Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs


Gæst

/ #6427

2014-01-26 16:19

Dem der har størst mulighed for at betale skat skal, skal ikke undvige denne pligt, derfor skal Dong blive på danske hænder og udfører deres borgerpligt som alle os andre. Så ikke noget med at give folk med en lav moral mulighed for at snyde det danske samfund for millioner af skattekroner, som vi i høj grad har brug for til at bevare og udbygge et velfærd for dem der virkelig har brug for hjælp og trygge rammer: folk helt nede på gulvet som knokler hver dag for Danmark for lave lønninger og et efterhånden usselt netværk, når de får brug for det og for de mennesker som står under dem igen og er afhængig af hjælp for enten at komme videre i deres liv på en betryggende måde eller dem som ikke længere kan selv. Nu jeg er i gang, så synes jeg også at folk på Borgen, bør kikke i egen hushold, for her kunne der virkeligt sparres masse af borgernes surt optjente skatte kroner, ved bla. a. at alle der i huset skulle følge alle de regler, reformer, paragraffer som der der stilles op til den danske befolkning, samme pensionsregler og opsparing, nul gyldne håndtryk,ingen efter endt arbejd periode på borgen pensioneringer men to år til at finde sig et andet arbejde eller derefter på kontanthjælp, hvis altså de ingen har til at forsørge sig! rimelige diæter, transport, rejsegodtgørelser, overnatnings og forplejnings regler på økonomiplan og så mener jeg at der skulle side et udvalg af den brede befolkning og prissætte de folkevalgte og deres parlamentariske baglands lønninger, pensioner,diæter o.lign, disse beslutninger skulle være fuld offentlige og evt. sendes til afstemning i befolkningen, så der ikke er nogen tvivl om at de folkevalgte går til valg fordi de brænder for det og ikke for selv at fylde deres lommer eller for at komme til at trykke hænder med mere eller mindre korrupte landsledere/politikere. Befolkningen har ingen tro på politikere længere og det er ved at være hip som hap hvem man stemmer på.Jeg er gammel og trofast SFer og har været det siden jeg fik stemmeret, men nu vil jeg stemme på enhedslisten eller slet ikke, vi skal have menneskeværd og menneskelighed tilbage i dansk politik, profit er ikke løsningen på alt, men trygge og troværdige borgere vil derimod skabe grobund til udvikling og medansvar1 med venlig hilsen Birthe Marie Kristensen/ Struer