Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!.


Gæst

#726

2013-12-05 09:15

Det er perferkt nogle der har fået denne idee prøv og tænk på de par drr har børn eller f.eks er nybagte forældre de bliver næsten nød til og flytte fra hinanden p.g.a en møgkælling til mette fredriksen fordi hun har lavet den nye kontanthjælps reform det er bare ikke i orden

Gæst

#727

2013-12-05 10:03

Jeg syntes bestemt ikke godt om . og fatter ikke at de ik kan se hvad helvedet det gør ved mange små danske familier . kom ind i kampen og lade dem dog beholde sine kontant indkomst og få dem vidre på en mere positiv måde , med udd eller andet , vi har syge ramte familier nok og her kommer der jo bare flere ;( Mange borger har jo ikke selv bedt om at få ydelser fra det offentlige , Hvor mange moneter vil i selv kunne undvære om måneden ,i skulle udsættes nøjagtigt for det samme , men nej højtlønnede som regeringen tænker kun på at ramme de svage her i samfundet , som om at det er den korekte vej til at få dem på rette vej , god jul fra en vred mor til en ung mor til 2 børn som er hårdt ramt spysiske problemer ,

Gæst

#728

2013-12-05 10:10

Håber at rigtig mange vil møde op i samlet flok !

Gæst

#729

2013-12-05 10:33

Det skal stoppes!

Gæst

#730

2013-12-05 10:36

Tror at det er på tide at danskerne får lov at gå til valg igen og få en ny regering. Det træffer jo den ene horible beslutning efter den anden. Jeg så gerne at hele banden blev skiftet ud hurtigst muligt.

Gæst

#731

2013-12-05 10:36

Håber vi når 2 millioner!!

Gæst

#732

2013-12-05 10:52

Kontanthjælpsreformen er asocial
oled

#733

2013-12-05 10:54

kontanthjælpsreformen vil skabe yderlig fattigdom herhjemme, og kan derfor defineres som asocial da den vil ramme dem der er spændt hårdest for i forvejen.

Gæst

#734

2013-12-05 11:17

Jeg ved ikke hvordan den her nye reform vil hjælpe syge mennesker. Jeg har en kronisk sygdom (Fibromyalgi) hvor jeg har ondt 24/7, og jeg har været i arbejdsprøvning hvor de fandt ud af at jeg kun kunne klare at arbejde 4 1/2 time i gennemsnit om ugen. Jeg HAR en uddannelse og jeg HAR arbejdet, men var nød til at stoppe, da jeg jeg ikke kunne mere pga. smerter. Jeg har så mange smerter at jeg ikke kan ret meget her hjemme, min kæreste er nød til at sørge for alt her hjemme. Jeg har fået masser af hjælpemidler af kommunen som jeg er super glad for, så jeg er syg nok til at få hjælpemidler men åbenbart for "rask" til at komme videre i systemet? Så jeg er fanget i systemet på kontanthjælp. Mig og min kæreste har ikke fælles økonomi. Han har ikke råd til at forsørge os begge to. Når reformen kommer i kraft er jeg nød til at sælge alt hvad jeg ejer og har og gå fra hus og hjem. Vi har skåret ned på alt det vi kan. Men vi er nød til at betale til lån og andre udgifter. Vi kan lige klare os nu med min indtægt, så jeg ved ikke hvad vi skal gøre fra 1 januar.

Gæst

#735

2013-12-05 11:28

Jeg er selv en af de uheldige som den nye kontanthjælpsreform rammer da jeg her fra 1/12-13 søgte om kontanthjælp. Håber de laver det om så jeg og min kæreste ikke er nødt til at flytte fra hinanden...
gæst

#736 Re:

2013-12-05 11:57

#1: -

dem som er gift skal ligestilles så stop det ko-lort - i ligger som i har redt!


Gæst

#737

2013-12-05 12:18

Synes jeg har læst et sted, at ministernes børn automatisk får penge hver måned, blot fordi deres forældre arbejder hvor de gør, mener også og ha læst det beløb sættes op.. Er der nogen her, der kan forklare mig hvorfor?

Gæst

#738

2013-12-05 12:30

Jeg er uenige med den nye lovgivning den ville ramme mange mennesker.

Gæst

#739

2013-12-05 13:31

Det er noget svineri at det er nødvendigt med underskriftsindsamlinger, burde slet ikke komme så vidt.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-12-05 13:41



Gæst

#741

2013-12-05 14:34


Gæst

#742

2013-12-05 16:43

<3

Gæst

#743

2013-12-05 16:44

håber loven bliver trukket tilbage
mini

#744 Venstres forslag- S gennemfører det

2013-12-05 17:44

Folketinget "handler" køb og salg med borgerne, gensiddig forsørgelse var det Venstre der foreslog tidligere, men nuværende regering gennemfører det... Og du har støttet både Venstre og den nuværende regering - ved valg, da du stemte.
De samme politikere er LIGEGLADE med de her underskrifter- fat det. Det hvad I skal gøre er at "storme" politikernes mail adresser og kræve møder med dem. Før de selv oplever hvad presset er i dagligdagen, vil de forstsat være ligeglade, de føler sig ret trygge der hvor de er valgt fordi de ved at I kommer IGEN og stemmer også næste gang. For at der IKKE skal opstå en revolution på gaderne i Danmark, kunne man nemt tænke sig at netop de samme politikere som gennemfører de love- er også de samme der har været med til ideén om at oprette sådan en online underskriftssamling, for at borgerne kan få lidt "afløb", og for at der kan købes endnu mere tid mens borgerne håber. Håb kommer man ikke langt med. Der skal handles noget mere konkret.
Lad være med at underskrive- de læser det ikke alligevel. Det hvad I kunne gøre er at møde op foran tv studier næste gang når I hører at de politikere skal være med i udsendelse. Det er igennem mediernes "opgang" at de politikere får lov til at hjernevaske befolkningen.

Gæst

#745

2013-12-05 18:10

Det holder bare ikke, vel ? Hvordan fanden skal vi klare os ? Vi har en lille pige på snart 2 år - vuggestue er dyrt, og der er ikke umiddelbart udsigt til nyt job til mig. Min kæreste er p helt normal løn og kan UMULIGT forsørge os alle tre! Det erude i hampen, dette her :(
krummsen

#746

2013-12-05 18:34

Selvfølgelig skal samlever også have gensidig forsørgelse... Hvad er forskellen på folk der elsker hinanden uden papir og dem der har papir på deres kærlighed... ??? Jeg mener se skal tage over samme kam men helt ærligt skal der slet ikke forekomme forsørgelsespligt ! Er selv mor til to små.børn som.pga. Arbejdsskade ikke i stand til at arbejde ret meget og går og håber på jeg kan få et fleksjob... Men er selv på kontanthjælp og får ikke noget d jeg er gift... vi er en familie på 4 som lever af min mands løn...

Gæst

#747 Det er her I skal underskrive:

2013-12-05 19:54


Gæst

#748 Re:

2013-12-05 19:59

#6: -

Hvis man knap nok kan forsørge sig selv, bør man ikke få dyr.

Problemet i dagens Danmark er, at så mange påståede "fattige", stadig har råd til at holde hund og andre kæledyr. Der er mange der ryger, og lur mig om ikke, der findes en del som også drikker og spiser ude - selvom de i bund og grund ikke har råd til det.

 


Gæst

#749

2013-12-05 20:17

den lov vil simpelthen ødelægge utroligt mange familier. Det er uhyggeligt at den såkaldte røde regering går efter "de svage" folk på overførselsindkomst. Det største problem som jeg ser det er at rigtig mange af dem der får eksempelvis kontanthjælp ikke får det af dovenskab men pga mangel på arbejdspladser det er simpelthen en skandale.

Gæst

#750

2013-12-05 20:59

Jeg mente Århus.. Jeg har selv været tæt på dette, og jeg angre for alle det rammer