ingentrafikpåperimetervej

Quoted post

Heidi Storck

#16 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kommentar sendt til Ny Bringe Grundejerforening

2013-09-03 22:41

#15: Anders Olesen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kommentar sendt til Ny Bringe Grundejerforening

Netop - derfor er det problematisk, at  der vedr. områderne vest for 16F4 anføres, at der skal være vejforbindelse ad den sydlige del af Perimetervej :-)

Det fremhævede citat fra 16F4 er i øvrigt ikke kommet ind i Kommuneplanen helt af sig selv. Jeg er glad for, at du bemærker det og citerer det :-)

Svar

Anders Olesen

#17 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kommentar sendt til Ny Bringe Grundejerforening

2013-09-04 00:36:19

#16: Heidi Storck - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kommentar sendt til Ny Bringe Grundejerforening

Så er vi enige om at trafik på den sydlige del af Perimetervej ikke strider mod Landsplandirektivet som det hævdes i oplæget. Vi er også enige om at der ikke kommer en ny vej mellem Nord- og sydlejren på tværs af kilen. Iøvrigt hævdes det også i oplæget er der kun er en tilførselsvej til Jonstrup. Kan vi blive enige om at der er to? Jonstrupvangvej og Jonstrupvej (af Måløv Parkvej).

Du får desværre ikke nogen point herfra for at fremhæve at kommunen har tænkt sig at følge Landsplandirektivet! Men jeres oplæg viser desværre, at det åbenbart er nødvendigt at skrive igen og igen at der ikke kan komme en vej på tværs af kilen. Det kunne være at det opså skulle nævnes i Kommunenplanen at det er ikke er tilladt at tale i mobiltelefon under kørsel på Perimetervej - der er der nok også nogle der glemmer :-).

Jeg giver dig ret i at trafikafviklingen på Perimetervej giver anledning til nogle alvorlige problemstillinger der gør at vi skal deltage aktivt i debatten. Jeg mener dog ikke at den bedste optakt til en sådan debat er, at vi blot siger nej til de planer der er blevet arbejdet på i snart mange år, og lader Måløv/Ballerup kommune om at løse problemerne. De løser det sikker nemt med en underskriftsindsamling. Eller havde i måske tænkt jer trafikken gennem Jonstrup af Bringevej? Det er jo oplagt, når man ikke vil have trafik i kilen. Jeg ser en ny underskriftsindsamling!

Det er også viktigt at bemærke at der intet nyt er i disse planer om at benytte den sydlige del af Perimetervej. Jeg opfordrer til at man kikker på dokumenterne nederst på kommunes hjemmeside angående flyvestationen. Specielt er der nogle spændende rapporter fra Rambølll ("Rapport om trafik på Flyvestation Værløse" og "Perimetervej, idekatalog").

http://www.furesoe.dk/Kommunen/KlimaNaturMiljoe/Natur/FlyvestationVaerloese/Baggrund.aspx

 

Her er god læsning som vi kan trække på når vi sammen skal løse problemerne og ikke bare sende aben videre til Måløv, som helt sikker bare sender den tilbage igen.

Det er iøvrigt interessant at bemærke, at selv i fredningen, som blev ophævet i 2009, er det nævt at fredningen ikke er til hinder for, at Perimetervej kan føres ud på Jonstrupvangvej.