Genopliv Historiequizzen på DR-K

65748839_2454667297888710_4383563271496531968_n.jpg

DR har i forbindelse med en sparerunde valgt at lukke den populære Historiequizzen.

Programmerne har været blandt de mest sete på kanalen og de billigste at producere. Samtidig er programmerne et af de meget få eksempler på ægte Public Service i mediebilledet og dermed et fremragende eksempel på dansk produceret kulturformidling, der rammer danskerne lige i øjenhøjde.

Historiequizzen har i en årrække løbet som en rød tråd i danskernes historieforståelse og har kun oplevet stigende seertal. Programmerne har ovenikøbet været med til at sætte fokus på en lang række af de lidt oversete institutioner og museer. Det er derfor en meget trist, uforståelig og dybt kritisabel beslutning at lukke programmet.

Synes du også, at der skal være vedkommende, underholdende og oplysende kvalitets-TV på DR, som handler om andet end kager, huspriser eller dansetrin?

Vil du også gerne have, at børn og voksne fremover stadig har et lillebitte hjørne af sendefladen, hvor man BÅDE bliver underholdt og oplyst?

Og hvor der formidles kompetent, men i øjenhøjde, og hvor ingen behøver at føle sig dum eller talt ned til?

Så skriv under og lad DR vide, at vi ønsker Historiequizzen genoplivet, og at DR må spare beløbet et andet sted!

Ved at underskrive giver jeg Elin Fredrikson tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.