Ja-tak til svin

Quoted post


Gæst

#915 Re: hallalslagtning

2013-07-28 00:26

Det er ikke rigtigt hvad du siger der Jesper - alle får/lam bliver ikke hallalslagtet - jeg er lammeproducent og mine lam bliver bla.ikke og det kender jeg mange andre lam der ikke bliver
De bliver skudt med boltpistol og derefter får de skåret halsen over - det er ikke hallalslagtning

Svar

Jesper Jensen
Underskriftindsamleren

#916 Re: Re: hallalslagtning

2013-07-28 07:55:59

#915: - Re: hallalslagtning 

det har jeg vist heller ikke påstået - det må være en anden, der har skrevet dette postulat... Måske kan forvirringen skyldes at forum hedder mit navn, ved en fejl under oprettelsen(som ikke kan ændres) ?


Gæst

#919 Re: Re: hallalslagtning

2013-07-28 10:46:24

#915: - Re: hallalslagtning

Jeg er glad for, at du påpeger det.

Jeg har på et avismedie anbefalet danskere, at de kun spiser fisk og grisekød.

Når de vil have andet kød, kylling, lam, okse, etc, at de så kun køber det direkte i De danske Gårdbutikker med garanti for at det IKKE er halalslagtet.

http://www.gaardbutikker.dk/gaardbutikker/

 

Man kan også købe kød i Tyskland - hvor halal-slagtning er forbudt.

Men vær så sikker på, at det ER slagtet i Tyskland - IKKE på et dansk slagteri og smuglet til Tyskland.

 


Gæst

#921 Re: Re: hallalslagtning

2013-07-28 10:57:46

#915: - Re: hallalslagtning

Skydning i panden med boltpistol er den danske slagtemetode. - Dyret dør øjeblikkeligt - . Og derefter 'stikker' man i halspulsåren, så blodet løber fra. Dyret ER stendødt, når man stikker.

Og selvfølgelig må der ikke være en eller anden ulovlig åndemaner, der udgyde sine forbandelser over kødet.