Stop lukning af børnehjertekirurgi på Skejby


Gæst

/ #290

2016-02-01 08:52

Jeg er selv eet af de hjertebørn, der er blevet opereret i Aarhus. Min operation blev aflyst og udsat i sidste øjeblik pga af akutte situationer, og jeg blev sendt hjem flere gange. Trods det overlevede jeg - som eet af de første børn herhjemme - en kompliceret hjerteoperation som 6 årig. Mine forældre boede i Hjørring og havde en baby derhjemme, der også skulle passes på mens jeg var indlagt. Afstanden til Aarhus var rigeligt den gang. Hvis jeg havde skullet opereres på Riget ville mine forældre ikke have haft mulighed for at være hos mig under indlæggelsen. Nu er jeg selv mor, og jeg kan levende forestille mig hvordan det må være også for forældrene, at skulle sende sine børn afsted til sådanne operationer. Ingen børn bør undvære deres forældre, og ingen forældre bør være tvunget til at skulle lade deres børn være alene i sådan en situation. Derfor SKAL der fortsat være en børnehjertekirurgisk afdeling i Jylland - på Aarhus hospital. Uden dem havde jeg sikkert ikke været her i dag, og de betyder alverden for de familier, der bor i Jylland, der har hjertebørn, som skal opereres.
Det vil desuden give yderligere problemer for mange, at skulle helt til København for at komme til kontroller efterfølgende. Det ER det rene gallematias at lukke børnehjertekirurgisk afd i Aarhus !!!