Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!.


Gæst

#851

2014-05-09 10:25

Selv det at leje et værelse ud, for at lette ens økonomiske situation, vil give mulighed for snageri fra kommunernes side, har de sex ? bruger de den samme tandpasta......Og det i en tid hvor der er en sørgelig mangel på billige boliger, men politikkerne ser nok helst folk i telte eller på gaden.
http://vinnims.wordpress.com/2014/02/23/forsorgerpligten-fagre-nye-helvede/

Gæst

#852

2014-05-12 16:55

Mener ikke det er en stats pligt at blade sig i hvem vi vil leve og bo sammen med...Det er heller Det er ikke en stats pligt at side stille to samlevende og forlange at de skal forsørge hinanden for de De ikke er gift. Den lovgivning ødelægger familie og deres opbygninger..så de må gå fra hinanden, børn ender som kuffert børn...uden at lære hvad en samboende familie.. og tryghed betyder..

Gæst

#853

2014-05-15 16:31

Politikkerne har alt, skal ikke løfte en finger for at få noget, og vender det blinde øje til, når der sker grimme ting de ikke vil tage skylden for. Så længe alting ser godt ud på papir, i kroner og øre, så er deres verden i fineste orden.

Jeg bliver ked af det når nogen skriver, at det der sker lige nu er retfærdigt. Det må helt klart komme fra én der enten aldrig har været uden arbejde, eller stadigvæk nasser hos mor.

Jeg ved med 100% sikkerhed, at jeg med min Asperger, konstante stress og depressioner aldrig kommer i arbejde. Lige siden jeg blev 18 har kommunen smidt rundt med mig, aldrig lyttet til mig, altid besluttet hvad der var "bedst" for mig. Der er nu gået over 11 år, kommunen har længe taget mit barn fra mig fordi de ikke forstår mig, og nu tager regeringen så også de få penge fra mig, som lige fik hverdagen til at køre rundt.
Min kæreste knokler alt hvad han kan når der er arbejde at få, hvilket der jo ikke altid er, men kommunen trækker bare det han tjener, fra det jeg i forvejen ikke har.
Jeg føler mig helt og aldeles ubrugelig som menneske, nu hvor jeg ingen rettigheder og værdighed har mere. Det hjælper bestemt ikke på min stress, og mine depressioner bliver kun værre for hver måned uden ordentlig økonomi. Vores barn får vi heller ikke tilbage, så længe vi ikke engang kan forsørgere os selv.

Nu kunne jeg godt tænke mig at vide, hvordan politikkerne kan tro, at min situation pludselig skal kunne gøre mig rask, give mig et arbejde, og blive en del af det samfund de så gerne vil have? Hvis de tager folks penge, må de jo give dem et arbejde i stedet. Og hvis man ikke kan arbejde, så er det bare surt?

Jeg kan ikke tro, at dem der har skabt dette kaos, ikke selv kan se hvad der sker, ikke kan se at det er forkert hvad de har gjort. Men jeg gætter mig til, at deres evigt fulde pengepung, og sikrede pension gør, at de er i stand til at ignorere det. De har aldrig stået i vores situation, og vil aldrig komme til det, så hvorfor tage sig af det?

Jeg kan godt se, at dem der bare hæver deres KH uden at løfte en finger skal straffes, men lige nu går det ud over alle dem der kæmper, hvad enten det er for at få arbejde, eller blive raske. Og det er ikke rimeligt, ligemeget hvordan man vender og drejer det.

Men nå ja, vi har jo nu råd til at smide børnepenge til udlandet, men det er en anden historie...

Gæst

#854

2014-05-22 05:26

Det er forkastelig at syge som er parkeret på kontanthjælp skal forsørges af deres kæreste !
Freeman.newfolksorder

#855 PROTEST ACTION DENMARK

2014-06-07 18:24


Gæst

#856

2014-06-24 06:18

Vi lever i 2014 og ikke i 1800 tallet. Vi lever hele livet for at kunne klare os selv. Når uheldet så er ude, sygdom eller andet skal vi ikke lade os blive umyndiggjorte.
Velle
Gæst

#857

2014-06-30 20:05

Synes det er uhyggeligt at ens kæreste skal betale for " være kæreste" Dvs hvis man er på kontanthjælp/førtidspension så vil ingen have råd til at starte et forhold med en ?
Velle

#858 Re: hvor jeg føler med dig, jeg er selv igennem meget ala dig,

2014-06-30 20:13

#853: -  

 

hhv

Gæst

#859

2014-06-30 20:37

Hermed underskrevet

Gæst

#860

2014-07-05 22:30

Alle der er omfattet af denne tåbelige lov om GF for samboende, burde organisere sig og samles foran Christiansborg i en større demonstration, så politikerne ved selvsyn kunne se hvor mange det i virkeligheden drejer sig om. Hvordan får vi organiseret sådan en demonstration ??

Gæst

#861

2014-07-07 19:44

Tina nielsen

Gæst

#862

2014-07-09 21:27

Del og skriv under

Gæst

#863

2014-07-12 16:12

Få fjernet den reform!!!!

Gæst

#864

2014-07-12 18:31

jeg har ikke råd til noget som helst mere, min medicin har jeg hellere ikke råd til :/

Gæst

#865

2014-07-12 22:47

Det skal kun være forsørgerpligt på egne børn, til de er myndige. Alt andet er forkert, som samfundet er indrettet i dag. Den burde helt afskaffes både for gifte og samlevende.

Gæst

#866

2014-07-26 07:32

Jeg håber det hjælper,vi har siden tresserne været to om at have en indtægt og det har folk sat deres økonomi efter,det er helt umuligt at klare sig med en indtægt idag.det er det rene galimatias

Gæst

#867

2014-07-27 08:16

Jeg frygter, at gensidig forsørgelse også kan ramme pensionister, sådan det gælder grundbeløbet i folkepension og sundheds ydelser.

Gæst

#868

2014-08-17 09:09

Ikke giv op mod korruptionen i samfundet

Gæst

#869

2014-08-17 22:29

Endnu et eksempel på at vores parlament - folketinget - ikke er til for hjælpe befolkningen. Gensidig forsørgerpligt er en nedværdigende status, der ikke hører hjemme i et velfærdssamfund anno 2014
JAN DZUIK ANDERSEN

#870 Kære medborger i Dansk fællesskab

2014-08-27 03:47

KÆRE MEDBORGER I DANMARK!

Vi allesammen har brug for bedreDanmark! Vi kan allesammen reparere den danske tilstand lige der hvor den ble udlagt! Kæden har for langtid siden hoped af på Christiansborg! Det er kun os og op til os om vi er det værd at have en bedre dag i morgen, ; Derfor læse denne indlæg og afgive stemme del denne besked til dine venner og familien! Venlig hilsen Jan



VI HAR MISTET ALT!

VORES BØRN, VORES HJEM, VORES PERSONLIGE EJENDELE, IKKE PÅ GRUND AT DER ER NOGET GALT MED OS MEN FORDI DER ER NOGET GALT MED DETTE HER NUVÆRENDE SYSTEM ! VI HAR STADIGVÆK VORES LIV I BEHOLD MEN MANGE AF OS HAR BUKKET UNDER OG ER IKKE MERE IMELLEM OS! JEG DERFOR BEDER JER ALLE OM HJÆLP TIL DEM SOM ER IKKE HØRT HVOR MEDIA STADIGVÆK NÆGTER INFORMERE DEN BREDE DANSKE BEFOLKNING OM DEN KATASTROFALE OG TRAGISKE TILSTAND DEN DANSKE RIGE BLEV OG UDVIKLE SIG TIL! VI STÅR LIGE NU DER HVOR VI IKKE KAN MISTE MERE END VORES EGET LIV OG DET VIL GØRE OS UTROLIGT STÆRKT OG FARLIGT! JEG VILLE KOMME DENNE HER SITUATION TIL FORKØBET OG PÅ VEGNE AF MANGE ULYKKELIG BØRNEFAMILIER I DANMARK KALDER JEG TIL DEN ULTIMATIVE TEGN FOR SOLIDARITET MED DEM SOM I MORGEN KUNNE VÆRE OGSÅ DIG! DERFOR BEDER JEG DIG OM AT AFGIVE DIN STEMME OG DELLE DENNE HER FLYER SAMMEN MED DETTE LINK

 http://www.skrivunder.net/emb/95945

 

http://www.skrivunder.net/bornefamiliens_rets_danmark



TAK TIL ALLE

JAN DZUIK ANDERSEN


Gæst

#871

2014-10-10 06:29

Super godt initiativ. Well done.
Brumbassen

#872

2014-10-13 22:33

Hjælper det overhovedet noget det her??


Gæst

#873

2014-11-27 14:30

Min kone er kineser. Hun er blevet udvist til Kina, efter, at vi har levet sammen her i Danmark i 7 år.
Men vi er altså stadig et ægtepar. Min kommune kræver dog at jeg hver måned giver dokumentation for, at jeg, som er på kontanthjælp, ikke bliver forsørget af min hustru.
Bør reglerne ikke ændres, så ægtepar sidestilles med samboende?

Gæst

#874

2014-12-14 20:43

det er svineri sådan noget fra starten

Gæst

#875

2015-02-01 23:48

Hjælp de uskyldige ledige!