Stationslukninger, nej tak
Kontakt forfatteren af dette andragende
Lukninger på nationalt plan.
http://www.skrivunder.net/signatures/stop_lukningen_af_de_sma_togstationer/
Håber i vil skrive under der også :-)
på forhånd tak.
Nu I (jer inde på kolbøtte fabrikken) er i gang med at fjerne alle de små stationer på Fyn, kan I (jer inde på kolbøtte fabrikken) ikke også gå i gang med at gøre det samme på Jylland og Sjælland, så at togene kommer til at køre hurtigere de steder, eller er det for "hjemmeligt" til at det er sjovt? Jeg græmmes.
Re: Lukninger på nationalt plan.
Fint nok
Når det så er sagt så er det her altså kun anbefalinger og ikke det der nødvendigvis kommer til at ske. Men rapporten er velovervejet og fornuftig.
kauslunde skal ikke lukkes
Til #11
Atter engang vil jeg også henlede din opmærksomhed på, at det her er anbefalinger og derfor er intet besluttet endnu. Så du skal ikke bekymre dig lige med det første.
Op mod halvdelen af danskerne bor i det man med en bred pen kan kalde landdistrikterne - bl.a. derfor skal de lokale stationer bevares.
Re: Fint nok
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/03/17/151521.htm...
#7: Hans - Fint nokMåske jeg ikke fortår det du forstår men jeg kan se flere stationer end du: Fruens Bøge, Højby, Pederstrup, Rudme, Stenstrup Syd, Holmstrup, Skalbjerg, Bred og Kauslund. Læs på dr.dk.nyheder.indland.
Re: Fint nok
Har du læst oplægget!? Passagerene er flygtet fra de omtalte stationer, fordi man i 4-5 år har givet en, i praksis, umulig betjening af disse stationer. Eksempelvis fjernet morgenafgangen til disse stationer fra Odense, og at man ikke længere køre timedrift, eller blot med faste minuttal.
Alt dette gør, at folk i disse byer allerede for år tilbage har måtte tage konsekvensen og skaffe sig alternative transportmuligheder. Og det er den selvskabte "sandhed" som rapporten tager udgangspunkt i. Hvad med at genindføre timedrift på faste minuttal for alle stationer, halvtimesdrift på de helt store stationer, og sætte prisen ned med 30% - så en 5 minutters togtur ikke skal koste 25 kroner!
Så skal du se, at passagerene vender tilbage. Det handler om at give folk et reelt valg og et alternativ til en bil. Det har man ikke kunne i mange år!
Det hele drejer sig ikke om Odense, hvad var Odense uden opland.
Stationslukninger, nej tak
| This discussion has been closed. |