi hele min familie bor i det område og deres børn går på den fantastiske skole!!!

Gæst

#23

2015-06-28 12:52

Alt taler for..det er Bramsnæsvig skolen, der skal beholde overbygningen... Flre børn fra Kirke Hyllinge går allerede på Bramsnæsvig skolen, hvilket der sikkert er gode grunde til !! Hvordan vil man evt. udbygge Kirke Hylllinge skole ?? Bramsnæsvig skolen er omgivet af mange grønne arealer, hvilket kniber i Kirke Hyllinge osv, osv. Det aller vigtigste er, det er vores sted..vores skole.. Sejt de unge mennesker bruger deres søndag til underskrift indsamling ved Netto..fordi de VIL deres skole.....Bramsnæsvigskolen...

Gæst

#24

2015-06-28 21:02

Jeg syntes ikke politikerne tænker sig om med det her, Kr. sonnerup skole lukkede for et nogle år siden, børnene fra
Kr. Sonnerup/Englerup skulle så til Ejby. Lejre kommune vil gerne have byboerne flytter ud til kommunen, nu flytter de hellere til storbyen, men hvorfor ikke flytte det hele til Ejby, det ville så være i midten af det hele med alt det gode lige ved hånden. Og der er plads til udbygning, det ser sværere ud i Kr. Hyllinge.
Men vi har vel nogle lokal politikere der bor i Kr. Hyllinge, der tror de bor i verdens navle. Håber ikke de får lov til den nye plan..
Gæst

#25 Kommunalt idioti

2015-06-29 09:20

Typiskt eksempel på kommunalt sparevanvid! Har selv gået på skolen og dens faciliteter og placering tæt på skov og strand er særdeles velegnet for et udviklende og trygt læringsmiljø. Mon ikke de varmeste fortalere for dette er bosiddende i Kirke Hyllinge?