Imod lukning af Næstved sygehus og akutfunktionen


Gæst

/ #140

2015-09-28 09:22

Jeg bliver meget bekymret for patienterne i guldborgsund kommune. Årsag er, at jeg gennem flere år har arbejdet som ssh i hjemmeplejen og da der blev ringet 112 pga akut patient i egen bolig, da var det nærmeste sygehus, som sagt Nykøbing falster sygehus. Ambulancefolkene vidste, hvornår der var overbooked på dette sygehus og valgte ofte, at køre akutte patienter fra egen bolig på falster til næstved sygehus. Så hvis Næstved sygehus akutmodtagelse lukker, så vil det koster mange flere dage med overbooking af patienter på Nykøbing falster sygehus eller at akutte patienter på falster, i stedet skal transporteres i ambulance til Slagelse eller Køge. Det vil uden tvivl have katastrofale konsekvenser, at lukke Næstved sygehus akutmodtagelse. Derfor har jeg skrevet under på vejne af de mange patienter i guldborgsund, som ikke kan bruge sin egen stemme i denne debat af mange forskellige årsager. Vi har omsorgspligt i danmark, uanset hvad det koster af penge og det er der beviser for i nyeste Odense sag på børneområdet. Hvis Næstved sygehus akutmodtagelse lukker, så leges der hasard med patienters overlevelse helt ned til sydspidsen af falster.