SIG NEJ TIL HURTIGERE UD-REFORMEN ("Fremdriftsreformen")

Yoran Snoep

/ #221

2013-11-20 13:01

Problemet med denne reform er at, ja man kommer til at få studerende hurtigere igennem, men dette kommer til at gå ud over frafaldsprocenten, som jeg skyder på kommer til at ligge omkring de 40-60 % hvis dette bliver gennemført, da der (ihvertfald på min uddannelse) er en rigtig høj dumpeprocent på mange af fagene, ved de ordinære eksamener.

Så man kommer ikke til at få flere igennem uddannelsen tvær imod, kommer man til at miste ca. halvdelen af de studerende der kommer igennem. De studerende der derimod kommer igennem, kommer igennem i løbet af normeret studietid, hvilket gør at den statistik kommer til at se pænt ud. Derimod kommer frafaldet til at være helt grotesk.

Kvaliteten af uddannelsen vil selvfølgelig også falde markant, da der ikke er mulighed for at tage sideløbende viden/kvalificering øgende projekter eller ophold. Dette vil også skære ned på den diversitet der er mellem de forskellige studerendes viden/erfaringen (på de enkelte studier).

Anyway det jeg vil frem til er at ja det kommer til at virke for at få folk hurtigere igennem, tiltgengæld er der bare færre, samt de er af ringere kvalitet. Så må regeringen jo finde ud af hvad det nu egentligt er der er bedst for samfundet i længere sigt... eller er det nu virkeligt så vigtigt at vores system skal Amerikaniseres, nu hvor det ellers virkede til at starte med.