Mod udbygning af Vangedehuse

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Mod udbygning af Vangedehuse.


Gæst

#1

2014-05-06 06:41

Er der nogen der har kontaktet Ulrik Borch, medlem af kommunalbestyrelsen for C? Han har børn på Bakkegårdsskolen.
Andreas

#2 Re:

2014-05-06 11:12

#1: -  

 Ja vi har orienteret Ulrik om underskriftsindsamlingen.

 

Bjarne Burkal

#3 Emne

2014-08-12 23:39

At almene familieboliger i Vangede kædes sammen med "besværlige mennesker" er absurd.

At begrænse f.eks. skilsmissefamilers mulighed for en bolig i Gentofte er hvad denne protest vil prøve at opnå.

Grænsebomme om Vangede? Nej tak

Flere beboer, mere omsætning til erhvervslivet, flere glade frivillge, mere liv i Vangede, flere børn til sport, mennesker er ressourcer kære venner.

Det enorme arbejde der er lagt og stadig lægges i inddragelse af beboere, ansatte på Bank Mikkelsensvej, pårørende mv. er ikke trukket ned over hovedet på nogen, det følger arbejdsgangene i den demokratiske proces der ligger regelsæt for.

Så kære 4 fornavne: op af sofaen og deltag hvor det sker.

Ja til et bredere Vangede.

Bjarne Burkal

Liste A Gentofte


Gæst

#4 Re: Emne

2014-08-14 15:10

#3: Bjarne Burkal - Emne 

kære Bjarne Burkal

Som demokrat har jeg selvfølgelig respekt for din holdning, og ville da være glad hvis du som opstillet politiker, havde den respekt, at andre har en anden holdning. Prøv at overbevise med faktuelle argumenter i stedet, det ville klæde den demokratiske proces.

Denne underskriftsindsamling har ikke noget med "besværlige mennesker" at gøre. Den er et udtryk for at den kommunale planlægning rammer skævt i et Vangede der er diversificeret i forvejen. Samtidig antager du at f.eks. skilsmissefamilier er så dårligt stillet i kommunen, at de ikke kan klare sig selv. Dette vil jeg betvivle rigtigheden af, men lader mig gerne overbevise af saglige argumenter.

Grænsebomme om Vangede er hvad vi har nu, hvor "besværlige mennesker" ikke kan komme ind i resten af Gentofte Kommune? Nej tak, er hvad denne underskriftsindsamling siger til dette.

De typer beboere du hentyder til tror jeg ikke på skaber bedre vilkår for erhvervslivet, tværtimod. Det er ikke dem der typisk ville engagere sig i frivilligt arbejde, og sportsfaciliteterne i Vangede er overbelastet i forvejen. Så det er korrekt at mennesker er ressourcer - men disse mennesker vil også kræve ressourcer, økonomisk, fysisk og måske psykisk. Ressourcer som bydelen i forvejen bidrager uforholdsmæssigt meget til.

Dette vil ikke skabe et bredere Vangede. Dette vil ødelægge Vangede, med mindre at dette følges af andre initiativer.

Brian Icedor Petersen

Allan Andersen

#5 Løft din riderhjelm

2014-08-27 11:44

Jeg er her i dag blevet vist en løbeseddel, som er blevet sat i vindusviskerne på biler omkring Bank Mikkelsens Vej i forbindelse med "Kultur der dur". Løbesedlen opfordre til at gå ind på denne side og skrive under for at støtte protesten.

Jeg har intet imod at der samles underskrift for ens synspunkter, men jeg kan ikke lide en sådan seddel som ikke klart tilkendegiver hvem der står bag og det bliver lidt mere ubehagelig når man prøver at lave en forbindelse til Vangedes Venner, ved at underskrive sig "Venner af Vangede".

Så jeg vil her precisere at "Vangedes Venner" ikke har noget med denne løbeseddel at gøre og heller ikke underskriftindsamlingen.

Vangedes Venner er gået ind i et samarbejde med kommunen om projektet, men vores andel af processen er kun, at være med til at sikre at alle oplysninger omkring projektet kommer frem og at alle bliver hørt. Vangedes Venner har som organisation ingen holdning for eller imod projektet. Men det er vigtigt for os at alle holdninger kommer frem overfor kommunalbestyrelsen. 

Selve den politiske process holder "Vangedes Venner" sig helt fri af.

Der er netop planlagt et Borgermøde den 17. september, hvor alle for mulighed for at komme frem med deres holdninger.

Glæder mig til at møde jer til en konstruktiv debat.

 

Med Vangede hilsen

Allan Andersen
Formand for Vangedes Venner

 

 

 

Andreas Hierwagen
Underskriftindsamleren

#6 Re: Løft din riderhjelm

2014-09-08 19:39

#5: Allan Andersen - Løft din riderhjelm 

 Hej Allan

For god ordens skyld vil jeg gerne understrege, at vi - der har startet denne underskriftindsamling - ikke står bag de omtalte løbesedler. Det er derfor heller ikke os, der har skrevet under som "venner af Vangede" - selvom vi helt bestemt ser os selv, som venner af Vangede.

Vi vil dog snart omdele løbesedler i Vangede, hvor vi gør opmærksom på problemstillingen og på borgermødet d. 17. september.

Med venlig hilsen

Andreas Hierwagen 

 

 

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-09-08 20:40



Gæst

#8 Re: Emne

2014-09-12 06:42

#3: Bjarne Burkal - Emne 

 Kære Bjarne.

Ja det må jo være dejlig nemt for dig at udtale dig om problemerstillingerne i Vangede, du er jo ikke engang bosiddende i Vangede men i Dyssegård. Jeg vil mene at det er svært at vide hvad der rør sig, og hvordan hverdagen er , når man ikke engang er bosiddende i området, og derfor ikke skal trives med de følgevirkninger der opstår.

 

Kjelmann Madsen - Stobergvej

#9 Re: Emne

2014-09-15 10:45

#3: Bjarne Burkal - Emne 

 Hej Bjarne

Som jeg ser det bor du i Dyssegårdskvarteret - så er det det jo nemt at have meninger på vores vegne.

Vi har boet i Vangede i mere end 30 år og har på tætteste hold fulgt udviklingen i områdets beboersammensætning.

Man kan vist uden overdrivelse konstatere, at der ikke er noget sted i Gentofte kommune, hvor diversiteten er som i Vangede - og i særdeleshed i Stolpehøjområdet. 

Diversitet er godt men det kan og vil blive for meget!

Vi har altid sat pris på beboerne fra Vangedehuse som en naturlig del af vores bybillede. Nu skal de så "bures" inde af boliger langs sognevej og mikses op med andre beboere.

Vi går ofte tur i området og det er vores indtryk, at en betydelig del af beboerne trives bedst, hvis de er i meget trygge rammer på deres præmisser.

Sammenfattende er vi for en modernisering af Vangedehuse, men vi er i mod flere almennyttige boliger i området og i særdeleshed på Vangedehuses område. 

 

mvh/ Kjelmann Madsen Stolbergvej

Kristine Kryger (Liste B)

#10 Re: Re: Emne

2014-09-15 15:15

#9: Kjelmann Madsen - Stobergvej - Re: Emne 

 Jeg er helt enig i denne kommentar. 

Kristine Kryger (Liste B)

#11 Re: Løft din riderhjelm

2014-09-15 15:22

#5: Allan Andersen - Løft din riderhjelm 

Hej Allan. Jeg synes det er stærk fordrejet, når du siger at Vangede Venner ikke har noget politisk på spil i denne proces og at I gør meget for an inddrage de lokale i denne proces. Jeg har siden februar spurgt ind til hvorfor I ikke har gjort processen åben for jeres medlemmer, så vi bedre kunne følge med og give lokaldemokratiet næring via en åben dialog. Der har ikke været nogle indragelsesinitiativer sat i gang af foreningen. Samtidig har Vangede Venners betyrelse valgt at udpege to Socialdemokrater til at repræsentere Vangede Venner i diverse konsultationer med kommunen. Hvordan kan dette være upartisk og indragende? Det er mig en gåde hvordan I kan forsvare jeres ageren i denne process. Jeg kan ikke andet en synes I har været det bestemmende flertal i kommunalbestyrelsens forlængede arm. 

Kristine Kryger - medlem af radikale og 1 suppleant til KB- bosat i vangede

 

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-09-16 05:52



Gæst

#13

2014-09-16 16:21

Jeg har boet i Vangede i 30 år. Allerede den gang jeg flyttede hertil, blev Vangede kaldt "Kommunens Losseplads". Det var der jo også - rent fysisk - en gammel losseplads. Der hvor IKEA ligger nu. I overført betydning betød det jo, at der allerede dengang var tilført området rigtig mange sociale problemer.
Jeg var da bange, når jeg gik hjem fra arbejde, og der sad 20 fulde folk på bænken. Når der kom en narkoman slingrende, en psykisk syg, som råbte og skreg på gaden osv. De gjorde aldrig noget, men det var ikke så behageligt at gå forbi.
Jeg har haft 2 børn i vuggestue, børnehave i området - uden problemer af nogen art. Det skred så noget oppe på Bakkegårdsskolen. De udenlandske børn var meget svære at håndtere, både for lærerene og de danske børn. Bare 4 stykker i én klasse fyldte utrolig meget, var meget larmende osv.
Derudover, så jeg husker,at Kommunen gjorde et tiltag med at renovere Stolpehøj, for at give beboerne bedre forhold og " tynde" lidt ud i det sammenkogte misbrugs-miljø som florerer der. Aner ikke, om det har hjulpet, men det kan jo ikke nytte noget, at Kommunen nu igen vil importere nye problemer til Vangede.
Jeg mener, at de må sprede sig til et større område i kommunen, så der ikke opstår ghettolignende tilstande i vore dejlige Vangede.
Vi skal være her alle sammen, men det er jo ikke nogen hemmelighed, at en del af de udenlandske drenge volder problemer. Senest er Værebro-rockerne set køre i Vangede med diverse distribution af "ting". Det vil vi ikke leve med.
Med venlig hilsen

Med venlig hilsen


Gæst

#14 Re:

2014-09-17 07:45

#1: -  

Som medlem af den konservativegruppe i kommunalbestyrelsen har han selv været med til at vedtage udbygningsplanerne. 


Gæst

#15 Re: Re: Løft din riderhjelm

2014-09-17 15:17

#11: Kristine Kryger (Liste B) - Re: Løft din riderhjelm 

Vangedes Venner har som organisation ikke været inddraget i nogen drøftelse af "Projektet Bank Mikkelsens Vej"

Bestyrelsen har haft to medlemmer med til et workshop, det kalder jeg ikke indflydelse og så har vi haft to medlemmer med til at planlægge Borgermødet og det er i sin endelige form meget afvigende for det vi har været med til at planlægge - så det kalder jeg heller ikke indflydelse

Det står enhver Vangede Ven frit for at starte en gruppe til diskussion om alt også Bank Mikkelsens Vej, men der skal være en der er tovholder og som vil køre gruppen - det er ikke noget bestyrelsen skal opfinde eller få idéer til - så du har hele tiden selv haft muligheden, men det har jeg ikke hørt noget om at du ville.

Vangedes Venners bestyrelse skaber mulighederne, men det er medlemmerne der skaber indholdet.

Men uanset hvad grupperne debattere eller bliver enige om, så kan de ikke udtale sig på Vangedes vegne, kun på deres egne personlige vegne, man kan ikke drage Vangedes Venner til medansvar for sine egne holdninger.

 Allan Andersen

formand for Vangedes Venner

Ulrik Borch

#16 Re: Re:

2014-09-17 16:08

#14: - Re:  

 Hej Gæst.

Beslutningen om projektet "Det gode liv, i nye rammer" (Bank Mikkelsensvej), blev besluttet af kommunalbestyrelsen i 2013, altså før jeg tiltrådte 1. Januar 2014.

Med venlig hilsen

Ulrik Borch


Gæst

#17

2014-09-17 17:58

Nu må i altså holde fokus.

Der ligger en seddel i min postkasse en dag, hvor jeg opfordres til at tage en mening omkring udbygningen af Vangede Huse.

Dette er jo så - i dette forum - ved at udvikle sig til en mudderkastning mellem politiske partier. I stedet for Vangede beboernes holdning og hensynet til vores lokalområde/skoleintegrering af udenlandske børn/ 2-sprogede elever/risiko for ghettoområde osv.

Mudderkastning på Allan og Gentofte Venner er i mine øjne helt hen i vejret i denne forbindelse.

Om den ene eller anden er medlem af det ene eller andet parti, er for mig fuldstændig lige meget i denne sammenhæng.
Der er vel ingen, som vil kimse af, at Vangede Venner arrangerer en fælles oprydningsdag i Vangedes gader og Mosen eller en hyggelig musikaften på Cafeen eller nogle af de andre tiltag som gør Vangede til et hyggeligt og levende sted at være.

Mener stadig, at Gentofte Kommune må sprede deres integrations politik/almene boliger til hele Kommunen.
Man skal da være ualmindelig bælgøjet, hvis ikke det ender med, at det er selv samme Kommune som kommer til at betale husleje for mange af de udlændinge, som vi er blevet "tvunget" til at tage imod igennem årene.
At det hele så - igen - skal placeres i Vangede er da ikke rimeligt, for udviklingen i området.

Skal så hilse at sige, at jeg absolut IKKE hører til på den politiske fløj som Gentofte Kommune bevæger sig i, men blot har levet og set Vangede i rigtig mange år.
At samle sociale problemer i et område, skaber flere problemer.

Der er da ellers plads nok nede ved Charlottenlund Strand.

Med venlig hilsen.

Kjelmann Madsen - Stobergvej

#18 Dårlig stemning mellem ejere og lejere?

2014-09-18 15:36

På Borgermødet i går opstod der i mine ører en kedelig stemning i retning af, at dem med hus og have, de kan ikke lide dem der bor i almene boliger og det er derfor vi stiller spørgsmål til, at der tilføres flere almene boligenheder til Vangede.

Det har i min optik intet at gøre med boligformen, men udelukkende med kommunens hensynsløse brug af henvisningsretten.

Vi har alt for mange i området der lever hele livet på bænkene med dagens dosis at stærk øl, vi har rigtig mange med afvigende adfærd på grund af sygdom - hvoraf en del regelmæssigt bruger andres haver og indkørsler som toilet, vi har for mange unge mennesker der ser ud til at lave ingenting - men alligevel kører i store biler m.m.m.m. 

Uanset boligform har vi alle en interesse i, at der skal være balance i tingene - og det må være vores fælles opgave i stedet for det andet "fnidder".

Vangede skal være et godt sted at bo for alle og tro mig jeg hylder diversiteten i området ellers havde jeg nok ikke boet her i 32 år!

Vi skal så huske at glæde os over, at forholdene for vores aller svageste medborgere - de der bor og bruger Vangedehuse - får det facilitetsmæssige løft de fortjener.


Gæst

#19 Re: Emne

2014-11-24 10:48

#3: Bjarne Burkal - Emne 

 Med holdninger some dine vil jeg nu mere mene, at det er syndt for de "besværlige mennesker", hvis dde skulle bo i samme område som mennesker som dig...  SHAME ON YOU BJARNE BURKAL!