Nej til moske i Haderslev!
Kontakt forfatteren af dette andragende
Jeg er agnostiker så for min skyld kan man lukke både kirker og Moskeer. Forskellen er dog at grundloven som det danske system er bygget på er grundlagt på biblen, så den er lidt svært at slippe af med og hvad der er endnu mere relevant er, at kirken ikke vil tilsidesætte demokrati og indføre kvindeundertrykkelse. Hvis indre mission ex. ville nedlægge demokratiet og samtidigt ynglede os ud, så ville jeg være lige så stor modstander af dem.
De ting har vi kæmpet for i evigheder, og så skal det ikke kastes væk fordi nogen folk er for blinde til at se hvad der sker - det var sådan nazismen fik magt - folk modsatte sig ikke...
This comment has been removed by the person who wrote it.
Re:
Få dog øjnene op Haderslev og andre byer ønsker i virkelig dette multikulturelle mararidt ?.
Forbyd Islam i Danmark og start hjemsendelser af ikke vestlige indvandrere. www.Dnf.dk
Re:
Kunne du så ikke lige fortælle hvad DU mener er danske værdier?
Og mener du at alle mennesker, der kommer fra ikke vestlige lande, er en trussel mod de danske værdier?
I min optik er der kun én, der kan frarøve ens værdier, og det er en selv...
Der findes desværre
Når så simpelt som et enkelt juletræ, blev skåret væk sidste år pga flertallet beboerforeningen var udlændinge.
Giv dem en lillefinger og de river hele armen af.
Der måtte ikke engang doneres et juletræ, fordi de mente det alligevel blev revet ned og hvem skulle så holde øje med det?
Tænk dig nu lidt om. Skal vi bruge skattekroner på at have nogle stående og holde øje med hvad der bliver praktiseret i den moske? Hvad de bilder små hjernedøde udlændinge ind? Deres 100 jomfruer der venter på dem, hvis de bare lige sprænger sig selv i luften? Lad nu vær med at være så blank.
De har klaret sig i så mange år uden, så de klarer sig nok lidt endnu. Og ellers ved de jo hvor der findes masser af moskeer.
NEJ til moske, hverken i Haderslev eller andre steder i DK. Fis hjem, hvis i vil praktisere det skidt.
Re: #37
Dumhed er hvad dumhed gør. Din tekst er en god deffinition af dumhed.
Protest march?
Men så må vi jo vise det på en anden måde, med F.eks. en demonstration. Hvor vi kan komme ud med vores holdninger og meninger om den moske så ALLE kan se! Jeg ved ikke om der er nogen der er frisk på at hjælpe med at stable det på benene?
Og nej det er ikke en racistisk demonstration. Det skal foregå stille og roligt, så folk også gider høre på det vi har at sige.
Jeg synes virkelig ikke det kan være rigtigt man bare kan få tilsendt en million kroner til at bygge islam redskaber med, uden nogen dokumentation på hvor den kommer fra.
Hvis de er så rige synes jeg de skulle rejse hjem og bruge alle deres penge på huse og så videre i deres eget land.
Jeg vil ikke gå og se på sådan noget fis fra udlandet! Jeg er dansker og vil jeg se sådan noget så rejser jeg til udlandet! MEN DET GØR JEG IKKE FOR JEG GIDER IKKE SE PÅ SÅDAN NOGET!!! Jeg synes det ødelægger vores land og vores billed af hvordan Danmark er.
lol
Ja selvfølgelig er biblen skrevet af romerne,gamle testemente er fra før romerne kom og ny testemente handler om tiden efter jesu fødsel :)den kristendom romerne prøvede på at stoppe for den var farlig for dem,nok derfor de kristne blev forfulgt og prøvet udryddet ik :)
Og en Stormoske som det jo er når der er kuppel og spir på :)vil så være den i syd,det vil med lidt hoveregning så sig der er en i øst Kbh en i syd Haderslev,så mangler der hvad???godt gættet en i nord og en i vest
og så kan i jo selv tænke lidt over om Dk så vil blive kaldt et muslimsk land nogle steder :)
Nej til moske
Og til de mange der kommenterer at så skal alle andre religioner også stoppes, det har intet med deres tro at gøre. Men kunne de ikke bare overtage nogen af de kirker, som står tomme uge efter uge, disse bygninger passer jo ind i vores kultur, så vinder vi jo alle?
Re: #37
Sjovt at du lige nævner juletræet som en dansk værdi.
Juletræet har sin oprindelse i det, der i dag er Letland og Estland (1441), senere blev det en skik i Tyskland og først i 1808 kom juletræet for første gang til Danmark.
I øvrigt er der mange andre end muslimer, som ikke fejrer jul, pynter med juletræer etc.
Men jeg vil da stadig gerne høre hvad danske værdier for dig/Jer er.
For mig handler det blandt andet om demokrati, yrtingsfrihed, tolerance og respekt.
Og skal jeg gå ned i noget mere "håndgribeligt", så sætter jeg stor pris på dansk litteratur og kunst.
Re: #8
Der er forskel på at ønske at leve i et mulisk (lol) samfund og kunne praktisere sin religion andre steder, end sit hjem. Nogle ønsker endda at kunne få lov til at opleve den serenitet og en form for tilhørsforhold - en form for 'safe haven' hvor de kan sidde i fred med deres guddom. Den stor moske der kommer i indre by vil jo heller ikke 'kalde til bøn', så du skal formodentlig ikke engang høre på dem.
Og angående din anden pointe, synes jeg lige du bør vide, at i det land med flest muslimer i verden (Indonesien), er der tusinde kirker med klokker og hele moletjavsen (og lokalt betalte sikkerhedsfolk, just in case - som også er friviligt betalt af muslimer, da alle fornufige mennesker, uanset tro ved, at religionshad/frygt eksistere og at vi alle blot er mennesker, som ikke fortjener at opleve dårligdom, grundet sin religion/gener/sit lands historie/som race [etnicitet]).
Og fordi de har 1 kirke for hver 100 moske, eller noget i den dur, gør det jo ikke landet mindre muslimsk? - synes du virkelig at de danske værdier er så skrøbelige, at de ikke kan holde til et par moskeer? - er du bange for at den langsomme 'decline' i kirkegængere i Danmark, vil få hvad? ellers oplyste og atheistiske/agnostiske mennesker til at pludselig blive muslimer og glemme sit lands historie, kultur og værdier?
Jeg har intet imod kristen-lære i skolen, specielt fordi vi også lærte om andre religioner, men også fordi man skal kunne sætte verdens historien i sit eget perspektiv. Og må indrømme at jeg som atheist, sagtens kan gå ind i en dansk/italiensk kirke, et buddhistisk tempel i thailand, eller en oprigtig bygget moske i Indonesien, Tyrkiet som i Saudi Arabien, og opleve deres kunst og stå i ave og føle en lidt mere fredfyldt'sjæl', ligesom de kirkelige julesange altid får mig i godt humør. Det bedste ved verdensreligionerne, er deres måde at få mennesker til at hige efter at være bedre, synes jeg.
Og Personligt ville jeg ikke have noget i mod at kunne opleve endnu mere kæbe-tabende flot arkitektur i Danmark, med mulighed for kage og kaffe ved siden (man kan jo altid selv tage lommelærken med).
PS. 'tilbage hvor de stammer fra' - specielt når man taler om mennesker som er født i Danmark, er et udtryk der får dit allerførste statement "ikke fordi jeg har noget imod at der er muslimer i danmark..." til at miste lidt styrke.
| This discussion has been closed. |
Re:
#21: -
Husk at trække vejret.