Dyrenes stille stemme


Gæst

/ #3

2015-07-27 11:31

Fordi vi finder mere og mere dyremishandling i Danmark, og jeg føler mig overbevist om, at det vi ser, kun er toppen af isbjerget, og at der vil komme mere til.

Der skal langt større focus på dyrevelfærd og dyrenes rettigheder, og der skal handles hurtigt og konsekvent. Og så må vi stadig kæmpe for en benhård straf for dyremishandling og vanrøgt!!

Jeg efterlyser et DyreværnsPoliti, som samarbejder med dyreværnsorganisationer. Og så efterlyser jeg videoovervågning i alle dyre besætninger i landbruget...og flere uanmeldte kontrolbesøg!

Jeg ønsker også stammere regler for avlere af hunde og katte og hvem, der må drive avl. Og så ønsker jeg, at der indføres en slags "kørekort" for erhvervelse af muskelhunde, således at disse hunde ikke falder i de forkerte hænder med aflivning til følge, eller de bliver brugt som kamphunde og opdraget til aggressivitet over for andre hunde og mennesker. Den hundelov vi har, er dybt godnat, og går ud over de forkerte...og hunden bliver i sidste ende altid den uskyldige taber, fordi syge mennesker skader muskelhundes omdømme og at det er for nemt at anskaffe sig en muskelhund, selv om man har dårlige hensigter med den og ikke et klap forstand på at opdrage den med kærlighed og forståelse.

DyreværnsPoliti, strengere straffe samt politisk ansvar, forståelse og omsorg for dyr...NU...TAK!!!