Stationslukninger, nej tak
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stationslukninger, nej tak.
Gæst |
#12014-03-18 15:01Giv dog unge mennesker muligheden for at få en uddannelse eller arbejde, uden man skal være afhængig af bil eller mor og far! Gerne flere muligheder for transport, om det så tager lidt længere tid. |
Christian Kromann |
#3 Lukninger på nationalt plan.2014-03-18 16:50Super godt med denne underskriftsindsamling! Hvis vi virkelig vil bevare de mindre stationer kunne det være super godt at få det op nationalt. Har derfor lavet en national underskrifts indsamling. http://www.skrivunder.net/signatures/stop_lukningen_af_de_sma_togstationer/ Håber i vil skrive under der også :-) på forhånd tak. |
Jesper Krog Frandsen Gæst |
#42014-03-18 17:48Nu I (jer inde på kolbøtte fabrikken) er i gang med at fjerne alle de små stationer på Fyn, kan I (jer inde på kolbøtte fabrikken) ikke også gå i gang med at gøre det samme på Jylland og Sjælland, så at togene kommer til at køre hurtigere de steder, eller er det for "hjemmeligt" til at det er sjovt? Jeg græmmes. |
Gæst |
#5 Re: Lukninger på nationalt plan.2014-03-18 18:13 |
Hans |
#7 Fint nok2014-03-18 18:32Hvis man nu lige bruger tre minutter på at lige sætte sig ind i stationerne der MÅSKE står over for en lukning så er det bred, kauslunde, holmstrup og skalbjerg. Dette er trinbræt som i praksis ikke bliver brugt, her taler vi om mindre end 50 passagerer til og fra disse stationer hver især om dagen. Så det er kun fornuftigt og vil kun have indflydelse på meget få menneskers hverdag. Når det så er sagt så er det her altså kun anbefalinger og ikke det der nødvendigvis kommer til at ske. Men rapporten er velovervejet og fornuftig. |
Kasper |
#82014-03-18 18:34Det er jo logik for burhøns: Carsten Hansen og ministeriet for by, bolig og landdistrikter melder ud med brask og bram, at nu er det landsbyernes tur til at blive tildelt ressourcer så de kan udvikles i stedet for at afvikles (altså officiel politik). Hvordan gør man så det? Jo, man fjerner regionaltogene fra de mindre bysamfund, og fjerner dermed reelt størstedelen af eksistensgrundlaget for disse byer. Sådan! |
Gæst |
#10 Re: Fint nok2014-03-18 19:02 |
Hans |
#12 Til #112014-03-18 19:22Nej det gør jeg ikke. Men nu har jeg lige læst rapporten og jeg forstår deres konklusioner og støtter dem. Selvfølgelig er det da træls udover alle grænser for de få mennesker der bruger de her trinbræt, men man kan heller ikke forsvare forsat drift af trinbræt ingen i praksis bruger. Atter engang vil jeg også henlede din opmærksomhed på, at det her er anbefalinger og derfor er intet besluttet endnu. Så du skal ikke bekymre dig lige med det første. |
Gæst |
#13 Re: Til #112014-03-18 19:26 |
Gæst |
#142014-03-18 19:27Jeg bekymrer mig, fordi jeg har børn som skal med toget hver dag- de er flittige brugere af offentlig transport. |
Gæst |
#152014-03-18 19:31De lokale stationer er blandt livsnerverne i landdistrikterne - for bosætningen - for mobiliteten til arbejdspladserne - for de unges adgang til undervisningsinstitutionerne - for de lokale produktionsarbejdspladser m.v. Op mod halvdelen af danskerne bor i det man med en bred pen kan kalde landdistrikterne - bl.a. derfor skal de lokale stationer bevares. |
Gæst |
#162014-03-18 20:17Vil denne regering være årsag til at endnu færre mennesker vil bosætte sig i den skønne fynske natur. Hvad har de lavet indtil nu udover nogle bekostelige ministerskift, som alligevel intet gavner. Lad os få et valg NU ! |
Dorte |
#19 Re: Fint nok2014-03-19 08:26http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/03/17/151521.htm... #7: Hans - Fint nokMåske jeg ikke fortår det du forstår men jeg kan se flere stationer end du: Fruens Bøge, Højby, Pederstrup, Rudme, Stenstrup Syd, Holmstrup, Skalbjerg, Bred og Kauslund. Læs på dr.dk.nyheder.indland.
|
Razz |
#20 Re: Fint nok2014-03-19 09:46Har du læst oplægget!? Passagerene er flygtet fra de omtalte stationer, fordi man i 4-5 år har givet en, i praksis, umulig betjening af disse stationer. Eksempelvis fjernet morgenafgangen til disse stationer fra Odense, og at man ikke længere køre timedrift, eller blot med faste minuttal. Alt dette gør, at folk i disse byer allerede for år tilbage har måtte tage konsekvensen og skaffe sig alternative transportmuligheder. Og det er den selvskabte "sandhed" som rapporten tager udgangspunkt i. Hvad med at genindføre timedrift på faste minuttal for alle stationer, halvtimesdrift på de helt store stationer, og sætte prisen ned med 30% - så en 5 minutters togtur ikke skal koste 25 kroner! Så skal du se, at passagerene vender tilbage. Det handler om at give folk et reelt valg og et alternativ til en bil. Det har man ikke kunne i mange år! |
Gæst |
#212014-03-19 10:07Fyn skal ikke være udkants-Danmark Det hele drejer sig ikke om Odense, hvad var Odense uden opland. |
Gæst |
#222014-03-19 10:13Der er mange, især unge, som bruger de små stationer til job og uddannelse. |
Gæst |
#232014-03-19 10:44 Kauslunde og Holmstrup er skam rigtige stationer, for ikke at affolke de små byer skal vi da bevare togenes standsninger en gang i timen i faste minuttal, det er kun et spørgsmål om at have det rigtige materiel til at køre med, så kunne der sagtens blive plads til at standse ved alle stationer/trinbræt. |
Lars Christian Lilleholt |
#24 Stationslukninger, nej tak2014-03-19 11:30Vi skal ikke have lukket stationer på Fyn. Jeg tror, at hvis man først lukker de stationer, så får man dem aldrig åbnet igen. For en mindre by er stationen omdrejningspunktet og helt centralt. Det skal være muligt for byens borgere, at de tage toget på arbejde, i skole eller et tredje sted hen! |
|
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Kalaallit Nunaanni nalunaaqquttap kingumut allangortinneqarnissaanut atsiortitseqattaarneq, 10.-22. april 2024 / Underskriftsindsamling i Grønland for at ændre tidszonen tilbage, 10.-22. april 2024
2688 Oprettet: 2024-04-10
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
1782 Oprettet: 2024-03-26
Behold billedkunst i 1.klasse
1636 Oprettet: 2024-03-27
Bevar Palads
26587 Oprettet: 2020-05-16
Bevar pølsevogn og p-pladser på Torvet i Sorø.
1000 Oprettet: 2024-04-15
Bevar overfarten Kulhuse-Sølager
2929 Oprettet: 2024-03-10
Vi foreslår at afholde en folkeafstemning om erstatning til minkavlere
795 Oprettet: 2024-04-05
Bevar Sydbyen i Frederikssund - nej til DSB baneterræn
1999 Oprettet: 2024-03-14
Bevar Baunesletten
699 Oprettet: 2024-04-02
Bevar Dagplejen i Gladsaxe Kommune!!! Børne- og undervisningsudvalget skal 2. maj træffe beslutning om, hvorvidt dagplejen, som vi kender den i dag, skal nedlægges. Hjælp os med at bevare dagplejen..
689 Oprettet: 2024-04-16
Få Lidl til Lystrup
658 Oprettet: 2024-04-08
Det grønne område ved Vejen Hallen
476 Oprettet: 2024-04-15
Nej tak til vindmølleparken Lillebælt Syd
1528 Oprettet: 2017-11-16
NEJ TAK til energipark ved Revsing og syd for Andst St.!
493 Oprettet: 2024-03-24
Nej tak til, at Augustenborg skov skal være urørt skov!
240 Oprettet: 2024-04-06
Bevar læreruddannelsen i Nørre Nissum og Skive
200 Oprettet: 2024-04-09
Áheitan um at lata føroysku sendistovuna í Ísrael aftur
375 Oprettet: 2024-03-25
Nej til vindmølleindustriens nedrivning af Thylejren og landsbyerne Hjardemål Klit og Glæde
3021 Oprettet: 2023-10-22
Bevar 443 og 444 busserne til Krejbjerg
139 Oprettet: 2024-04-15
Qimmit illersorneqarlik
124 Oprettet: 2024-04-16