Nej til moske i Haderslev!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til moske i Haderslev!.


Gæst

#26 Re:

2013-10-17 20:09

#21: -

Husk at trække vejret.

Clazzie

#27

2013-10-17 20:33

#24 hvem siger biblen er min? Men jo jeg har læst dem, både det nye og det gamle testamente. Spændende bøger selvom de er efter min mening er opfundet af romerne for at få os alle til at holde vores mund...
Jeg er agnostiker så for min skyld kan man lukke både kirker og Moskeer. Forskellen er dog at grundloven som det danske system er bygget på er grundlagt på biblen, så den er lidt svært at slippe af med og hvad der er endnu mere relevant er, at kirken ikke vil tilsidesætte demokrati og indføre kvindeundertrykkelse. Hvis indre mission ex. ville nedlægge demokratiet og samtidigt ynglede os ud, så ville jeg være lige så stor modstander af dem.
De ting har vi kæmpet for i evigheder, og så skal det ikke kastes væk fordi nogen folk er for blinde til at se hvad der sker - det var sådan nazismen fik magt - folk modsatte sig ikke...

Gæst

#28

2013-10-17 21:10

Har skrevet under. Ikke fordi jeg har noget imod at der er muslimer i Danmark, men fordi at hvis muslimer ønsker at leve i et muslisk samfund, var det nok et forkert valg at flytte til et kristent land, som Danmark. Hvis de vil have moskeer må de tage til et muslimsk land! Jeg flytte jeg heller ikke ned til dem og forlanger at de bygger en kirke. Jeg ved godt nogle er født her og ikke selv har valgt at bo her, men hvis troen er så vigtig for dem må de flytte tilbage hvor de stammer fra. Danmark er et kristent land, og det skal det have lov til at forblive!

Gæst

#29

2013-10-17 21:31

Vel skal de sku ej de kan smut hjem i sandkassen og bygge et sandslot der

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-10-17 23:28



Gæst

#31

2013-10-17 23:32

Det er sjovt, hvordan I prædiker frihed, herunder religionsfrihed, dagen lang, men når det kommer til handling, så er det en hel anden sag.
Gæsten

#32

2013-10-18 02:23

Nej Tak !!
Gæsten

#33 Re:

2013-10-18 02:36

#16: Paw -

Har du hørt om kvindeundertrykkelse ?

 

Sæt dig ind i det. Tak.

Gæsten

#34 Re:

2013-10-18 02:37

#1: -

Helt enig !


Gæst

#35

2013-10-18 03:52

Nej tak til moske i haderslev, Haderslevs borgere har ret til at, være med at beslutte sådan noget.
Viking.Dnf.dk

#36

2013-10-18 05:46

Islam er ikke forenligt med Dansk demokrati. Ser det alle vegne med muslimers modstand imod danske værdier.Nogle få eksempler, udelukkende halal mad i børnehaver og vuggestuer, alt kylling,okse og lammekød halal slagtes, no go zoner i flere getto områder for danskere, politi og brandvæsen, og visse danske politikere og enkeldte borgere lukker øjnene sågar modarbejder danske værdier.
Få dog øjnene op Haderslev og andre byer ønsker i virkelig dette multikulturelle mararidt ?.
Forbyd Islam i Danmark og start hjemsendelser af ikke vestlige indvandrere. www.Dnf.dk

Gæst

#37 Re:

2013-10-18 07:21

#36: Viking.Dnf.dk -

Kunne du så ikke lige fortælle hvad DU mener er danske værdier?

Og mener du at alle mennesker, der kommer fra ikke vestlige lande, er en trussel mod de danske værdier?

I min optik er der kun én, der kan frarøve ens værdier, og det er en selv...

Martin Petersen

#38 Der findes desværre

2013-10-18 07:23

Rigtig mange mennesker i Danmark, er ikke er i stand til at se virkligheden som den er, de tror på enhver der åbner munden og siger det de vil høre uden at se realiteterne i øjnene og bruge 3 sekunder på at se hvad det kan føre med sig. De samme fjolser stemte rødt ved sidste valg, fik i hvad i regnede med? Nej og her skal i heller ikke lukke øjnene. Ekstreme islamister og deres klamme imamer opfordre ikke til noget positivt. Og jo mere de bliver synlige jo flere fjolser kan de trække med sig. Det er IKKE integration. Hvad skulle være positivt i at få en stormoske banket op i en pragtfuld by? Lad dem kravle tilbage til den jordhule de er kommet op fra, så kan de bygge deres lort der. Den dag en stormoske og de tåber der står og galper kommer med noget positivt til denne del af verden. Så kan vi se på det igen. Der er de ikke endnu. Hvad bliver det næste? Offentlig stening ved dammen om lørdagen? De lever i Danmark og må integrere sig, der er ingen der siger de skal spise svinekød. Men at støtte op om islamister der vil dyrke kvindeundertrykkelse, er vanvittigt her i dejlige Danmark. Så sig nej og beskyt samtidig udenlandske kvinder, så har de måske en chance for at leve bare nogen,unde i fred.
Bevar Haderslev

#39 #37

2013-10-18 07:36

Er du virkelig så uintelligent du er nødt til at spørge hvilke værdier vi har i danmark?

Når så simpelt som et enkelt juletræ, blev skåret væk sidste år pga flertallet beboerforeningen var udlændinge.
Giv dem en lillefinger og de river hele armen af.

Der måtte ikke engang doneres et juletræ, fordi de mente det alligevel blev revet ned og hvem skulle så holde øje med det?

Tænk dig nu lidt om. Skal vi bruge skattekroner på at have nogle stående og holde øje med hvad der bliver praktiseret i den moske? Hvad de bilder små hjernedøde udlændinge ind? Deres 100 jomfruer der venter på dem, hvis de bare lige sprænger sig selv i luften? Lad nu vær med at være så blank.

De har klaret sig i så mange år uden, så de klarer sig nok lidt endnu. Og ellers ved de jo hvor der findes masser af moskeer.

NEJ til moske, hverken i Haderslev eller andre steder i DK. Fis hjem, hvis i vil praktisere det skidt.

Gæst

#40 Re: Re: Re:

2013-10-18 08:07

#13: ClazZie - Re: Re:

Jamen goddag Adolf


Gæst

#41 Re: #37

2013-10-18 08:23

#39: Bevar Haderslev - #37

Dumhed er hvad dumhed gør. Din tekst er en god deffinition af dumhed.

SH

#42 Protest march?

2013-10-18 08:23

Nu har jeg set der er blevet oprettet en underskriftindsamling som hedder ja tak til moske i Haderslev. Folk tror åbenbart ikke vi mener det her seriøst.
Men så må vi jo vise det på en anden måde, med F.eks. en demonstration. Hvor vi kan komme ud med vores holdninger og meninger om den moske så ALLE kan se! Jeg ved ikke om der er nogen der er frisk på at hjælpe med at stable det på benene?

Og nej det er ikke en racistisk demonstration. Det skal foregå stille og roligt, så folk også gider høre på det vi har at sige.
Jeg synes virkelig ikke det kan være rigtigt man bare kan få tilsendt en million kroner til at bygge islam redskaber med, uden nogen dokumentation på hvor den kommer fra.
Hvis de er så rige synes jeg de skulle rejse hjem og bruge alle deres penge på huse og så videre i deres eget land.
Jeg vil ikke gå og se på sådan noget fis fra udlandet! Jeg er dansker og vil jeg se sådan noget så rejser jeg til udlandet! MEN DET GØR JEG IKKE FOR JEG GIDER IKKE SE PÅ SÅDAN NOGET!!! Jeg synes det ødelægger vores land og vores billed af hvordan Danmark er.

Gæst

#43

2013-10-18 08:27

Jeg synes bestemt ikke arabiskudseende bygninger hører til i DK. De må hjertens gerne have moskeer, men hold dem venligst væk fra gadebilledet. Hvad blir det næste??? BEVAR DANMARK!
jesusfreak

#44 lol

2013-10-18 08:37

#27: Clazzie -

Ja selvfølgelig er biblen skrevet af romerne,gamle testemente er fra før romerne kom og ny testemente handler om tiden efter jesu fødsel :)den kristendom romerne prøvede på at stoppe for den var farlig for dem,nok derfor de kristne blev forfulgt og prøvet udryddet ik :)

Og en Stormoske som det jo er når der er kuppel og spir på :)vil så være den i syd,det vil med lidt hoveregning så sig der er en i øst Kbh en i syd Haderslev,så mangler der hvad???godt gættet en i nord og en i vest

og så kan i jo selv tænke lidt over om Dk så vil blive kaldt et muslimsk land nogle steder :)

Husejeren

#45 Nej til moske

2013-10-18 08:41

Jeg kommer til at kæmpe til sidste blodsdråbe, for at holde en stormoske ude af Haderslev. Jeg er i og for sig ligeglad med hvad folk kalder mig, men jeg nægter at sådan en bygning skal ødelægge Haderslev. Én ting er at den ikke passer ind i by billedet, en anden er at den totalt vil devaluere husenes værdi i Haderslev. Hvor mange danskere vil flytte til en provinsby, der som den eneste har en stormoske, mit gæt er, ikke ret mange. Jeg ejer et hus i den del af byen, i yderste konsekvens vil mit hus blive usælgeligt, især hvis de får lov til at kalde til bøn ud over byen, hver fredag.
Og til de mange der kommenterer at så skal alle andre religioner også stoppes, det har intet med deres tro at gøre. Men kunne de ikke bare overtage nogen af de kirker, som står tomme uge efter uge, disse bygninger passer jo ind i vores kultur, så vinder vi jo alle?

Gæst

#46 Re: #37

2013-10-18 09:18

#39: Bevar Haderslev - #37

Sjovt at du lige nævner juletræet som en dansk værdi.

Juletræet har sin oprindelse i det, der i dag er Letland og Estland (1441), senere blev det en skik i Tyskland og først i 1808 kom juletræet for første gang til Danmark.

I øvrigt er der mange andre end muslimer, som ikke fejrer jul, pynter med juletræer etc.

Men jeg vil da stadig gerne høre hvad danske værdier for dig/Jer er.

For mig handler det blandt andet om demokrati, yrtingsfrihed, tolerance og respekt.

Og skal jeg gå ned i noget mere "håndgribeligt", så sætter jeg stor pris på dansk litteratur og kunst.


Gæst

#47

2013-10-18 10:31

Det er ikke hudfarve eller religion, der definerer om du er dansk...

Gæst

#48

2013-10-18 11:09

Hvorfor støtte muslimer der kun ønsker død over os etniske Danskere.

Gæst

#49

2013-10-18 11:14

Alt det her er ved at løbe af sporet! Jeg synes da at det er en god ting at man har interesser og overbevisninger! Men som Grundvig fortalte så står mennesket over troen! Og hvis du så er radikalt troende, at du mener at andres religion er mindre værd end din, og at de derved bliver mindre menneskelige end dig, så er det jo ikke dem du bekæmper, der bliver Danmarks problem, men dig selv der bliver Danmarks problem!
Et yndigt land kan altid blive smukkere - rent æstetisk og moralsk set

#50 Re: #8

2013-10-18 11:17

Der er forskel på at ønske at leve i et mulisk (lol) samfund og kunne praktisere sin religion andre steder, end sit hjem. Nogle ønsker endda at kunne få lov til at opleve den serenitet og en form for tilhørsforhold - en form for 'safe haven' hvor de kan sidde i fred med deres guddom. Den stor moske der kommer i indre by vil jo heller ikke 'kalde til bøn', så du skal formodentlig ikke engang høre på dem.

Og angående din anden pointe, synes jeg lige du bør vide, at i det land med flest muslimer i verden (Indonesien), er der tusinde kirker med klokker og hele moletjavsen (og lokalt betalte sikkerhedsfolk, just in case - som også er friviligt betalt af muslimer, da alle fornufige mennesker, uanset tro ved, at religionshad/frygt eksistere og at vi alle blot er mennesker, som ikke fortjener at opleve dårligdom, grundet sin religion/gener/sit lands historie/som race [etnicitet]).

Og fordi de har 1 kirke for hver 100 moske, eller noget i den dur, gør det jo ikke landet mindre muslimsk? - synes du virkelig at de danske værdier er så skrøbelige, at de ikke kan holde til et par moskeer? - er du bange for at den langsomme 'decline' i kirkegængere i Danmark, vil få hvad? ellers oplyste og atheistiske/agnostiske mennesker til at pludselig blive muslimer og glemme sit lands historie, kultur og værdier?

Jeg har intet imod kristen-lære i skolen, specielt fordi vi også lærte om andre religioner, men også fordi man skal kunne sætte verdens historien i sit eget perspektiv. Og må indrømme at jeg som atheist, sagtens kan gå ind i en dansk/italiensk kirke, et buddhistisk tempel i thailand, eller en oprigtig bygget moske i Indonesien, Tyrkiet som i Saudi Arabien, og opleve deres kunst og stå i ave og føle en lidt mere fredfyldt'sjæl', ligesom de kirkelige julesange altid får mig i godt humør. Det bedste ved verdensreligionerne, er deres måde at få mennesker til at hige efter at være bedre, synes jeg.

Og Personligt ville jeg ikke have noget i mod at kunne opleve endnu mere kæbe-tabende flot arkitektur i Danmark, med mulighed for kage og kaffe ved siden (man kan jo altid selv tage lommelærken med).

PS. 'tilbage hvor de stammer fra' - specielt når man taler om mennesker som er født i Danmark, er et udtryk der får dit allerførste statement "ikke fordi jeg har noget imod at der er muslimer i danmark..." til at miste lidt styrke.