Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

x- socialdemokraten

/ #3530 Bjarne Corydon STOP SÅ!!!

2014-01-25 16:25

Det kan godt være at det er et på papiret godt tilbud ud fra din ideologi Bjarne Corydon, men det sender et ufatteligt dårligt signal om at regeringen er lige glad med om der betales skat i DK og suges penge ud af landet og som derved aldrig vender tilbage.
Man må samtidig formode at med Goldman Sachs (GS) som medejer fremover så vil GS satset på billigst mulig produktion af energi som så skal sælges så dyrt som muligt. (Her tror jeg ikke at GS vil satse på grøn energi. Det betaler sig jo først tilbage LANG TID EFTER at GS har trukket sig ud af DONG.
Hvis denne handel som nu over 70.000 danskere har vist deres uenighed i gennemføres, så er jeg sikker på at den kollektive hukommelse vil påvirke næste folketingsvalg heftigt.
Inden TDC blev solgt af kapitalfondene trak de ca 40 milliarder ud af selskabet, og jeg er sikker på at der ikke er betalt en eneste krone i skat af disse penge. Goldman Sachs vil uden tvivl gøre det samme. De er kun sat i verden for en ting, og det er at tjene så mange penge som overhovedet muligt til deres ejere. Dong risikerer at blive splittet op i flere selskaber og solgt fra. Hvem betaler??? medarbejdere i DONG, og ALLE Danskere!!!
Det kan vi bare ikke være med til!!!
Bjarne Corydon STOP SÅ!!!