Afskaf kommunernes misbrug af ressourceforløb

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Afskaf kommunernes misbrug af ressourceforløb.


Gæst

#126

2016-05-25 04:48

Jeg er på ressourceforløb har værer syg i 5 år

Gæst

#127

2016-05-25 06:05

Jeg underskriver da jeg selv kæmper en ulig kamp med kommunen og det har jeg gjort i 10 år de bliver ved med at finde nye ting der skal undersøges eller afprøves jeg lider af fibromyalgi med 18 tender pointer, Koll , Asma, alt for høj blodtryk , og voldsomme migræne anfald og Idag skal jeg ind og have svar på min mr scanning da jeg har voldsomme smerter i hoften .men uanset hvad og hvor dårlig jeg er også smerter mener man ikke jeg er pensions berettiget så har sidste år fået tilkendt ressource forløb på 2, 5 år og jeg skal i arb prøvning men det er så først nu de sender mig vidredet da de ikke hvis hvad de skulle sende mig ud i eller til da jeg desværre også er boligløs på 4 år og det hjælper de mig så heller ikke med for jeg er jo bare en meget syg pære dansk og ikke en udefra med problemer SÅ DERFOR MIN UNDERSKRIFT

Gæst

#128

2016-05-25 07:35

Fordi ressourceforløbet kun er en skjult agenda for kommunerne til at sylte borgerne på kontanthjælp, med størst mulig refusion fra staten. Ren kassetænkning! på bekostning af borgers helbred.

Gæst

#129

2016-05-25 09:42

Fordi jeg personligt er hamrende træt af kommunernes tiltag, der ikke bunder i noget som helst og ikke fører nogen steder hen, men bare fastholder folk i en i forvejen dårlig økonomisk situation.Jeg har sagsbehandlerne mistænkt for at gøre dette fuldt bevidst for at bevare hvad de synes er en overlegen position i forhold til borgeren.
Dette syge system har kostet mig mit arbejdsliv og ødelagt enhver form for karriere forløb hos mig, der fastholdes trods højt udannelsesniveau og højt intelligensniveau i kontanthjælpssystemet på 25. år.Der burde fastsættes lovregler i forhold til, hvor mange år at en borger må befinde sig på kontanthjælp fx en max. grænse på 5 år, inden 5 år burde en borgers erhvervsmæsige situation være 100 % afklaret, ellers skulle man måske begynde at sanktionere sagsbehandlerne for intet at foretage sig.

Gæst

#130

2016-05-25 17:41

Fordi jeg har oplevet at flere jeg kender som er kronisk syge, og ikke bliver bedre, bliver hevet rundt i et system der kun gør dem mere syge. Istedet for at lytte til eksperter og bruge deres viden til at få folk hjulpet på rette vej, fleksjob pension eller hvad de er i stand til at klare.

Gæst

#131

2016-05-26 13:08

Personlig erfaring med problematikken

Gæst

#132

2016-06-27 19:43

Har en kæreste der nu kører på 8. år i afklaringsforløb og først nu er ved at blive indstillet til ressourceforløb, med udsigt til mange år endnu i systemets vold og som boksebold for skiftende regeringer og ministres forsøg på at vride sidste dråbe arbejdskraft ud af alle, på trods af menneskelige og økonomiske omkostninger.

Gæst

#133

2016-08-18 16:22

Uanstændigt at behandle syge og handicappede sådan