Stop lukning af skoler i Randers!

En mor
Gæst

/ #8

2014-08-15 21:18

Min datter er netop startet k 1. klasse på Tirsdalens skole. Hun har brug for goé, trygge og velkendte rammer, hvilket det er blevet for hende, hvor hun er nu. Og nu skal det ændres fra næste år?!?

Sidste år traf jeg et valg om, at jeg foretrak at have min datter på Tirsdalens skole, fremfor Kristrup skole. Og jeg har ikke et eneste øjeblik været i tvivl om, at jeg tog det rigtige valg for mit barn - Af flere årsager. Men nu bliver det valg så frataget mig igen. Hvor er "den frie vilje"? Hvor er vores stemme og mulighed for, som borgere, elever og forældre, at blive hørt og taget med i sådanne beslutninger?


Hvis endelig man ønsker at samle 7-9 klasserne på en skole, og de yngre elever på en anden (hvilket jeg for så vidt intet galt ser i at gøre), så UNDRER DET MIG MEGET på hvilket grundlag det er valgt, at det er de yngste, der skal flyttes fra Tirsdalens skole til Kristrup. Når det netop er Tirsdalen der har de bedste faciliteter for den yngste målgruppe - SFO, god legeplads og meget udendørsareal, og ikke mindst tandpleje, stor hal og svømnehal......som de mindste nu skal lave halvdags-ture ud af at besøge i timerne, hvor imod de ældre elever hurtigt kunne gå eller cykle efter det, og ikke behøver det legeplads mv, som allerede ér. Det er TÅBELIGT at 0-6 klasserne er dém, som skal rykkes derfra!!