Stationslukninger, nej tak

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stationslukninger, nej tak.


Gæst

#1

2014-03-18 15:01

Giv dog unge mennesker muligheden for at få en uddannelse eller arbejde, uden man skal være afhængig af bil eller mor og far! Gerne flere muligheder for transport, om det så tager lidt længere tid.

Gæst

#2 Re:

2014-03-18 15:30

#1: -

Tak og meget enig :-)

 

Christian Kromann

#3 Lukninger på nationalt plan.

2014-03-18 16:50

Super godt med denne underskriftsindsamling! Hvis vi virkelig vil bevare de mindre stationer kunne det være super godt at få det op nationalt. Har derfor lavet en national underskrifts indsamling.
http://www.skrivunder.net/signatures/stop_lukningen_af_de_sma_togstationer/
Håber i vil skrive under der også :-)
på forhånd tak.
Jesper Krog Frandsen
Gæst

#4

2014-03-18 17:48

Nu I (jer inde på kolbøtte fabrikken) er i gang med at fjerne alle de små stationer på Fyn, kan I (jer inde på kolbøtte fabrikken) ikke også gå i gang med at gøre det samme på Jylland og Sjælland, så at togene kommer til at køre hurtigere de steder, eller er det for "hjemmeligt" til at det er sjovt? Jeg græmmes.


Gæst

#5 Re: Lukninger på nationalt plan.

2014-03-18 18:13


Gæst

#6

2014-03-18 18:14

formålet er det samme, så det går nok med to af samme slags....
Hans

#7 Fint nok

2014-03-18 18:32

Hvis man nu lige bruger tre minutter på at lige sætte sig ind i stationerne der MÅSKE står over for en lukning så er det bred, kauslunde, holmstrup og skalbjerg. Dette er trinbræt som i praksis ikke bliver brugt, her taler vi om mindre end 50 passagerer til og fra disse stationer hver især om dagen. Så det er kun fornuftigt og vil kun have indflydelse på meget få menneskers hverdag.

Når det så er sagt så er det her altså kun anbefalinger og ikke det der nødvendigvis kommer til at ske. Men rapporten er velovervejet og fornuftig.
Kasper

#8

2014-03-18 18:34

Det er jo logik for burhøns: Carsten Hansen og ministeriet for by, bolig og landdistrikter melder ud med brask og bram, at nu er det landsbyernes tur til at blive tildelt ressourcer så de kan udvikles i stedet for at afvikles (altså officiel politik). Hvordan gør man så det? Jo, man fjerner regionaltogene fra de mindre bysamfund, og fjerner dermed reelt størstedelen af eksistensgrundlaget for disse byer. Sådan!

Gæst

#9

2014-03-18 18:44

kauslunde skal ikke lukkes


Gæst

#10 Re: Fint nok

2014-03-18 19:02


Gæst

#11

2014-03-18 19:03

Du bor vist ikke et sted,, som er berørt af lukningerne.....
Hans

#12 Til #11

2014-03-18 19:22

Nej det gør jeg ikke. Men nu har jeg lige læst rapporten og jeg forstår deres konklusioner og støtter dem. Selvfølgelig er det da træls udover alle grænser for de få mennesker der bruger de her trinbræt, men man kan heller ikke forsvare forsat drift af trinbræt ingen i praksis bruger.

Atter engang vil jeg også henlede din opmærksomhed på, at det her er anbefalinger og derfor er intet besluttet endnu. Så du skal ikke bekymre dig lige med det første.

Gæst

#13 Re: Til #11

2014-03-18 19:26


Gæst

#14

2014-03-18 19:27

Jeg bekymrer mig, fordi jeg har børn som skal med toget hver dag- de er flittige brugere af offentlig transport.

Gæst

#15

2014-03-18 19:31

De lokale stationer er blandt livsnerverne i landdistrikterne - for bosætningen - for mobiliteten til arbejdspladserne - for de unges adgang til undervisningsinstitutionerne - for de lokale produktionsarbejdspladser m.v.
Op mod halvdelen af danskerne bor i det man med en bred pen kan kalde landdistrikterne - bl.a. derfor skal de lokale stationer bevares.

Gæst

#16

2014-03-18 20:17

Vil denne regering være årsag til at endnu færre mennesker vil bosætte sig i den skønne fynske natur. Hvad har de lavet indtil nu udover nogle bekostelige ministerskift, som alligevel intet gavner. Lad os få et valg NU !

Gæst

#17

2014-03-18 20:27

Hvad med udvikling istedet for afvikling ???

Gæst

#18

2014-03-19 06:44

Man kan jo have for travlt....
Dorte

#19 Re: Fint nok

2014-03-19 08:26

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/03/17/151521.htm...

#7: Hans - Fint nok

Måske jeg ikke fortår det du forstår men jeg kan se flere stationer end du: Fruens Bøge, Højby, Pederstrup, Rudme, Stenstrup Syd, Holmstrup, Skalbjerg, Bred og Kauslund. Læs på dr.dk.nyheder.indland.

 

Razz

#20 Re: Fint nok

2014-03-19 09:46

#7: Hans - Fint nok

Har du læst oplægget!? Passagerene er flygtet fra de omtalte stationer, fordi man i 4-5 år har givet en, i praksis, umulig betjening af disse stationer. Eksempelvis fjernet morgenafgangen til disse stationer fra Odense, og at man ikke længere køre timedrift, eller blot med faste minuttal.

Alt dette gør, at folk i disse byer allerede for år tilbage har måtte tage konsekvensen og skaffe sig alternative transportmuligheder. Og det er den selvskabte "sandhed" som rapporten tager udgangspunkt i. Hvad med at genindføre timedrift på faste minuttal for alle stationer, halvtimesdrift på de helt store stationer, og sætte prisen ned med 30% - så en 5 minutters togtur ikke skal koste 25 kroner!

Så skal du se, at passagerene vender tilbage. Det handler om at give folk et reelt valg og et alternativ til en bil. Det har man ikke kunne i mange år!


Gæst

#21

2014-03-19 10:07

Fyn skal ikke være udkants-Danmark
Det hele drejer sig ikke om Odense, hvad var Odense uden opland.

Gæst

#22

2014-03-19 10:13

Der er mange, især unge, som bruger de små stationer til job og uddannelse.

Gæst

#23

2014-03-19 10:44

Kauslunde og Holmstrup er skam rigtige stationer, for ikke at affolke de små byer skal vi da bevare togenes standsninger en gang i timen i faste minuttal, det er kun et spørgsmål om at have det rigtige materiel til at køre med, så kunne der sagtens blive plads til at standse ved alle stationer/trinbræt.
Lars Christian Lilleholt

#24 Stationslukninger, nej tak

2014-03-19 11:30

Vi skal ikke have lukket stationer på Fyn. Jeg tror, at hvis man først lukker de stationer, så får man dem aldrig åbnet igen. For en mindre by er stationen omdrejningspunktet og helt centralt. Det skal være muligt for byens borgere, at de tage toget på arbejde, i skole eller et tredje sted hen!

Gæst

#25

2014-03-19 14:27

Godt initiativ, håber det hjælper. Hilsen Aase