JA - TIL EU MÆRKNING AF RELIGIØST SLAGTET KØD !

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen JA - TIL EU MÆRKNING AF RELIGIØST SLAGTET KØD !.


Gæst

#26

2013-11-25 02:56

Vi har mærkning af æg, kød fra gris og fjerkræ.
Som dyreelsker og kristen ønsker jeg ikke at spise kød fra halalslagtede dyr, men jeg kan forestille mig, at det desværre ville være meget få kødpakker, der kunne få mærket "ikke halalslagtet".

VI skal tilpasse os fremmedes kulturkrav. Det burde være omvendt.

Gæst

#27

2013-11-25 04:27

Skriv under...!!!!

Gæst

#28 Re:

2013-11-25 14:39

#3: Lili Sørensen -

Hej Lili, Morten Messerschmidt tager virkelig fat om nælden. Prøv at Google et 25 min. langt klip mellem ham og den ækle og nedladende Rasmus Helvig Petersen, som ikke forstår noget som helst. Han snakker udenom i et væk. Mens Morten M. tager dyrevelfærden op adskillige gange. Samt forbrugernes ret til at se, hvad de køber.

Mona Ibsen


Gæst

#29

2013-11-25 22:26

Så kan jeg med tiden endelig fravælge dette kød.
Håber virkelig det bliver gennemført.

Gæst

#30

2013-11-26 10:01

Det sidste i denne verden jeg vil støtte er den muslimske sag,hvilket man gør når man køber oksekød, og kylling der er halalslagtet,og da det meste kød er halalslagtet støtter man den muslimske sag om man vil det eller ej .derfor skal alt kød mærkes så man har det frie valg,det burde faktisk være en menneskeret at bestemme selv.

Gæst

#31 Re:

2013-11-26 17:15

#1: -

Jeg begriber ikke hvorfor ikke at dyret kan blive skudt?? Hvad skal det andet til for?? Jo hurtigre dyret død jo bedre må det da være. Nu er jeg altså bedøvende lige glad med, om der er nogle som ikke vil spise kødet så. Man død ikke af ikke at få kød og når vi har en lov der sige at dyret skal skydes, så er det da helt absurd ,at denne lov ikke bliver overholdt.

Der er da bestemt ingen der tvinger dem til at spise dette kød og de er da mere end velkommen til at flytte ud af vores land igen, jeg tror bestemt ikke der er nogen der holder på dem!!!

Så jeg syntes bestemt ikke det er nok med at mærke kødet!!!! Nej alle dyrene skal slagtes humant.!!!!

CTRL + Q to Enable/Disable GoPhoto.it
Lillien

#32 Emne

2013-11-27 06:58

Det er jo altså Danmark vi er i , det er møg irriterende , at snart alt vores kød er Hala slagtes , ifølge vores religion er det forbudt at spise offerdyr , men det vil Politikeren ikke se på , nej vi skal tvinges til at gå ind på hvad voret Muslimer vil , vogn dog snart op , Inden vi ser os om sidder der en Muslimsk Statsminister , så får vi vel også Sharia lov og bliver bombet tilbage til stenalderen.

Gæst

#33

2013-11-27 08:46

det er det mest forfærdelige man kan gøre, og hvorfor skal vi andre tvinges til at spise muslimsk slagtet mad. kan ikke forstå hvorfor vi andre skal finde os i det.
Adolf Hitler

#34 ?

2013-11-27 11:40

Hvorfor slagter vi ikke bare alle religiøse i stedet?

Gæst

#35

2013-11-27 19:33

<3

Gæst

#36

2013-11-27 23:38

Vi skal ikke tolerere, at muslimerne ved deres særkrav laver vores samfund om.

Dyr skal slagtes på human vis og ikke ved, at få skåret halsen over.

Muslimerne skal indordne sig i vores land. Det er ikke os, der skal indordne os under deres middelalderlige regler, normer, sæder og skikke.

Muslimerne kan rejse retur, hvor de kommer fra, hvis de ikke kan acceptere danske forhold. Vi ønsker dem ikke her i landet i forvejen. Økonomisk er de en stor belastning, fordi de ingen selvstændig tankeevne har til, at gøre sig økonomisk uafhængige.

Gæst

#37

2013-11-28 00:41

Det er uhyre vigtigt at alle vi forbrugere har mulighed for at ide, hvad vi putter i munden!!!

Gæst

#38 Re:

2013-11-28 00:42

#1: -  

 


Gæst

#39

2013-11-28 07:37

Det må da være en demokratisk ret at vide hvad man spiser !

Gæst

#40

2013-11-28 16:49

Jeg vover den påstand at mangel på mærkning grænser til at være grundlovstridigt.
For at udføre rituel slagtning, der anerkendes, betaler slagterierne til muslimske bevægelser for hver eneste slagtning. Prøv ikke at bilde mig ind at den (om end lille) udgift ikke bliver sendt videre til forbrugerne.
Grundloven siger:
"§ 68
Ingen er pligtig at yde personlige bidrag til nogen anden gudsdyrkelse en den, som er hans egen."

Vi bidrager personligt til muslimsk trosretning hver gang vi køber rituelt slagtet kød. FØJ!
Lad os SÅ få den mærkning.


Gæst

#41

2013-11-28 18:29

Jeg så gerne følgende påskrift tilføjet:
"Halal kan dræbe"
Lili Sørensen

#42 Re: Re:

2013-11-29 08:23

#28: - Re: Mona Ibsen

Du har helt ret at messerschmidt gør hvad han kan - også for dyrevelfærd, men han er oppe imod en solid mur af politikere (hvis man kan kalde dem det?) der 1. automatisk er imod ALT hvad der kommer fra Messerschmidt 2. Konsekvent nægter at røre ved noget der har med Religion/kultur/penge at gøre.
Det kaldes også at være "politisk korrekt"
Prøv at se de vattede svar her:
Især Fru Aukens svar bringer næsten tårene frem. (Ironi kan fremkomme!)

http://www.politikernyt.dk/


Gæst

#43

2013-11-29 14:12

Hvis Fru Auken virkelig er så troende som hun siger, så skal hun bare klappe i. (Sagt med et glimt i øjet)
http://www.biblen.info/Bibelen-kvinder.htm

Og så citerer hun for øvrigt Paulus der også sagde at kvinder skulle tie i forsamlinger :p


Gæst

#44

2013-12-04 10:01

Det er helt forkert ,når religion står over fornuft.

Gæst

#45

2013-12-05 18:10

Jeg synes det er vigtigt for forbrugeren at vide om det er religiøst slagtet kød hvor dyret har lidt eller ej.

Gæst

#46 EU bestemmer - desværre

2014-01-02 15:36

Ifølge EU-direktiv må kødet ikke mærkes. De prøvede også længe at forbyde det danske øko-mærke, men DK fik lov til at beholde det.

Gæst

#47

2014-01-25 23:14

Dette svineri skal STOPPES !!!! VI er dyrernes stemme, og det er STOP NU med den mishandling !!!
DE bliver sexmisbrugt FØJ !!! Og så kan de ikke engang få en værdig død. STOP NU de MISHANDLINGER !!!

Gæst

#48

2014-01-26 17:22

Vi har bedt om dette i mange år, nu må det være nok med at skulle tigge og bede om at få at vide, hvad det er, vi putter i munden, og blive holdt uvidende om, hvor meget vi i kroner og ører betaler til andre andre religioners modbydelige slagtemetoder.
Det må også være et krav, at man på sygehuse, plejehjem, børnehaver, skoler m.v.bliver spurgt om, man ønsker at spise rituelt slagtet kød, samt bliver gjort opmærksom på, hvad dette vil sige, så man også her har ret til at vælge det fra. De fleste danskere bryder sig ikke om dyremishandling, og hvis de kendte til rituelslagtning, ville langt hovedparten sige: nej tak til muslimsk HALALSLAGTNING og jødisk KOSHER/SCHÆCHTNING. Danskerne skal ikke tvinges til (intetanende) at spise det kød, som andre religiøse, ikke selv vil spise, og dermed være med til at finansere de grufulde mishandlinger. De fleste danskere ønsker mere dyrevelfærd og ingen dyremishandlinger. Det må snart være på tide, at der også tages hensyn til vore følelser og etiske overvejelser. Så derfor: MÆRKNING AF ALT RELIGIØST SLAGTET KØD....NU....TAK!!!!!

Gæst

#49

2014-01-27 08:46

Stop med at støtte islamiseringen af kongeriget!
Stig

#50 Halalslagtning

2014-02-05 05:59

Læs følgende inden i fortsætter med jeres uvidende og racistisk baserede udgydelser.
I Danmark er der ikke den store forskel på dyrevelfærden i forbindelse med om der halalslagtes eller ej dyrene bliver i alle tilfælde bedøvet inden slagtningen.
http://samvirke.dk/mad/artikler/saadan-foregaar-halalslagtning-danmark.html