Støtte til DMX røntgen i bevægelse

Sundhedsstyrelsen ønsker at lukke den eneste DMX klinik i Danmark, som bruges til diagnosticering af piskesmæld og andre smertetilstande.

DMX laver røntgen optagelser i bevægelse. En dynamisk optagelse giver meget bedre mulighed for at se hvad der sker i vores nakke, når vi bevæger den, og på den måde også bedre mulighed for at forstå vores skader i kroppen.

Dermed forsøger sundhedsstyrelsen at frarøve patienter muligheden for at blive udredt og at blive behandlet med den nøjagtighed de hidtil har gjort. Hvis Specialklinikken Rebild ikke kan få lov at benytte sig af DMX, kan de ikke behandle de præcise skader som DMX’en viser. Det vil altså medføre at klinikken må lukke og flytte til udlandet.

I USA benytter man sig allerede af den form for udstyr, og kan behandle derefter. Den dokumentation hjælper også patienter til at få erstatning fra forsikringsselskaber. I Danmark kæmper patienter lange kampe mod forsikringsselskaber og staten, og patienter ender med at blive en stor udgift for samfundet, da de ikke er i stand til at varetage deres job.

I dag ønsker man, at gøre disse sygdomme, der ikke kan ses på almindelige røntgenbilleder og MR til en psykisk sygdom.
Støt op om Specialklinikken Rebild og skriv under på at vi ikke bare skal bevare DMX hos Specialklinikken Rebild, men også at få dem udbredt til det offentlige sundhedssystem.

Mvh Christina Klaustrup
Piskesmæld ramt og i behandling på baggrund af diagnosticering på Specialklinikken Rebild.

Skriv en besked ...