Viby J imod støjforurening!

ICON_STOEJ_JESPERK_gul.png

I Viby J er vi mange borgere, der oplever en stigende støjforurening, hvor vi bor. Og både støjen og støjforureningen er faktisk meget værre, end man som udgangspunkt skulle tro. Støjforurening er med til at udvikle depression, stress, forhøjet blodtryk og faktisk også hjertekarsygdomme.

Det er en væsentlig forringelse af ens livskvalitet at bo i støj og larm.

Heldigvis ser der ud til at være håb forude for Viby, og det vil vi kæmpe for.

I den nye plan for Danmarks infrastruktur er der afsat 3. milliarder kr. til støjreduktion. Der er allerede afsat 600 mio. kr. til 17 projekter, men ingen af dem er i Aarhus Kommune. Vi synes, at projekt nummer 18 skal være her i Aarhus - nærmere bestemt i Viby.

Derfor har vi startet denne underskriftsindsamling for at gøre opmærksom på vores udfordring. Vi vil overlevere dette budskab til forligskredsen og transportministeren, så der kan blive gjort en indsats for at få nedsat støjniveauet. Vi vil presse på for, at en del af de 3 milliarder kommer de borgere til gode, som bor i og omkring Viby, Ravnsbjerg og Stavtrup.

Jeg giver med min underskrift Jesper Kjeldsen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.