ingentrafikpåperimetervej
Quoted post
Heidi Storck |
#18 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kommentar sendt til Ny Bringe Grundejerforening2013-09-04 04:37#17: Anders Olesen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kommentar sendt til Ny Bringe Grundejerforening 1) Anders Olesen, fastholder du din accept af, at områderne vest for 16F4 skal kunne vejbetjenes fra øst ad den sydlige del af Perimetervej accepterer du også, at der kan være tværgående trafik gennem den grønne kile i andre retninger - altså også den nord-syd gående retning. Sådan er det. Man kan ikke både blæse og have mel i munden. 2) Du spørger om I har forestillet os at vejbetjene områderne 16B2, 16B1 og 16E1 ad Bringevej. Nu ved jeg ikke, hvad du mener med I, men jeg kan oplyse, at jeg ikke har deltaget i drøftelser, hvor det har været på tale. En sådan vejføring vil medføre en krænkelse af de særlige naturværdier og det bevaringsværdige landskab, som findes i 16F5. En vejbetjening af 16B2, 16B1 og 16E1 ad Bringevej vil således være et lige så stort brud på gældende bestemmelser, som en vejbetjening af samme områder fra øst ad Perimetervej. Placeringen af område 16F5 i forhold til de andre nævnte områder kan ses på dette link: http://billeder.heidistorck.dk/#!album-0-1 3) Din konstatering: "at vi skal deltage aktivt i debatten" kan jeg kun give dig ret i. Jeg har imidlertid ikke set initiativer hertil fra den forening, der mest oplagt skulle have taget initiativ hertil, Jonstrup 89, der jo som paraplyorganisation repræsenterer de nærmeste naboer til den største udvidelse af kommunen gennem mange mange år. Det indsendte høringssvar fra Jonstrup 89 er således afsendt uden forudgående debat med og blandt borgerne i Jonstrup i de 10 uger kommuneplanen har været i offentlig høring. |
Svar
Anders Olesen |
#19 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kommentar sendt til Ny Bringe Grundejerforening2013-09-04 09:26:141) Eftersom kilen ligger øst-vest, så er tværgående trafik nord/syd, og det har Landsplandirektivet effektivt sat en stopper for. 2) Hermed følger, at skriver man under, så finder man det rimeligt, at Ballerup kommune skal løse trafikproblemet og at fremtidige borgere i Furesø skal gennem Ballerup kommune for at handle og gå i skole. 3) Når Jonstrup 89 har valgt at indsende høringssvaret, så er det netop fordi vi ikke ønsker at resten af Furesø kommune (og Ballerup) skal få det indtryk, at vi blot siger NEJ, i stedet for at forsøge at løse de svære problemer vi har foran os. Svære problemer har sjældent en simple løsning. Nu har det aldrig været et mål i sig selv at forsøge at overbevise dig, Heidi Storck, men at forsøge at vise dem der kikker på underskriftsindsamligen, at realiteterne ikke er helt som der lægges op til i oplæget til underskriftsindsamlingen. Jeg kan kun opfordre folk til selv at læse Landsplandirektivet: http://www2.blst.dk/download/landsplandir_flyvestation.pdf
og de øvrige dokumenter jeg har henvist til på kommunens hjemmeside. Jeg vil ikke deltage yderligere en debatten på dette fora, men gerne i andre og jeg vil specielt gerne opfordre andre til at sætte sig ind i materialet og deltage i debatten. |
Lad mig blive en del af Danmarks fremtid
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Vi vil fred og velfærd - ikke krig og bomber
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Stop Molslab og andre rewilding projekter
1396 Oprettet: 2025-04-13
Bevar biblioteket på Rodosvej
1937 Oprettet: 2025-04-02
Åbent brev til PET, politiet og regeringen
647 Oprettet: 2025-04-30
STOP lukningen af Islands Brygge Bibliotek
1773 Oprettet: 2025-03-27
Bevar 2 biblioteker på Østerbro – skriv under inden 10 juni
532 Oprettet: 2025-05-02
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
3300 Oprettet: 2024-10-02
Ikke flere halve løsninger: krav om politisk handling ifm. med skolegårdene og matriklerne tilknyttet Skolen på Nyelandsvej
281 Oprettet: 2025-04-30
BEVAR Centerhallen i Lillerød
1545 Oprettet: 2024-10-28
BEVAR Sokkelundlille på Utterslev Torv
719 Oprettet: 2025-03-27
Åbent brev til Regionsrådet i Region Hovedstaden: Børn og unges sundhed bliver truet ved etablering af kvinde-barn-center på Nyt Hospital Bispebjerg
218 Oprettet: 2025-05-04
Stop kæmpe solcelle- og industripark mellem Bårse og Tappernøje – beskyt vores lokalsamfund!
186 Oprettet: 2025-04-25
JA til genbrugsplads i Kjellerup
140 Oprettet: 2025-05-06
Nej til genbrugsplads i Kjellerup
138 Oprettet: 2025-05-05
NEJ TAK til fremdtidige projekter omkring energianlæg ved Gundsølille, Kirkerup og Østrup
230 Oprettet: 2025-04-07
Oprettelse af en helårs rute fra Århus til Alicante
127 Oprettet: 2025-05-07
Donald Trump - Den amerikanske administration skal stoppe forsøget på en de facto annektering af Grønland.
133 Oprettet: 2025-03-27
Drop Odenses venskabsby i Israel, Petah Tikva
123 Oprettet: 2025-05-11
Gratis bind og tamponer på SDU nu!
849 Oprettet: 2025-04-02
Bevar Husum bibliotek centralt i Husum
108 Oprettet: 2025-05-03
Bevar adgangen til Filmstriben i Halsnæs Kommune
371 Oprettet: 2024-12-26