Frihed til live musikken i Aarhus.

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Frihed til live musikken i Aarhus..


Gæst

#1

2015-03-10 14:07

Jeg er så træt af mennesker der spekulerer i at flytte ind i bar/spillesteds/værtshusområder (ofte med lavere husleje på grund af gadernes livlighed) for så at forsøge at ødelægge området for ALLE andre. For de bygader skal være præcist lige så stille som mor og fars villakvarter. Hvis de pågældende spillesteder var der FØR du flyttede ind er det dit eget ansvar at du bor nær livemusik. Så flyt da til Trøjborg! Eller i det mindste en gade der ikke er en bargade. Dem er der faktisk masser af.

Gæst

#2

2015-03-10 14:22

Det kan ikke passe, at noget som har kørt i ti år. Skal lukkes ned. fordi nogle der flytter ind i en af de mest livlige gader i aarhus midt by klager over støjen.
Jeg troede aarhus gik ind for kultur og samhold.
Ved at stoppe live koncerterne om tirsdag ødelægger man et rigtig godt sted, for musik at mødes. Da vores arbejdsdage ligger i weekenden.
Gæst

#3

2015-03-10 14:36

Når man vælger at flytte til midtbyen, vælger man også konsekvenserne heraf. Man kan ikke forlange at der er stille som graven. Det er ganske reelt at der er koncerter på div. beværtninger/spillesteder/barer i en by, og Aarhus, der er Danmarks næststørste by har al mulig grund til at have koncerter, både i weekender og hverdage.

Lad være med at lukke et af de få tilbageværende åndehuller i aarhusiansk undergrundsmusik.


Gæst

#4

2015-03-10 15:06

Der skal være kulturliv i kulturbydelen.

Gæst

#5

2015-03-10 16:00

Har selv boet ved åen, og kulturen er vigtig at bevare. Kan man ikke leve med larmen, må man flytte til udkanten af byen!
anonym

#6 kender en af dem der bor der.

2015-03-10 16:17

Han har absolut ikke noget imod larm, men escobar spiller højere og længere end de må. De stopper ikke klokken 1, og bartenderen spiller som regel musik til 4 om morgenen. Folk har tydeligvis ikke overvejet begge sider af sagen. 


Gæst

#7

2015-03-10 16:18

Som beboer i Skolegade støtter jeg meget op om denne underskriftindsamling. Jeg er meget enig i ovenstående holdning og netop musikkulturen i Skolegade er hvad der gør gaden til et dynamisk sted med liv og sjæl. Tirsdagens heavy rytmer er blevet en fast del af min hverdag og når jeg ikke er interesseret i at lytte på dette mere, er det op til mig at vælge det fra - det burde ikke være omvendt!! Held og lykke med indsamlingen!

Gæst

#8

2015-03-10 16:20

Manden har jo ret. Der er massere af plads hvor der er ro, det skal der ikke være alle steder.

Gæst

#9 Re: kender en af dem der bor der.

2015-03-10 16:21

#6: anonym - kender en af dem der bor der.  

 Jo. Folk vil bare hellere have musik hele natten og at din ven flytter.


Gæst

#10

2015-03-10 16:22

Det er noget fis, hvis folk vil bo et roligt sted så bør de vælge et roligt sted :)

Gæst

#11

2015-03-10 16:27

Jeg kommer selv fra Aarhus, men er bosat i Kbh. Har været stamgæst på esco i mange år og mener selvfølgelig skal de og alle andre venues have lov til at hjælpe vækstlaget i den danske musik.

Gæst

#12

2015-03-10 16:43

Fint med underskriftindsamling..
Men knap så fint at der sendes en mail med et link som skal bekræftes.
Websitet er ikke sikkert og det samme er mailen som fremsendes ikke.
Ihvertfald ikke hvad jeg kan se...
Det link i mailen klikker man ikke bare på, desværre!

Gæst

#13 Re: kender en af dem der bor der.

2015-03-10 16:44

#6: anonym - kender en af dem der bor der.  

 Du har tydeligvis ikke noget stort kendskab til stedet....!


Gæst

#14

2015-03-10 16:48

Hvis man bosætter sig i city, må man også tage bylivet med (hvorfor ellers vælge at bo der?). I København bliver sådanne klager ikke taget alvorligt, hvilket Østjyllands Politi heller ikke burde.

Gæst

#15

2015-03-10 16:56

Præcis derfor jeg bor her i stille og Rolige Højbjerg

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-03-10 16:59


Martin Angelo Sunesen
Underskriftindsamleren

#17 Re:

2015-03-10 17:01

#12: -  

 Det beklager jeg også meget, men jeg kan desværre ikke slå det fra, men funktionen er der vist nok for at man kan se at det ikke bare er en robot der sidder og snyder med underkskrifterne.
Mvh Martin Angelo Sunesen


Gæst

#18

2015-03-10 17:12

Det er en meget mærkelig ordning. F.eks skal spillestedet selv betale ( ca kr.17.000,-) for at få lavet en lydtest til kommunen når de har fået en klage - også selvom de har haft lukket på dagen. Sygt. Ligeledes, selv om spillestedet har ligget på stedet i 1000 år og der så bliver bygget en beboelses ejendom overfor - Så skal der igen skrues ned på et niveau omkring så der ikke er højere end 40 db ved den nye beboelses ejendom. Almindelig tale er kraftigere end 40 db.... osv.
Pernille

#19 Re: kender en af dem der bor der.

2015-03-10 17:18

#6: anonym - kender en af dem der bor der.  

 Jeg synes ikke det er rimeligt, at et ti år gammelt koncept, som har hundredevis af brugere, skal lukkes ned fordi din ven er utilfreds. Hvis man holder af kulturlivet, så må man lade det folde sig ud og acceptere, at det ikke altid kan holdes inden for nogle forældede rammer. Hvem forårsager mest skade her? Et spillested, der gør publikum glade ved at spille en time længere, men til gengæld generer ét menneske (måske to, hvis han har kæresten på besøg) - eller den mand, der på grund af støjklager ødelægger endnu et kulturtilbud for musikelskerne i Århus? I Skolegade er der larm, også efter kl. 1, og hvis din ven ikke bryder sig om det, så bør han give plads til os, der kan lide det på den måde.


Gæst

#20 Re: kender en af dem der bor der.

2015-03-10 17:53

#6: anonym - kender en af dem der bor der.  

 Live-musikken er til kl 23. og det har de været gode til at overholde de gange jeg har været der. Hvad angår andet musik (anlægget), så skal det ikke slutte kl 1. Baren lukker kl 3 i hverdage, og kl 5 i weekender. Det er sådan at barens bevilling ser ud, og det har det gjort i mange år nu, så det kan ikke komme bag på nogen.


Gæst

#21

2015-03-10 18:18

Tag jer sammen, faggots

Gæst

#22

2015-03-10 18:21

Jeg har oplevet flere steder/musik-cafeer som lider under naboklager.. f.eks må cafe' Gaya som har den fedeste lille scene og som kun afholder små for det meste akustiske koncerter i tidsrummet 19-21, højst sansynligt skrotte live musikken.. Det er en skam!

Gæst

#23

2015-03-10 19:19

Få endelig fokus på problemet. Jeg mistede mit værtshus i Sdr. alle Århus pga. Idioter, der flytter ind ovenpå et værtshus og så bliver overrasket over at der ikke er så stille som i Ormslev st. by
Momma

#24 Ffs.

2015-03-10 21:00

Træk kæppen ud af numsen og flyt på landet. Det er Escobar; det SKAL larme. Don't like it? Gtfo.


Gæst

#25

2015-03-10 22:11

Bryder man sig ikke om live musik og larm nær ens lejlighed er det så enkelt som ikke at flytte ind på en gade omringet af barer og spillesteder.