Hjælp Claudia Otoo med at blive i Danmark

Fra Ghana

/ #20 Synd for hende, men hvorfor skulle hun ikke kunne blive Journalist i Ghana?

2014-02-06 00:05

Jeg vil da håbe at Claudia får det som hun helst vil have det. Men jeg kan ikke forstå hvorfor hendes drøm om at blive journalist bliver knust hvis hun bor i Ghana? Vi har da mange udemærkede aviser, radiostationer og Tv-kanaler her i Ghana. Og der findes da også flere fine journalisthøjskoler.
Er der mere til historien som ikke kom med i indledning? Jeg har ikke rigtig nogen mening om dansk politik, men blot nysgerrig omkring denne ene persons historie. Jeg ville jo syntes at når så mange af hendes familie bor i Europa og vel tjener normale europæiske penge, da du siger de er velintegerede, så har de vel også nok til hendes skolepenge.
Hvis ellers der er til skolepengene så kan hun få en fin journalist uddannelse her i Ghana, ja når jeg læser de forskellige danske avisers hjemmesider så vil jeg næsten sige at hun kan få en bedre uddannelse som journalist her i Ghana end hun kan få i Danmark.
Men det vil jo blive lidt ensomt, både væk fra hendes allernærmeste familie og hendes afrikanske familie hjemme i hendes landsby. Men sådan er det nu engang at uddanne sig, så må man rejse hjemmefra og bo på kollegium. Ligesom i Danmark.