Cøliaki - Giv os vores merudgift tilbage!


Gæst

/ #73

2016-10-27 06:32

Jeg har selv en stor datter, der har cøliaki, og ved hvor dyrt det er at handle glutenfrit. Mange benytter postordre, hvis de ikke har mulighed for at handle glutenfrit i de nærliggende butikker. Alle glutenfrie specialvarer isvafler, kiks, kager, rugbrød, pølsebrød, pitabrød, wraps, pizzaer, pizzabunde, soja, glutenfri øl, rasp mm koster 4-5 gange mere end normale produkter. Det er en lettelse for mig, at jeg kan købe nogle af varerne i nogle butikker. Det gør dagligdagen som enlig mor nemmere, da jeg ikke behøver at skulle bage hver weekend. Nogle ting kan jeg ikke få, så der skal jeg bage alligevel. Økonomisk set vil det tvinge mig til at bage hver weekend, da det vil blive for dyrt for mig at handle det hele glutenfrit. Dermed bliver min hverdag også mere stresset - men jeg har ikke noget valg, når tilskuddet til glutenfri kost til en teenager fjernes. Håber at Ankestyrelsen seriøst vil revurdere dette. Det er uacceptalt og vil gå ud over børnefamilier og andre familier, der er presset nok i hverdagen.