Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!.


Gæst

#776

2014-01-05 10:51

Forrykt at gå i direkte modstrid med grundloven og med uoverskuelige konsekvenser til følge
Sacrum

#777 Re: GF

2014-01-05 16:23

#7: Tina - GF 

 

Har delt dit indlæg håber det er ok

Gæst

#778 Re: GF

2014-01-06 07:25


Gæst

#779 Re: GF

2014-01-06 07:52

#7: Tina - GF

charlotte billeskov

henrik frederiksen

#780 Re: GF

2014-01-06 09:47


Gæst

#781

2014-01-06 10:16

Syntes godt nok det er noget svineri regeringen er i gang med ikke at jeg selv bliver ramt af den da både min sammenbo er på kontanthjælp og jeg også da vi begge har været ude for en trafik ulykke som kan ramme os alle og hvis man går og tror man kan blive godkendt på den tid man er på sygepenge så kan man godt tro om igen, ind til vider har det stået på for mig i 4 år og er ikke færdig i nu da kommunen tager tykt pis på en og min sammenbo er blevet ryg oppereret 2 gange og efter sidste gang røg hun ud af sygedagpenge og kommunen tvang hindes arbejdsplads til at fire hinde selv om de gerne ville have hinde i flexjop men det kan ikke lade sig gøre. Så 14 dage efter opperationen på kontanthjælp tak skal i have må man nok sige man kan ikke en gang nå at blive rask inden. Nå men rammer ikke os da vi er så forgældet som vi kan være og får det mindste man kan tjene i DK. Det er sku lidt øv man må hjem til sin mor og far og tigge mad og jeg er 50 år og min far 80 år gammel. Så husk det kan også ramme dig! en dag og du behøver ikke en gang være skyld i det selv, og tro endelig ikke du får noget af di forsikring. Jeg fik 20 og advokaten to 60.000 Kr. for at køre sagen dem kan jeg så heller ikke betale så det næste er at gå konkurs med hele lortet. Tak Regering... Tænk jer lidt om det rammer atlså også personer der ikke har til dagen og vejen. mildt sagt idioter...
Gæst

#782 Re:

2014-01-06 13:56

#19: -

Tilsyneladende gør det offentlige jo.


Gæst

#783

2014-01-08 01:53

I det hele taget synes jeg, at det er for ringe, at ens partner skal forsørge én - om man så er gift, på kontanthjælp, dagpenge eller SU!!

Som om mange familier ikke har det hårdt nok i forvejen!! Hvad hjælper det så at næsten tvinge forældre i værste fald, at skal være nødsaget til at forlade partner, børn og hjem!!??

Gæst

#784

2014-01-08 13:09

det er tragisk, at folk skal tvinges fra hinanden, og endnu mere det tab Danmark får, når de mange tusinde børn, som det kommer til at gå ud over, bliver tvangs skilsmissebørn!! der er nu brug for en masse boliger, psykologhjælp, flere som skal have boligsikring. børnene mister konceptet hvad det vil sige at være en kernefamilie. hvordan skal de børn overhovedet selv være i stand til at opfostre en sund familie, efter sådan et svigt fra staten. De politikere burde kunne tvangsfjernes!!!! vi har valgt dem ind (hyret dem) hvorfor kan vi så ikke få lov at fyre dem igen, når de kvajer sig?? det bliver alle andre når de kvajer sig på arbejdspladsen!!!
det er en uansvarlig måde man vælger folk til at styre et land!! jeg synes der burde være nogle krav, såsom en relevant uddannelse og ægte livserfaring, med et rigtigt arbejde ikke sportsstøtte fra team Danmark og den retning..
der burde være store krav til sådan et job, for det er mange mennesker det går ud over, når det er ukompetente uuddannede mennesker som får disse ansvar for alle os andre. igen UANSVARLIGE ANSÆTTELSES METODER!! og nu kan vi igen se hvad man får ud af det.

Gæst

#785

2014-01-08 19:54

Gensidig Forsørgerpligt - Nej Tak

Gæst

#786

2014-01-09 12:23

dette må være modstridene med grundloven det her er sku Danmark

Gæst

#787

2014-01-15 17:36

Mange syge kommer uforskyldt i klemme.
Det kan komme til at ramme os alle

Gæst

#788

2014-01-16 14:36

Det bliver et slag 200 år tilbage i tiden.
Mange familier bliver ødelagte og bliver nødt til at flytte fra hinanden for at kunne leve. Og spareøvelsen bliver derved en endnu større udgift for samfundet. Plus omkostninger ved sygdom og stress, når borgernes liv går i opløsning.

Gæst

#789

2014-01-17 06:58

Kasper franck

Gæst

#790

2014-01-23 19:18

!!!

Gæst

#791 Gensidig Forsørgerpligt - JA Tak

2014-01-23 23:14

Selvfølgelig skal der være gensidig forsørgerpligt om man er gift eller ej!!!!!!!

Gæst

#792 Re: Re:

2014-01-23 23:19

#757: - Re:  

 Så kan i da bare gifte jer


Gæst

#793 Re:

2014-01-23 23:25

#19: -  

 Hvorfor råbte i ikke op før nu, for hvorfor skal de gifte forsørge hinanden, hvorfor syntes i ikke det var forkert. I burde betale med tilbage virkende som de gifte par har gjort længe. SKAM JER


Gæst

#794

2014-01-24 21:32

Hvorfor bliver i ved med at tage fra de fattige?? Hvorfor skal danskerne gøres så fattige fordi i får en fiks ide??
Hvad med at i selv stammer livremmen og skærer i jeres løn, pension osv. I kommer aldrig på kontanthjælp, og er pisse ligeglade med fem som er kommet i PGA sygdom. Har i overhovedet et hjerte???? Hvorfor skal så mange gå fra hinanden bare for at kunne få en hverdag til at køre rundt?? Hvordan kan i få jer selv til det?? For at sige bare lidt positivt vil jeg sige i er pisse gode og dygtig til at køre Danmark i sænk.

Gæst

#795

2014-01-24 21:39

Står faktisk der, at jeg vil tage mig selv af dagene, da jeg ikke kan holde til det mere. Håber i har en god smag i munden, at i ødelægger så mange familier og liv. I skulle selv prøve det, i ville ikke holde et halvt år. Men det skal i jo heller ikke for i tager jo vores mulighed for at leve så i selv kan leve i sus og dus. Lige til at brække sig over.

Gæst

#796

2014-01-24 21:42

Kan Fandme ikke se hvorfor der er så mange der skal straffes fordi de elsker hinanden og vil bo sammen uden at blive gift. Tag endelig fra de fattige så de bliver endnu fattigere.. og så giv lidt mere til de rige. Så kører det sku for dem..NOT.. politikkerne skal kun sidde ganske kort på borgen med en stor fed løn( som os almindelige dødelige kommer i nærheden af ) og når de stopper engang har de evigheds pension x antal kroner udbetalt hver måned og så skal de sku ikke vende og dreje hver krone der er tilbage hver måned som tusindvis af os andre små danskere på gulvet. Hva med om de skær på de lønninger så vi små danskere kan leve bare lidt igen. Forbandet Svineri. Mvh Carsten Sdr Jylland.


Gæst

#797 Re: Gensidig Forsørgerpligt - JA Tak

2014-01-24 21:45

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-01-24 21:46



Gæst

#799

2014-01-24 21:54

Dét er sku det værste pladser jeg nogensinde har har hørt . du har vist aldrig siddet med prøven i vandskorpen . Prøv det og ryg på kontanthjælp eller su eller slet ingenting før du udtaler dig om dét.

Gæst

#800

2014-01-25 01:20

Min Kæreste og jeg ved ikke hvor vi står. Hun har svær depression og har haft det over 10 år.. Hun har gået sygemeldt over 1 år og røg på kontanthjælp for ca 5 måneder siden. Selv har jeg gået sygemeldt langt over 1 år på grund af et knæk i ryggen for 8 år siden og har kæmpet med systemet siden.. :-( Endelig for ca 14 dage siden er jeg endelig kommet videre i systemet og blevet visiteret til et fleksjob. Hurraa. Men men mén.. Vi kan ikke få oplyst nogen steder om forsørgerpligten kommer til at ramme os så vi aner ikke hvor fanden vi står henne. kæresten kan ikke holde til det og har truet med den forkerte vej væk herfra Så JA Jeg er pisse bange for hvad der skal ske. HJÆLP OS DOG I STEDET FOR AT FÅ OS LÆNGERE NED. FÅ ØJNENE OP PÅ BORGEN.. :-(