ingentrafikpåperimetervej

Quoted post

Heidi Storck

#18 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kommentar sendt til Ny Bringe Grundejerforening

2013-09-04 04:37

#17: Anders Olesen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kommentar sendt til Ny Bringe Grundejerforening

1) Anders Olesen, fastholder du din accept af, at områderne vest for 16F4 skal kunne vejbetjenes fra øst ad den sydlige del af Perimetervej accepterer du også, at der kan være tværgående trafik gennem den grønne kile i andre retninger - altså også den nord-syd gående retning. Sådan er det. Man kan ikke både blæse og have mel i munden.

2) Du spørger om I har forestillet os at vejbetjene områderne 16B2, 16B1 og 16E1 ad Bringevej. Nu ved jeg ikke, hvad du mener med I, men jeg kan oplyse, at jeg ikke har deltaget i drøftelser, hvor det har været på tale. En sådan vejføring vil medføre en krænkelse af de særlige naturværdier og det bevaringsværdige landskab, som findes i 16F5. En vejbetjening af 16B2, 16B1 og 16E1 ad Bringevej vil således være et lige så stort brud på gældende bestemmelser, som en vejbetjening af samme områder fra øst ad Perimetervej.

Placeringen af område 16F5 i forhold til de andre nævnte områder kan ses på dette link: http://billeder.heidistorck.dk/#!album-0-1

3) Din konstatering: "at vi skal deltage aktivt i debatten" kan jeg kun give dig ret i. Jeg har imidlertid ikke set initiativer hertil fra den forening, der mest oplagt skulle have taget initiativ hertil, Jonstrup 89, der jo som paraplyorganisation repræsenterer de nærmeste naboer til den største udvidelse af kommunen gennem mange mange år.

Det indsendte høringssvar fra Jonstrup 89 er således afsendt uden forudgående debat med og blandt borgerne i Jonstrup i de 10 uger kommuneplanen har været i offentlig høring.

Svar

Anders Olesen

#19 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kommentar sendt til Ny Bringe Grundejerforening

2013-09-04 09:26:14

#18: Heidi Storck - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kommentar sendt til Ny Bringe Grundejerforening

1) Eftersom kilen ligger øst-vest, så er tværgående trafik nord/syd, og det har Landsplandirektivet effektivt sat en stopper for.

2) Hermed følger, at skriver man under, så finder man det rimeligt, at Ballerup kommune skal løse trafikproblemet og at fremtidige borgere i Furesø skal gennem Ballerup kommune for at handle og gå i skole.

3) Når Jonstrup 89 har valgt at indsende høringssvaret, så er det netop fordi vi ikke ønsker at resten af Furesø kommune (og Ballerup) skal få det indtryk, at vi blot siger NEJ, i stedet for at forsøge at løse de svære problemer vi har foran os. Svære problemer har sjældent en simple løsning.

Nu har det aldrig været et mål i sig selv at forsøge at overbevise dig, Heidi Storck, men at forsøge at vise dem der kikker på underskriftsindsamligen, at realiteterne ikke er helt som der lægges op til i oplæget til underskriftsindsamlingen. Jeg kan kun opfordre folk til selv at læse Landsplandirektivet:

http://www2.blst.dk/download/landsplandir_flyvestation.pdf

 

og de øvrige dokumenter jeg har henvist til på kommunens hjemmeside.

Jeg vil ikke deltage yderligere en debatten på dette fora, men gerne i andre og jeg vil specielt gerne opfordre andre til at sætte sig ind i materialet og deltage i debatten.