Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs


Gæst

/ #8563 Mail til Enhedslistens medlemmer af Finansudvalget

2014-01-27 18:11

Kære Frank Aaen og Finn Sørensen

Min kone stemmer på jer, det har jeg endnu ikke gjort - men nu er muligheden der (sådan tror jeg også at titusindvis af andre danskere tænker i disse dage).

Den Dong konstruktion, som I skal stemme om på torsdag, er så 'meningsløs', at I bør træde i karakter. Advarsel: Danske Bank har en stor finger med i spillet (hvor smarte var de, da de gik ind i Irland). Jeg er sikker på, at der slet ikke er styr på konstruktionens detaljer. Det kan blive ganske forfærdig dyrt for de danske skatteydere - på mange måder. Og jeg tror ikke på, at Danske Bank og Finansministeriet har gjort deres hjemmearbejde ordentligt. Det bekymrer mig også, at der ikke har været mere debat om detaljerne - så allehånde dygtige eksperter kunne have set konstruktionen efter i sømmene.

Min forventning er, at det bliver umuligt at forhindre en vedtagelse på torsdagens møde i Finansudvalget -
MEDMINDRE I inden da truer regeringen med at vælte den - og så gør alvor af det, hvis regeringen fortsat nægter at udskyde beslutningen.

Enhedslisten har flere gange sagt, at det kunne komme på tale at vælte regeringen - det er bare aldrig sket. Denne gang er konsekvenserne, af ikke at gøre alvor af truslen, så frygtelige, at jeg (og sikkert flertallet af jeres vælgere - SFs vælgere - og en stor procentdel af Ss vælgere) mister troen på, at Enhedslisten nogensinde mander sig op til at stå fast på idealerne.

Jeg håber, at I når at læse min mail inden torsdag - og at I er enig med mig i sagens 'råddenskab'. Og derfor handler i overensstemmelse med jeres idealer. Det vil give genlyd i hele det politiske univers - og måske bane vejen for en mere folkelig form for demokrati i Danmark. Det trænger vi til.


Med venlig hilsen
Cay Clemmensen