Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs.


Gæst

#2401 God pointe!

2014-01-25 09:26


Gæst

#2402

2014-01-25 09:26

Dong er et ulovligt foretagende.
Vi har i DK en lov, der forbyder et selskab både at produsere el, distruere el og/eller handle el.
Der må ikke være sammefald af personer i bestyrelser, der gør de 3 ting.
Derfor skal Dong deles op i 3 selskaber, med hver sin bestyrelse.
vh Mogens Bülow, foreningen SDE, Sammensluttede Danske Energiforbrugere

Gæst

#2403

2014-01-25 09:27

Behold Dong på danske hænder

Gæst

#2404

2014-01-25 09:28

Der må da være andre muligheder for at bevare vores "gode energi" end at sælge den ud til et tvivlsomt og kommende skuffeselvskab som kun tænker i bundlinjer og profit.

Gæst

#2405 Henvisning:

2014-01-25 09:29


Mille Stockner
Kære alle sammen - vi når meget længere ud hvis I hver især sørger for at invitere jeres venner til denne demonstration - samt deler eventet på jeres væg - På forhånd tak
Del · 7 · for 17 minutter siden

Gæst

#2406 Stop sig nej med underskrift !

2014-01-25 09:31


Gæst

#2407 Insideraftale og -handel

2014-01-25 09:32

Gæt hvem der også var inviteret til Bilderberg i 2013-konferencen: Finansminister Bjarne Corydon!

Bilderberg konferencerne er lukkede møder mellem specielt udvalgte. Fra lille Danmark er folk som DONGs tidligere chef Anders Eldrup, den nuværende bestyrelsesformand Fritz Schur, statsminister Helle Thorning-Schmidt og - ikke mindst - en række folk fra Goldman Sachs, som også har stor inflydelse på hvem der i øvrigt deltager.

Goldman Sachs og f.eks. oliegiganten BP er med til at finansiere møderne.

Tro så lige på, at regeringen - med finansminister Bjarne Corydon som talerør - ikke er farvet i samme kulør som det slæng de har nippet sherry sammen med.

Når man fra DONGs ledelse og bestyrelse og det politiske lag taler for behovet om en kapitaludvidelse, så ser vi med al tydelighed nu, hvad de i virkeligheden mener.

Gæst

#2408

2014-01-25 09:33

Det er et godt tiltag,vi håber det stopper det vanvig der er ved at ske.At sælge skatte borgeres ejendom til skatte snyder.Burde straffes.
gæst

#2409 DONG

2014-01-25 09:33

Det er tankevækkende, at den danske stat er klar til at tilbyde medejerskab i DONG til et selskab, som for 3 år siden blev anklaget for at unddrage sig dansk skat for 1.7 mia kr. - Moralen forekommer at være lidt flosset.

Gæst

#2410

2014-01-25 09:34

Tak til dem der har startet den protest underskriftindsamling.
Håber at så mange som muligt vil tage del vores alle sammen' energi fremtid, og stemme nej til salget af Dong , og da slet ikke til Goldman Sachs.

Gæst

#2411 Offentlighedsloven

2014-01-25 09:34

Hvorfor mon regeringen fik dem gennemtrumfet. Den må vi have folkeafstemning om

Gæst

#2412

2014-01-25 09:34

Jeg forstår ikke hvorfor Corydon er så forhippet på at sælge til udlandet, Dong skal selvfølgelig blive på danske hænder

Gæst

#2413

2014-01-25 09:35

enough with foreign spekulators driving the World Down.

Gæst

#2414 T ak for dit indlæg!

2014-01-25 09:35


Gæst

#2415

2014-01-25 09:36

Bjarne Corydon og den socialdemokratiske regering som er siddende nu på magten i Danmark kan ikke tillade sig sig at tage en så stor beslutning om salg af dansk energivirksomhed til en udenlandsk virksomhed, som har så dårligt ry for at være en pengemaskine for magthavere.


Gæst

#2416

2014-01-25 09:36

Der er allerede alt ør stor inflydelse i dansk politik,levemåde osv fra USA.
Hold nallerne væk fra Skandinavien, inkluderet Grønland selvfølelig.BomBom.
Harald Påhlsson

Gæst

#2417 Fra initiativtageren:

2014-01-25 09:38

Kære Underskrivere

Hvor er det dog fantastisk, at en simpel underskriftsindsamling kan mønstre så mange mennesker på så kort tid. Det vidner om sagens vigtighed. Jeg er på godt dansk "blæst bagover".

18.200 i skrivende stund. WOW.

Jeg har fået et par taksigelser undervejs fordi jeg startede denne indsamling, men det er os alle i fælles flok, der skal takke hinanden for at have skrevet under. Jeg tror, vi har større betydning end som så. Det viser disse artikler med al tydelighed:




Vi bliver hørt. Så bliv endelig ved med at dele denne indsamling med jeres netværk og klappe jer selv lidt på skulderen.

Siden min sidste besked er der sket det forunderlige, at medierne er begyndt at snuse en rigtig saftig historie i den her sag. Hele dagen har salget været kommenteret og omtalt over en bred kam i medierne. Glædeligt! Endelig!

For mig startede det i går eftermiddags, da jeg blev inviteret ind i Radio24syv for at forklare om underskriftsindsamlingen. Hør hvad der blev drøftet ca. halvejs inde i programmet, der følger dette link: http://arkiv.radio24syv.dk/video/9218287/24syv-eftermiddag-1705-22-01-2014-3

Forligspartierne, pånær Dansk Folkeparti, er blevet robotter, der bliver ved med at gentage, at det her er den bedste aftale. Det er uhørt, at der ikke bliver åbnet op for en reel debat om en så stor magtafgivelse til en privat investor af denne kaliber. Det virker som om de slet ikke må debattere dette emne. Jeg savner som borger, i den grad, gennemsigtighed i det her salg, og jeg føler mig totalt undervurderet som vælger, når det ikke må debatteres, hvorfor man gennemfører dette salg trods den voksende modstand og gode argumenter imod.

Der er flere, der spørger, om jeg vil afholde en demonstration i næste uge. Jeg har ingen konkrete planer om det - endnu. Jeg agter dog stadig at aflevere alle underskrifter til finansudvalget. Evt. torsdag morgen inden deres drøftelse af salget af DONG-aktier til Goldman Sachs.

Men hvis en demonstration kan udliciteres til andre, der er gode organisatorer, hører jeg gerne fra jer.

Sidst men ikke mindst. Jeg er blevet medadministrator på Facebook siden "Stop Salg af DONG til Goldman Sachs". Her vil der løbende blive opdateret med links til nyt i sagen. Jeg opfordrer dem, der har lyst, til at melde sig under fanerne dér.: https://www.facebook.com/stopsalgafdong?ref=ts&fref=ts



Tak for nu

De bedste hilsner

Niels Christian



Gæst

#2418

2014-01-25 09:39

Dem som tror at penge ikke lugter, kender ikke Goldman Sachs

Gæst

#2419

2014-01-25 09:40

Vanvittigt at give vetoret til en potentiel minoritetsejer som oven i købet anvender skattely!

Gæst

#2420

2014-01-25 09:40

Hvorfor kan INGEN forklare, hvad den gode idé i at sælge til Goldman Sachs på de nuværende betingelser er?

Gæst

#2421 Fra facebook:

2014-01-25 09:41

Birger Christensen direkte adspurgt, vil jeg skyde på, at 70-80% af befolkningen er imod dette fuldstændigt vanvittige salg, men politikerne er bedøvende ligeglade med hvad folk mener. "I kan bare skifte os ud ved næste valg", er det stående mantra. min bare røv, eftersom det er en vælgerforening der bestemmer hvem der blir opstillet i de forskellige kredse. ganske få bestemmer altså hvem i 1000 vis kan stemme på. det er bl.a. derfor en snothvalp som jesper petersen kan blive valgt. det er kun lykkedes een at blive valgt udenfor partierne i nyere tid. de politiske partier har 'kuppet' demokratiet, velvidende, at det er de færreste der har tid og overskud til at melde sig ind i, og være aktiv i en vælgerforening, men det er den eneste måde at få en smule indflydelse på, hvem der kan blive valgt. det er det repræsentative demokrati for fuld udblæsning. honk-honk!

Gæst

#2422 Facebook:

2014-01-25 09:43

Kim Freving Enden af dumheder fortsætter i en lind strøm. Et godt råd fra en gammel socialdemokrat "skift til de konservative, jeg har hørt at de har stor mangel på politikkere" Nej spøg til side, hvis landet skal føre borgerlig/liberal politik, synes jeg at i skal overlade ansvaret til nogle med de rigtige kompetancer og ikke fortsætte derudaf med de såkaldte skyklapper på og i den tro at i er i gang med at redde nationen Danmark fra undergang. At i så ovenikøbet er villige til at sælge ud af VORES ALLESAMMENS DONG, det er totalt usmageligt

Gæst

#2423 Har Goldman Sachs købt socialdemokratiet?

2014-01-25 09:43

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2202142.ece

Jeg er rystet over denne artikel, om en Goldman Sachs mand som pluselig
er med i Labour i England ... Komplet utroværdigt, og jo kun
for via kontakte der, at ødelægge demokratiet indefra via snuskede lokumsaftaler
i baglokalerne ... Og tænker at det samme må være sket nu i Danmark.
Vi må have en liste over alle de danske politikere der taler positivt for
Dong salg til Goldman Sachs - de er uegnede til at lede Danmark.
Og som flere har skrevet - hvis det kan bevises at de står til personlig gevinst er
det jo klokkeklar korruption, som domstolene bør tage sig af.

Gæst

#2425

2014-01-25 09:45

Lad de danske pensionskasser købe sig ind og behold overskud og beskatning i Danmark