Cleo - Hundens Rettigheder

Quoted post


Gæst

#144

2013-10-04 10:15

Jeg er ikke hundeejer, men jeg finder hundeloven fuldstændig grotesk. Hvordan i alverden kan vores fødevare minister Karen Hækkerup, afvise at ændre en hundelov som på intet tidspunkt har bragt noget som helst godt med sig??? Jeg forstår det simpelthen ikke. Der bliver indkaldt et panel af eksperter som alle, undtagen Vibeke Knudsen for DKK anbefaler, at lovgivningen bliver ændret - hvad sker der???
Hvad har det mon kostet skatteborgerne at indhente rådgivning, ikke kun en men to gange, for derefter at forkaste deres anbefalinger???
Skambidsparagraffen er blevet ændret hvilket jo er super dejligt, men hvad med alle de hunde som på nuværende tidspunkt er fjernet fra deres familier og anbragt på landets internater - skal også de lade livet pga af en dårligt udformet skambidsparagraf. Nok er nok - det her vanvid skal simpelthen ha en ende. Vi har stadig en forbudsliste med hunde som alle er blevet forbudte i Dk. Dette er i sig selv fuldstændig vanvittigt eftersom eksperterne klart har meldt ud at der ikke er noget som helst som indikerer at disse racer skulle være mere aggressive eller farligere end andre. Ejere af ALLE blandingshunde er stadigt pålagt selv at skulle bevise at deres hunde ikke indeholder gener fra forbudte hunde - iføge eksperterne er dette umuligt. Dette betyder, at ALLE hundeejere frem over, kan risikere at få konfiskeret deres hunde hvis politiet mener at der er nogle ulovlige gener i hunden. Det er vigtigt at pointere at - DETTE ER UMULIGT!!!!
Jeg ber af hele mit hjerte. Lad os stå sammen, hundeejere eller ej. Denne hundelov har kostet rigtig mange uskyldige hunde livet. Og mange familier er blevet smadret, fordi de har mistet deres 4 benede familemedlem <3

Svar


Gæst

#153 Re: Selvfølgelig skal hundeloven bestå.

2013-10-06 14:59:09

#144

Hvad med dem, hvor en hund har skambidt enten deres barn/hund/kat/andet dyr, er det ikke synd for dem?????