En bedre sagsbehandling for syge & handicappede, i kommunalt regi


Gæst

#1

2013-12-29 10:18

Denne sag fortjener større bevågenhed! Derfor opfordre jeg dig til at skrive under her!
Godt nytår til alle :-)

Gæst

#2

2014-01-10 09:46

Med den tsunami af nedskæringer, som gennem årtier er skyllet gennem vores velfærdssamfund og som naturligvis rammer dem, der svømmer dårligst, så er det på tide at stoppe....Jeg regner den politik på lige fod med racehygiejne programmer, her går udrensningen bare på at få aflivet de uproduktive.

Gæst

#3

2014-01-10 15:36

i vejen kommune siger borgersøvis de ikke bruger at sende en kvitering hvis de modtager en ansøgning på den måde fratager man borgerne retten til at klage og kan undlade at behandle en sag

Gæst

#4

2014-01-10 16:46

Når de unge når alderen 18 år, er det ligesom om de bliver glemt og ingen hjælp kan få. Hverken botilbud eller en støtte/ Kontaktperson til at mødes med andre unge, for at få det sociale samvær.

Gæst

#5

2014-01-11 08:08

- som handicappede er det som om man ingen rettigheder har, alle tror de ved hvad der er bedst for en.......lad dog familien som kender den handicappede bedst få taletid, og at i så vil lytte. Fordi man er handicappet er man altså ikke dum. Til familier med handicappet børn skal det ydes den hjælp der er behov for, det er et utroligt stort og hårdt "job" at have et handicappet barn, men man elsker det bestemt lige så højt som ens andre børn, man har bare brug for et pusterum en gang i mellem. Man ønsker jo at have sit barn hjemme til det er 18 år...andre sender da heller ikke deres børn væk som 8-10 årig fordi de er for besværlige at have hjemme.....kom nu på banen!!!!!!!

Gæst

#6

2014-01-11 12:49

Tak for initiativet til denne indsamling - håber inderligt, at vi kan gøre en forskel.

Gæst

#7

2014-01-13 16:28

Allan Andersen

Gæst

#8

2014-01-13 17:16

Et godt enetiativ, har en søn og svigerdatter der hele tiden må kæmpe med Kommunen for bare at få svar på deres spørgsmål m. v.

Gæst

#10

2014-01-14 13:44

Det kunne også være rigtig godt, hvis det både er muligt at være syg og forældre til et handicappet barn - og få sagsbehandling, der tager hensyn til hele situationen, så der ikke er fuldstændig modsigende meldinger. Det er utrolig svært at være menneske i og navigere i.

Gæst

#11

2014-01-14 18:44

Lad os få et land, hvor medmenneskelighed er en selvfølge
Birthe

Gæst

#12

2014-01-15 14:06

Mange kunne og ville komme meget længere, hvis de fik den rette sagsbehandling .

Gæst

#13

2014-02-10 21:21

Så godt et initiativ. Virkelig et område der halter ALVORLIGT. Kender det alt for godt, som mor til et handicappede barn. Der er VIRKELIG brug for langt bedre sagsbehandling og arbejdsvilkår for sagsbehandlerne.
Husk og del det på alle sociale medier, så så mange som muligt får øjnene op for dette problem.

Gæst

#14

2014-02-12 19:27

Håber på vi medhandicap og sygmeldte bliver accepteret ogforstået med det vi er op i mod hver dag vi synes bestemt ikkeom vores liv med smerter med mere

Gæst

#15

2014-02-12 21:33

Er der nogen sags behandling? Som førtids pensionist oplever jeg at jeg ikke kan få nogen som helst hjælp fra kommunen.. Der er ikke længere ansat nogen i Vejen kommune jeg kan kontakte hvis jeg har et problem.

Gæst

#16

2014-02-13 15:32

I "der var engang" var det en selvfølge, i dag skal befolkningen slås for det igen.
manjai731

#17 hjælp er ingen selvfølgelighed !!

2014-03-17 15:31

Håber inderligt at denne underskrift indsamling kan lande på bla. liselott blixt skrivebord hun er forgangskvinde for os handicappede .

Gæst

#18

2014-03-18 21:19

Et eksempel på forkert sagsbehandling er min hjælpersag hvor Århus Kommune:
- Anvendt hjemmehjælpsparagraffer i strid mod lovgivningen
- Har skåret mit forbrug længere ned end mit laveste forbrug nogen sinde, trods det at mit handicap giver mig langsomt stigende behov, tilmed lige oven i at rehabtiliseringscenter faktisk direkte har rådet mig til at bruge hjælper til flere forflytninger.
- Lige nu har jeg timer nok til 4 morgener og 3 aftener om ugen trods jeg bør have hjælp hver morgen og aften, af de timer skal jeg også have til fritid.
- Min afgørelse mangler desuden begrundelse og øvrige formalia.
- Kommunen trak desuden sagen ud i næsten et år fra jeg havde sagt, at jeg anker, før den kom til ankenævnet, her har den nu ligget yderligere 5 måneder.

Desværre er min sag ikke unik, og viser den desværre alt for normale mangel på respekt på os borgere som individer, manglen på kig på behov og ikke mindst alt for lang sagsbehandlingstid.

Gæst

#19

2014-03-24 22:50

Mere hjælp til både familien og barnet (børnene) der har brug for det. De skal ikke kæmpe for det. De kæmper nok for at opretholde en hverdag der for forældrene og børnene er til at holde ud..

Gæst

#20

2014-03-27 07:37

Rigtigt godt initiativ. Krydser fingre for det hjælper!