Palle Hjelmsbo

Quoted post

Maximillian Lundgren Nielsen

#11 Bureaukrati af værste skuffe

2014-03-18 21:33

Det er hvad det er!!!

Der er, fra kommunens side absolut ikke udvist den mindste form for fleksibilitet i denne sag. Sagsbehandleren Naim og hans chef, har handlet med størst mulig kynisme. Der er ingen der kan se det fornuftige i, at fratage Palle sin BPA-ordning, nu hvor han er så syg, at han skal tilkobles respirator og, hvor han er ekstra sårbar. Der er absolut ikke udvist nogen form for empati overfor en medborger, som har betalt sin skat til samfundet, indtil han blev ramt af ALS i en alder af 46 år.
Det værste er at Kommunens repræsentanter kalder det en principsag, hvilket betyder at Palle bliver frataget noget af det som er meget vigtig for ham, nemlig, at han kan beholde de hjælpere han er vandt til og som består af gamle venner, der stiller op for ham.
Naim og hans chef er sunket så dybt, at de har fabrikeret samtaler, som aldrig har fundet sted og som de bruger som tungtvejende argument for at fratage Palle BPA-ordningen. De påstår at en medarbejder fra Handicapformidlingen, som varetager Palles administrative arbejdsgiveropgaver, har udtalt telefonisk til kommunens sagsbehandler Naim, at Palles hjælpere er trætte af at arbejde for Palle. Dette er direkte usandt, og hvis man tænker over det, så ville det være som at grave sin egen grav, hvis Handicapformidlingen udtalte dette til kommunen.
På trods af protester fra både Palles hjælpere samt Handicapformidlingen, fastholder kommunen at sådan en samtale har fundet sted. Det er grotesk og en uartig magtdemonstration overfor en medborger, som ikke er i stand til at kæmpe for sin ret.

Skam jer, siger jeg bare!!!

Lad nu Palle beholde de hjælpere som han er tryg ved og som holder af Palle. Det vil give ham en smule livskvalitet hvilket han fortjener

Svar


Gæst

#16 Re: Bureaukrati af værste skuffe

2014-03-19 20:07:32

#11: Maximillian Lundgren Nielsen - Bureaukrati af værste skuffe

Ja ingen som kender Palle kan være uenig med Max(millian). De hjælpere/gamle venner som vi har mødt gennem Palles sygdomsforløb ville aldrig svigte Palle ligesom jeg ikke vil. Jeg lovede Palle i 2011, at når han skulle køres rundt i kørestol ville jeg kommer og gøre det, men hvad hjælper det hvis den som er ansvarlig for hans kommende respirator ikke må flytte sig fra Palles lejlighed.

Palles livskvalitet afhænger vel også om han stadig kan komme i sin kolonihave og deltage i forskellige arrengementer her = bevare sine sociale kontakter. Dette bliver umuligt med den ordning Århus Kommune nu vil "tilbyde" Palle. Og så tænker jeg selvfølgelig også som skatteborger. Ikke kun Palle siger den bliver dyrere for os som også skatterborger. Jeg synes at Palles krav er helt reele. Palle ønsker kun at kunne fortsætte det liv han har haft indtil nu, siden han i 2011 fik konstateret ALS, er dette et urimeligt krav eller bare et menneskeligt krav???? Spørg jer selv, hvis du læser dette. Og husk en alvorlig sygdom kan ramme os alle og vores familie.

Rigmor og Lasse