Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs


Gæst

/ #339

2014-01-23 13:40

Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvordan det er gået så galt, at en tilfældig finansminister kan sælge af de værdier, der er skabt pga vores
( måske for høje) betalinger til det store danske energiselskab og så til et absolut tvivlsomt foretagende. Hvis Dong mangler penge, er der rigeligt med penge i DK. I øjeblikket udbetales der meget store beløb i kapitalpensioner. Mon ikke mange gerne ville anbringe de penge i et nationalt aktieselskab. Eller der kan udstedes statsobligationer. Det har man da kunnet tidligere i danmarkshistorien. Jeg er enig med Nyrup: katastrofe. Endnu et forfærdeligt perspektiv: kan vi ende med at Goldman-Sachs videresælger til Gasprom. ? Det ser ud til at ingen kan eller vil besvare helt centrale spørgsmål. For min skyld må det også meget gerne være en almindeli9g dansk pensionskasse, der investerer, herunder også ATP, som vist allerede skal lægge et par millioner-. Den totale ansvarsløse politik, det klæder bestemt ikke socialdemokratiet. Hvor fanden er ansvarsfølelsen og den økonomiske dygtighed henne?