BEVAR AKUTBILEN SKIVE

monzy

/ #44 vedr. påtænkt besparelse af akutbilen i Skive

2015-05-01 08:40

Jeg har skrevet under på , at jeg er modstander af fjernelse af akutbilen i Skive. Det har jeg gjort bl.a. på grund af en hændelse vor familien havde den 31. januar i år.  

Vi var til stor fødselsdagsfest i familien. Under festen følte min kone sig pludselig utilpas.  Vi tog hjem fra festen og kontaktede straks lægevagten. Min datter , der er indenfor sundhedsvæsnet , forklarede i telefonen hvilke syntomer hendes mor havde. Vi var særdeles heldige denne aften - den udekørende vagtlæge var lige i nærheden og kom til os inden for meget kort.  Han startede omgående medicinsk behandling og rekvirede både ambulance og akutbil , som begge var der indefor kort tid.

Vi kørte under fuld udrykning mod Viborg , hvor teamet i ambulancen behandlede og observerede min kones tilstand. Midtvejs mellem Skive og Viborg blev vi dirigeret direkte til Skejby sygehus på grund af de målinger som anæstesisygeplejeske og ambulancebehandler indrapporterede under kørslen. Turen mellem Skive og Skejby tog 67 minutter og her stod et helt team fra hjerteafdelings akutberedskab klar til at tage godt imod min kone. Min kone havde en blodprop i hjertet , men på grund af den behandling vagtlægen startede og som teamet i ambulancen videreført , kan jeg takke dem alle for at jeg stadig har min uerstattelige hustru.

Vi var overordentlig heldige denne aften i januar at alting gik op i en højere enhed. Vi havde inden for kort afstand og ikke mindst tid , al den ekspertise til rådighed , der gjorde en forskel fra en snarrådig læge og lægevagt , en dygtig anæstesisygeplejerske og ambulancebehander og ambulancechauffør samt et effektivt syghusvæsen.

Jeg håber , at dette lidt længere indlæg , får politikkerne i region Midt til at tænke sig rigtig godt om.  Vi er et stort geografisk område , men vi i den vestlige del af regionen er også skatteydere og forventer derfor også at blive behandlet herefter.

vh.

Mogens Frandsen

Skive