Bevar Rådhusbiblioteket.

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Rådhusbiblioteket..


Gæst

#51

2014-11-27 15:17

Det må aldrig ske !

Gæst

#52

2014-11-27 16:31

Rådhusbiblioteket må og skal bevares. 


Gæst

#53

2014-11-27 16:56

Hvorfor består al politik i at ødelægge ting og tage ting fra os og vore efterkommere?

Gæst

#54

2014-11-28 11:18

Specialbiblioteker opbygget gennem mange år udgør en helt særlig helhed, hvor man i samarbejde med det sagkyndige personale kan finde oplysninger og materiale som trods digitalisering og anden systematik ellers ikke spores. Dorte Bertram.

Gæst

#55

2014-11-28 14:16

Jeg var på biblioteket for første gang for ca 2 måneder siden, og jeg var vildt imponeret. Biblioteket er et fantastisk sted, og nu jeg ved, at det ligger der og er offentligt tilgængeligt, vil jeg givet bruge det igen. I stedet for at nedlægge det, burde man gøre reklame for det, så er jeg sikker på, at det ville blive brugt flittigt.

Gæst

#56

2014-11-29 18:29

Det skal bevares. Ikke så megen diskussion.
Helge Scheuer Nielsen

#57 bevar Rådhusbiblioteket

2014-12-12 12:03

Det er en uvurderlig samling som ikke må flyttes til hovedbiblioteket og "integreres" i hovedbiblioteket. For få år siden "integrerede" man en velfungerende læsesal, dvs. den blev reelt nedlagt.

Især den ekspertise der opbygges hos personalet er vigtig. Besøgstallet er slet ikke dårligt, og udlånet til andre biblioteker fortæller om god udnyttelse. Det er et specialbibliotek, man må ikke sammenligne det med en alm. filial.

De nuværende udsagn fra politikere der vil nedlægge svarer til om man kritiserede en digtsamling for at "der står for lidt på siden, der er alt for meget hvidt papir uden om de få smukke ord."

 


Gæst

#58

2014-12-15 14:38

Det er jo hat og briller at betale husleje til sig selv. Drop huslejen og spar alle de penge og hav dermed "råd" til at beholde biblioteket. Historien kan ikke genskabes, når den først er smidt ud. Vanvittigt!

Gæst

#59

2015-01-24 14:12

Jeg er født i København har byen i mit hjerte.

Gæst

#60

2015-01-26 08:04

Et forslag: - Oplys om underskriftindsamlingen på Københavns Stadsarkivs hjemmeside, som jo er vældig populær.
J.A.Hyllemose
Gæst

#61

2015-02-01 17:25

Det kan da ikke være rigtigt at nogen i Danmark slipper af sted med at angive priser udelukkende i Euro ?
( Efter at man har skrevet under, får man en mulighed for at "betale for at reklamere" )
Bare tanken trækker mine mundvige voldsomt ned af.
Hvad tænker i dog på ????
Havde jeg set at der var den slags underlødig virksomhed tilknyttet fortagnet, havde jeg næppe placeret min underskrift "i den opsætning", selvom jeg støtter bevarelsen 100%.


Gæst

#62

2015-02-05 13:28

hvorfor skal der svares på hvilket område/by hvor man kommer fra? Det kan vel næppe være vigtigt for andre end politikere der skal se om der er stemmer i sagen

Gæst

#63

2015-02-16 16:12

Denne underskriftindsamling er vigtig for at borgerrepræsentationen må rette sig efter arkitekt Nyrops anvisninger og borgernes ønsker.
Flemming Allermand

#64 Re:

2015-02-16 19:41

#61: J.A.Hyllemose -  

 Jeg har selv skrevet under - og der kom ingen "tilbud" i kølvandet her på om at "betale for at reklamere". Jeg håber det er en fejl, du har været udsat for. Normalt er der et faneblad på disse sider, der hedder "Ekstra Synlighed", og hvis man trykker på det faneblad, er der en mulighed for at betale for "øget synlighed" for netop ens egen "underskriftindsamling" i forhold til andres på denne hjemmeside. Det har initiativtagerne til denne underskriftindsamling ikke benyttet sig af. Personligt har jeg kun den dybeste foragt tilovers for reklamer, men de er jo desværre overalt - også og ikke mindst på internettet.

ida holck

#65 Re:

2015-02-17 15:25

#1: -  

Københavns fredede rådhusbibliotek skal selvfølglig bevares som efter arkitekt Nyrops krav og borgernes ønsker. Alt vedrørende byens interesser skal ligge fremlagt der: Borgeres henvendelser til borgerrepræsentationen, svar der fra og afgørelser. Alt om planer for nybyggeri, ændringer og høringer, alt om trafiklinier og omlægninger og planer, som brugerne kan kopiere, alt om byens udvikling med kort med videre. Det fredede bibliotek er fra arkitekten tænkt som borgernes oplysningscenter og skal forblive sådan og tilføres alt nyt af interesse for borgerne.


Gæst

#66

2015-02-27 14:10

Det er absurd at indregne en husleje som besparelse i et internt regnskab. Man kan jo ikke leje lokalet ud på almindelige markedsvilkår.

Gæst

#67

2015-03-16 14:21

Efter besøg i biblioteket synes jeg det er en skandale hvis biblioteket nedlægges. Huset herunder biblioteket er bygningsfredet og samlingen er en central indgang til forståelse af kommunens historie, både for lægmænd og eksperter.

Gæst

#68

2015-03-19 09:53

Jeg blev orienteret af en god ven om det vigtige i at bevare Rådhusbiblioteket og det faldt mig herefter ikke svært at skrive under.

Gæst

#69

2015-03-21 07:21

Fordi jeg støtter rådhusbibliotelkets placering og formål

Gæst

#70

2015-03-21 14:47

Fordi vi er nødt til at bevare de få magiske biblioteker, der er tilbage (og samlingen bruges og er af stor kvalitet!)

Gæst

#71

2015-03-23 09:58

Rådhusbiblioteket SKAL bevares !
jetteberg

#72 Rådhusbiblioteket

2015-03-23 12:30

Det er vigtigt, at vi bevarer vor historiske mindesmærker og dermed vor kultur og identitet. I det hele taget er et samfunds historie vigtigt at prioritere højt. Vi skal kunne fortælle og give vores børn kendskab til, på hvilke skuldre vi står, så de kan identificere sig og føle sig forbundne med de mennesker der har levet her før os, samt deres virke og traditioner, og som har skabt og banet vejen for det samfund vi har i dag, Derfor er det fuldstændig galematias at nedlægge biblioteket i rådhuset. Det er en kortsigtet og overfladisk holdning, at udslette et sted, som rummer så meget indhold og værdi.Og som på ingen måde kan gøres op i penge. Jeg foreslår, ligesom Pia Schutzmann, at man afholder en demonstration i mod nedtagning af vore gamle institutioner, det gælder også Posthusmuseet og det gamle posthus. Med venlig hilsen Jette Berg,


Gæst

#73

2015-04-04 12:02

Fordi jeg synes at det er vigtigt at vi beholder de ting som er noget værd ! og det er dette bibliotek!

Gæst

#74

2015-04-10 07:27

Jeg er født og opvokset i SV, og ved at " vores" lokalarkiv, gør en masse, for at bevare fortiden, så dem i fremtiden, kan læse om det, derfor tror jeg at, Man skal bibeholde arkiv, hvis ikke, hvem skal så passe Vores fortid.

Gæst

#75

2015-04-18 13:54

Netop fordi at de kommunale autoriteter ikke skal "kassetænke" uden at spørge os -borgerne !Det er efterhånden blevet et tag selvbord for alle kommunale ansatte,og beslutninger bliver taget iblandt samme.Nepotismen florerer som vanligt,specielt i kommunerne-se på de ansattes navne !