Ja-tak til svin

Sune

/ #676 Lad fornuften sejre!

2013-07-18 10:30

Først og fremmest stort applaus til stifteren af denne indsamling. Det skal under ingen omstændigheder være et påskud for racistiske/fremmedfjendske/angste udtalelser (eller hvad i nu vil kalde dem), men som der ganske rigtigt siges i beskrivelsen, så er dette blevet tvunget ned over flere hundrede dansker - ny-såvel som etniske danskere. I sidste ende er det for mit vedkommende ikke et spørgsmål om hvorvidt kultur eller kerneværdier fjernes, men derimod er problemet måden det bliver gjort på. En institution med høj forekomst af børn med anden etnisk baggrund burde vel få valget om hvorvidt de vil have svin eller ej. Omvendt skal det ikke tvinges ned over en hel gruppe blot fordi kommuner og regioner bestemmer at mad til børn kan blive et incitament til racisme-beskyldninger. Vor herre til hest, hvor er vores ledere der tør tage en beslutning og ansvaret dertil.

En sidste bemærkning til den tone der præger forummet herinde: Føj! Jeg skammer mig over alle jer der ikke har andre argumenter end skældsord og racistiske bemærkninger med herind!