Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Quoted post


Gæst

#25 Re: MANGE TAK FOR OPLYSNINGERNE

2014-01-28 10:52

#23: Jeanette Dünweber - MANGE TAK FOR OPLYSNINGERNE

Man kan altid klage til ombudsmanden, men da denne sag er sket i henhold til god forvaltningsskik (hvad der er skik og brug at gøre centraladministrationen efter gældende lov) og det ikke ser ud til at være nogen fejl så kommer du ikke langt med det.

Om salget er en god ide er udelukkende et politisk spørgsmål som ombudsmanden ikke tager stilling til. Han vil kun tage stilling til om der er handlet i strid med gældende ret. Og det er der ikke.

Se kapitel 7 paragraf 20 i ombudsmandsloven: https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=143235#Kap3

Svar

Jeanette Dünweber

#26 Re: Re: MANGE TAK FOR OPLYSNINGERNE

2014-01-28 11:00:46

#25: - Re: MANGE TAK FOR OPLYSNINGERNE

tak. ja selvfølgelig. Hvad er din uddannelsesmæssige baggrund eller baggrund i det hele taget?.

Jeanette Dünweber

#28 Re: Re: MANGE TAK FOR OPLYSNINGERNE

2014-01-28 11:05:07

#25: - Re: MANGE TAK FOR OPLYSNINGERNE

men jeg bliver alligevel i tvivl, da jeg tænker, at finansudvalget kun har haft 2 dage til at kigge så væsentlig en aftale igennem, er ifølge min optik ikke god forvaltningsmæssig skik. Men det afhænger selvfølgelig hvad ombudsmandsloven hjelmer. Jeg kigger den igennem.

Bliver også i tvivl på baggrund af det faktum, at det kun vist kun er finansudvalget som har mulighed for at kigge aftalen igennem idag.

Vender tilbage