Biogasanlæg væk fra Arvad Tværvej!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Biogasanlæg væk fra Arvad Tværvej!.


Gæst

#1

2014-01-21 21:04

Jeg er målløs over hvilke tanker byrådet gør sig, når man kan gå med til at sende denne placering af bioqasanlæget i høring, og forfærdet over borgmesterens udtalelse "en for holdet", hvad forestiller ham sig lige familien skal gøre hvis det bliver til noget!!!
Guldager

#2 Biogasanlæg i Grarup.

2014-01-21 21:45

Det er da utroligt, at det kan skabe så megen postyr med et Biogasanlæg i Grarup. Vi har da efterhånden ikke hørt om andet de sidste par år ude i Grarup. Vi ved da også alle hvem initiativtageren er til anlægget. Jeg var da helt fra starten sikker på at Axel Månsson skulle have anlægget ved ejendommen. Der er da masser af tung trafik til ejendommen hver eneste dag, og masser af støj fra kompressorer og køleanlæg. Det ligner efterhånden en mindre landsby derude, så om der pludselig skulle indfinde sig et Biogasanlæg på hjørnet ved bygningerne, ville der jo nok ikke være en masse der opdagede, så hvor ligger problemet Carsten Kissmeyer??. Der skal ikke være et biogasanlæg på Arvad Tværvej i Grarup, det er hvis det man kalder en (OMMER)!!!!

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-01-21 22:19



Gæst

#4

2014-01-22 09:54

Tænk at man kan være så ligeglad med at ruinere en familie både økonomisk men da så sandelig også psykisk!!! Hvad f.... er det for en arrogant stodder vi har til borgmester - og så har man jo ikke en gang holdt sig til reglerne på området.....

Gæst

#5

2014-01-22 15:27

Hvorfor skal alle drives væk fra landzonen, ikke nok med vindmøllerne skyder op overalt og er til gene for naboerne så vil de gudhjælpemig også til at lave biogas anlæg rund omkring bare fordi de kan og det er kr basører i hele lortet men de tænker overhovedet ikke på de gener det gir for dem omkringboende BEJ KUN PENGE OG PENGE ikke andet. Sikke et latterlig land vi er ved at få banket op, og vi er nogen som er ufrivillig med til det.

Gæst

#6

2014-01-22 17:52

Den "kære" Casten Kissmeyer er åbenbart helt vild med at gå efter folk på landet og at os det går udover bare ska "ta en for holdet" I vores tilfælde drejer det sig om 2 stk kæmpevindmøller ( på 150 meter ) under 600 meter fra vores ejendom. Han sgu fandme selv ha både vindmøller og biogas anlæg i hans baghave - sådan en klaphat..!!!!

Gæst

#7

2014-01-23 14:54

Det bare ikke i orden!
Gosmervej81

#8

2014-01-25 15:57


- der er et hul i Grindloven, som ikke beskytter mod bøndernes hærgen. I dette tilfælde Grudnlovens § 73 om boligens ukrænkelighed. Hvis naboer til svinefarne eller gylle-biogasværker bliver udsat for sygdomsrisici eller taber ejendomsværdi, skal der være mulighed for at få erstatning via domstolene.

Holger Øster Mortensen, Odder

Gæst

#9

2014-01-25 18:28

Det må være Ikast-Brande kommunes opgave at flytte dette anlæg til en anden grund i et decideret industrikvarter.

Bruger kommunen sådanne sager for at forplumre debatten om det gode i at udnytte de resourcer, der er til rådighed ved at forgasse dem,
og få folk til at sige nej til sådanne anlæg?

Otto Nielsen
Britta

#10

2014-01-25 20:27

Jeg bor selv ved siden af et biogasanlæg i Herning Kommune, og jeg kan kun sige; kæmp alt havd I kan for at det ikke bliver til noget - det stinker mere end man kan forestille sig
Katja og Ulrik

#11 Tak

2014-01-25 21:59

Tusind tak for støtte og kommentarer, vi læser og forholder sig til dem alle. Bliv ved med at dele og skabe debat :) mvh Katja og Ulrik
Guldager

#12 Biogasanlæg i Grarup

2014-01-26 12:22

Nu er det jo ikke mig der har taletid nu, men jeg skriver alligevel. Jeg havde egentlig forventet at der fra politikere, eller for den sag's skyld fra borgmesteren, var kommet en kommentar, som modspil til underskriftindsamlingen, sådan der kunne komme en mere dybdegående dialog igang om anlæggets placering!!!
Christian Olesen

#13 Minkfarm

2014-01-27 21:44

Jeg tænker at sådan en sag, hurtigt kan få ben at gå på - og en masse ukritiske underskrifter.
Nu stiller jeg et kritisk spørgsmål, som jeg forventer at få et ordentligt respons på:

Hvordan vil I argumentere for, at det vil komme til at lugte mere - eller på nogen måde forværre jeres situation, når I i forvejen bor ved siden af en minkfarm?
Hvis der ses bort fra det uetiske i den slags dyrehold, så ved alle der har været mindre end 500 meter fra en minkfarm, at en sådan en lugter. Meget!

Går man ind på https://maps.google.dk/maps?q=55.947827,9.169581&num=1&t=h&z=18 ses det tydeligt, hvor tæt denne minkfarm ligger på den nærmeste bebyggelse - som viser sig at være jeres ejendom.


Samtidig skaber det da nye arbejdspladser til yderdistrikterne?


Gæst

#14

2014-01-28 05:17

Er tilhænger af et sådant projekt.
Dog ikke når økonomi vægter højere end ens medmennesker og naboer.
Det er ikke uden grund placeringen er anbefalet ca. en halv km. længere væk fra familien Bjerres ejendom.

Gæst

#15

2014-01-29 08:53

Det er jo let at finde et sted for Biogasanlægget..... Der hvor Chefen for biogas bor, det må jo være stedet , hvis han ikke kan finde et mere lempligt sted, der ikke genere nogen. På en Svinefarm kunne man tænke sig at det ikke ville blive lagt mærke til......
Ole Pedersen

#16 Re: Minkfarm

2014-01-29 13:42

Gæst

#17 Biogas

2014-01-31 17:15

Først vil jeg sige at jeg da sagtens kan forstå jeres bekymring.
Men har i ikke været bevidst om at området er udlagt til industri, og at der jo dermed er en risiko for udvidelse at industri.
Det tænker jeg I må have været bevidst om, da der i forvejen ligger en stor minkfarm,hvor i bor, med de lugtgener der følger med.
En undring: hvorfor sælger forældrene huset til sine børn, når det åbenbart ellers har været umulig at sælge.
Det er selvfølgelig ærgerligt når udviklingen rammer som f.eks i denne situation, mange er også blevet ramt af elmaster og vindmøller. Fordelen er at Brande og omegn får en masse grøn energi. Håber det falder ud til alles tilfredshed.

Gæst

#18 Re: Biogas

2014-02-02 08:37

#17: Gæst - Biogas

som udgangspunkt og som der beskrives i den korte sagsfremstilling, er det jo vanskeligt, ikke at være på klagers side. Andre her, har også stillet spørgsmål om, i hvor høj grad der har været opmærksomhed på det, der var ved at ske, nemlig opførelse af et biogasanlæg.

Danmark skal leve af grøn teknologi, af grøn energi og helt væk fra-eller så meget som muligt- fra,fossile brændsler, men når det er sagt, er det ikke ok, at ødelægge folks muligheder for at skifte adresse.

Men hvor lang tid har det været planlagt, er det over night, eller har projekteringen været i gang længe.

Der er mink...hvis man bruger 3.generationsværker med varmeforbehandling, kan de forgasse alle typer organisk materiale og samtidig lave strøm, idet den methan der fremstilles af bakterier, brændes til drift af en generator, eller sendes til eksternt kraftværk.

 

Restmaterialet er god kompost, der ikke lufter væsentligt anderledes, end den kompostmuld, man kan få på fyldpladser og samtidig er,den langt,mere næringsrig.

Sørg for at påvirk, så det er den mest moderne teknik, der giver mest udbytte og mindst gene.

Held og lykke.

Erik

 

 

 


Gæst

#19

2014-02-06 22:50

til politikerne i denne sag: tænk på d berørte mennesker fremfor altid på økonomi. Hvad nu hvis det var jer selv der skulle have disse lugtgener tæt op af jeres hus. Spørg evt Brønderslev Kommune hvordan de har det med deres anlæg. Det er ikke godt, efter hvad jeg har hørt. Mvh Alice Jensen

Gæst

#20

2014-02-16 16:20

Hej alle, vi siger tak for støtte og spørgsmål. Vi vil gerne besvare dem alle på et tidspunkt, men lige nu er vi begravet i indsigelser og læsning da vi har fået aktindsigt, og der derfor er meget som skal vendes og drejes. Vi kan se at hele processen omkring denne sag er bundrådden! Så vi vender tilbage når vi i samarbejde med vores advokat, har fået et større overblik. Mvh Katja og Ulrik
Ole pedersen

#21 Re:

2014-02-17 14:09

#20: -