Ny skolestruktur i Greve Syd

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Ny skolestruktur i Greve Syd.


Gæst

#1

2014-09-01 15:55

Er igang med at købe hus i Karlslunde, men dette bliver nu droppet pga sammenlægningen. Skolevejen vil blive for lang.


Gæst

#2

2014-09-01 19:21

Urimelig lang vej for de små i Karlslunde Strand for at komme i skole. Vi har valgt at bo i Karlslunde af hensyn til den korte vej til skole.
Vildmosevej

#3 Ny

2014-09-01 19:30

Overhovedet ikke en god idé. Vi har netop købt hus ved strandskolen så vores søn kan komme nemt til og fra skole.


Gæst

#4

2014-09-01 20:58

Har ingen børn endnu, men skriver med glæde under da det lyder som en meget skidt ide!

Gæst

#5

2014-09-02 03:59

Jeg har 2 børnebørn på Strandskolen og synes selvfølgelig forslaget er ude i hampen.

Gæst

#6

2014-09-02 04:47

Skriver under for at min nevø og niece ikke skal gå i hver sin skole næste år

Gæst

#7

2014-09-02 07:08

Dette skaber en enorm utryghed hos både børn og forældre og vi ved alle at utryghed skaber uro og 0 koncentration og fokus fra det som er vigtigt. Jeg har netop købt hus i karlslunde pga Karlslunde skole og beliggenheden. Dette vil medføre et stort antal ældre i kommunen og en MEGET lille andel af børnefamilier...DVS minimum indtægt og store tvungne udgifter.....Det er da alt andet end at spare!!! Hvorfor øger man ikke bare kommuneskatten med 1%??

Gæst

#8 Strandskolen - forslag om ny struktur

2014-09-02 07:42

Kommunal logik når det er bedst !!! Nu vil man flytte de små børn VÆK fra en central placeret storskole til en lille landsbyskole 3 km inde i landet.

Hvordan har politikkerne dog forestillet sig, at de små børn skal komme til og fra skole ?

Hvad med familier der har både store og små børn ?

 

Kære politikkere,

Prøv nu for en gangs skyld at bevare lidt jordforbindelse.....ved godt man ikke er forpligtet over evne, men come on....og lad os nu få jeres argumenter på bordet - pls.


Gæst

#9

2014-09-02 10:36

Husk ved næste valg ikke at stemme på et parti der kun vil skære ned.
SANDRA

#10 NEJ NEJ NEJ

2014-09-02 10:45

DET ER DA DEN DUMMESTE IDE EVER.... VI BOR HELT UD TIL STRANDEN, OG MINE 3 SMÅ PIGER SKAL IKKE GÅ PÅ 2 FORSKELLIGE SKOLER. DER ER SÅ FÅ ÅR IMELLEM DEM, AT DET VILLE VÆRE SYND FOR DEM IKKE AT KUNNE DELE GLÆDEN VED SAMMENHOLDET OMKRING DEN SAMME SKOLE DE SKULLE HAVE GÅET SAMMEN PÅ...! DE VIL JO ALDRIG KUNNE CYKLE TIL SKOLE NU HVIS DE BLIVER SKUDT AFSTED TIL KARLSLUNDE LANDSBY (DE HAR GÅET I BØRNEHAVE OG VUGGESTUE DER ALLE 3) SÅ VED HVOR LANGT DET TAGER SELV I BIL FRA KARLSLUNDE STRAND TIL LANDSBYEN OM MORGENEN, DET VILLE DRÆBE MIT MODERHJERTE!!!

PLEASE LAD DETTE IKKE BLIVE TILFÆLDET

ÅHHH ER HELT GAL

Gæst

#11

2014-09-02 15:16

Hmm.. Hvis dette forslag går i gennem, kan jeg ikke møde på mit arbejde til tiden. Jeg har ikke bil og skal derfor tage bussen fra Karlslunde station ud til Karlslunde skole, for derefter at tage bussen tilbage igen og så tage en anden bus til Greve, hvor jeg arbejder. Der er for langt og cykle.

Der må være en masse andre med det samme problem.


Gæst

#12

2014-09-03 11:29

Transporten for de mindste er for lang. Landsbyen  kan slet ikke håndtere så mange biler, når de yngste skal køres. Det samarbejde der er på Landsbyskolen mellem de små og store klasser vil forsvinde. Som det er nu, tør de små henvende sig til de store,  da de kender hinanden gennem fællesskab og samarbejde på tværs af årgangene. 

Børnenes velbefindende er vist lige glemt. Børn har brug for faste og trygge rammer. De skal ikke til at flytte skole og rives ud af deres tryghed, uanset om det er i 3. eller 6. klasse. Tryghed, er det vigtigste i et barns opvækst og det er en del af de 10 år på samme skole.

Det er helt urimeligt og vil ingen besparelser give, da begge skoler alligevel skal fortsætte. Det burde også være forbudt at være mere end 22 elever i hver klasse.

 


Gæst

#13

2014-09-03 16:58

En sammenslutning af Strandskolen med Karlslunde Skole - som beskrevet, vil medføre en øget trafik i Karlslunde Landsby af forældre, som i deres hast skal aflevere deres mindre børn. De trafikale udfordringer i Karlslunde Landsby vil betyde, at forældre vil være tvunget til at aflevere i bil ( - dem der har mulighed for dette), da det IKKE er sikkert at sende de mindre børn afsted på cykel over landevejen. I en tid, hvor der er fokus på at skolebørnene rører sig for lidt, forekommer det tåbeligt, at kommunen vil vælge at fratage børnene mulighed for at enten gå eller cykle til skole!. Derudover har en masse børnefamilier valgt at bosætte sig i netop Karlslunde pga at institutioner, sportsfaciliteter - og skole (Strandskolen) er indenfor gå - / cykel rækkevidde.
Kan det virkeligt være i kommunens interesse at lægge yderligere pres på småbørnsforældre i form af længere afstande og større udfordringer i forbindelse med afleveringen om morgenen, samt at forringe værdien af Karlslunde-området?!?.
Dette er et eksempel på en tankeløs skrivebordsbeslutning i Greve Kommune, som på INGEN måde bør realiseres!
Christina (mor til to kommende skolebørn)

#14 Intet hensyn til børnenes tarv!

2014-09-05 05:08

Vi bor nær Strandskolen, og har set frem til vores ældste datters første skoledag. Med dette forslag, som fuldstændig tilsidesætter børnenes tarv, og mulighed for skole i nærheden, må vi nu overveje om en privatskoler er en bedre løsning. Dette er virkelig en skidt udvikling for Greve kommunes skoleordning.

Michael Ravnsbæk
Greve

#15

2014-09-05 12:00

Jeg skriver gerne under her og linker nu også til jeres fra "vores" der er for Nord.

Denne er for Greve Nord
http://www.skrivunder.net/signatures/nej_til_ny_skolestruktur_i_greve_nord/

Michael Ravnsbæk
Greve

#16 Yderligere afstemning

2014-09-05 12:29

NB > To afstemninger mere:

 

Privat skole valg > http://flisti.com/p/1r2v

 

Greves popuparitet ifht. tilflyttere > http://flisti.com/p/1r2x


Gæst

#17

2014-09-05 17:18

Jeg gik på Karlslundeskole sidste år, og jeg er så glad for at jeg kunne gå alle 10 år (0.-9. klasse) på samme skole. Mine tryghedsrammer har været en årsag til at jeg er kommet så godt igennem min eksamen. Det er ikke fair, at man igen skal skifte.
Vi er 2 år i vuggestue/dagpleje, så er vi 3 år i børnehave, herefter er vores tryghed ved de næste, og vigtigeste 10 år, på samme skole.
Skulle man have brug for en ny klasse/skole, har vi mulighed for at skifte fra landsby til strandskolen eller omvendt.

Gæst

#18

2014-09-05 23:25

Luk dog en skole.....hvis der er for få børn.

Kristine Vitell
Gæst

#19

2014-09-07 06:19

Som nylige tilflyttere til kommunen har et af de vigtigste kriterier været kort vej til skolen. Vi arbejder begge i København. Med små børn er det vigtigt bo i umiddelbar nærhed af både skole og offentlig transport mod København. Med denne omlægning af skolerne bliver det stort set umuligt at kunne oppebære et fuldtidsjob, hvis vi skal aflevere børnene så langt med offentlig transport i den modsatte retning af vores vej på arbejde. Havde vi vidst dette, før vi flyttede hertil, havde vil valgt en anden kommune.
Er det virkelig politikernes hensigt at gøre hverdagen sværere for børnefamilierne?