Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!.


Gæst

#126

2013-11-22 14:50

Hvor langt ud skal Danmark
Ditte

#127 Re:

2013-11-22 14:56

#5: -

Nu har du vist ikke fulgt ordentlig med. For som samlevende kan man ikke få den andens fradrag. Det kan man hvis man er gift. Og så skal man sørme også lige betale skat, af de penge man får af sin samlever.....Mange samlevende, har ikke fælles økonomi. Dine og mine børn. Og dine og mine lån...... Hvor ser du det der er fair henne?

Fremover vil det blive umuligt, for en enlig på kontanthjælp at få en kæreste. Det er der jo ingen der har råd til.


Gæst

#128

2013-11-22 14:59

Mange vil blive skilt

Mange vil ende på gaden

Vi vil komme til at blive et mere utryg Danmark med kriminel, vold, fattigdom og selvmord

Gæst

#129

2013-11-22 15:13

vi er jo nogle der har børn men som er psykisk syge med mere,,,og kun få det til at løbe rundt hvis vi laver noget ved siden af ellers kan man jo ikke overleve med det man få jeg selv har 3 børn i pubperteten og de skal alså ha mærkevare før de er inde og vil du ikke gøre alt for dine børn ,,??? det vil jer altså så kontanthjælp kan jo kun holde skindet på næsen fat det dog fucking kummune ....
lillepalle

#130 Re: ja mon ik

2013-11-22 15:26

#128: -

jeg har liget skrevet min mening ,,,,for har selv været hjemløs og psykisk syg nakoman på bistdan men er selv kommet vidre men er nu på bbisdan ind til vidre men har snart 5 år clin og jeg har sku kun fådet modgang fra kummunen´s side så jov tak for hjælpen

 


Gæst

#131

2013-11-22 15:30

Det er ikke iorden at man er nødt til at gå fra hus og hjem.. Der kan spares på så mange andre områder i stedet for at tag fra dem som i forvejen har minimum til at leve for!

Gæst

#132

2013-11-22 15:33

Synes det er en af de mest vanvittige idéer jeg nogensinde har hørt. Det er meningen at vi skal hjælpe folk, og ikke gøre livet mere vanskeligt. skammer mig snart over denne regering!

Gæst

#133

2013-11-22 15:42

Min kæreste og jeg bliver ramt d.1 januar og kan ikke se noget håb længere. Vores jul med børnene bliver trist, da humøret er under pres. Hvorfor skal regeringen være dommer for, hvad vi kan undvære og tvinge sårbare mennesker ud i frustrationer. Det er imod vores grundlov, men det mærker vi intet til. Æv æv, at jeg er syg !!!!!.

Gæst

#134

2013-11-22 15:46

Godt interaktiv at tage :-)

Gæst

#135

2013-11-22 15:52

Hvad gør de familier, der begge har tabt arbejdsmulighederne?

Gæst

#136

2013-11-22 15:55

Man kan da ikke hjælpe me den ene hånd - og tage hjælpen væk med den anden!!!!!

Dette indlæg er blevet fjernet af administratoren (Vis detaljer)

2013-11-22 15:57



Gæst

#138

2013-11-22 16:03

Synes det synd at man bliver splitter eller for dem da syge ikke kan få arbejde bliver fjernet fra kontanthjælp

Gæst

#139

2013-11-22 16:05

man kanikke give med den ene hånd og tage med den anden !

Gæst

#140

2013-11-22 16:18

Det er en lov der gør, at rigtig mange mennesker bliver tvunget til at flytte fra hinanden, da de ikke kan forsørge deres samboende. Jeg håber virkelig den hurtig bliver lavet om meget hurtig.

Gæst

#141

2013-11-22 16:20

:)

Gæst

#142

2013-11-22 16:26

Hvis regeringen kan og vil gå imod Grundloven, så burde de straffes ligesom almindelig mennesker der begår en kriminalitet!

Gæst

#143

2013-11-22 16:44

Gensidig forsoergerpligt skal vaek - HELT vaek. Baade for gifte og ugifte samboende. Det er et foraeldet faenomen, der umyndiggoer mennesker, baade den, der mister sin indkomst, men ogsaa den, der nu er tvunget til at forsoerge den anden.

Denne nye lov river saa mange familier fra hinanden, og hvem ved hvad der kommer i koelvandet af den? Selvmord, kriminalitet, og ganske givet mange flere med depression.

I bund og grund tror jeg denne lov kommer til at koste mange flere penge end den sparer. Folk flytter fra hinanden og bliver berettiget til flere tilskud. Nogle bliver ramt af depression og skal behandles, kriminelle skal retsforfoelges og straffes. Og sikkert mange flere ting, som ingen af de selvfede politikere har taenkt over.

Der boer dog vaere en graense for, hvornaar man kan modtage kontanthjaelp og, men den graense skal ligge langt over de 22/28k om maaneden.
Man maa kunne lave et regnestykke, der holder husstandens indtaegt op imod noedvendige udgifter og antal boern osv.

Pensionister og foertidspensionister boer helt fritages for gensidig forsoergerpligt - maalet med den nye lov er jo at faa flere folk i uddannelse og arbejde, men denne gruppe skal vaere fritaget for det uvaerdige pres fra systemet.

Gæst

#144

2013-11-22 16:47

Hvor bliver vores velfærd af ?

Gæst

#145

2013-11-22 16:49

Jeg er selv sygemeldt og på kontanthjælp. Min man har et seniorjob, som også er et skånejob. Da han har kronisk ledegigt. Så vi har ingen mulighed for at arbejde os ud af denne kontanthjælp. Pr. 1/1 2015 hvor i sætter kontanthjælpen ned, vil betyde for os at vi er nødt til at sætte huset til salg, fordi vi også bliver nødt til at sælge bilen. Vi har begge en gigt sygdom , som betyder at vi ikke er i stand til at få handlet, da vi ikke kan bære varerne de 5 min. det tager at gå fra bussen og hjem. Så bliver vi nødt til at flytte tættere på butikkerne. Vi får også svære ved at opretholde forbindelsen til venner og familie, da vi ikke kan sidde så længe i en bus. Jeg kan ikke overskue lang transport.

Gæst

#146

2013-11-22 16:56

Det er simpelthen den største svinestreg regeringen laver der.
Jeg skammer mig over at den Danske regering, kan finde på at ty til sådanne midler for at spare.
- Imens man vil give politikere flere pengene i løn, vil man tvinge folk ud af hjem og forhold.
- Der bliver sparet på ALT for tiden, og nu dette?!
- Man kan i allerhøjeste grad mærke danske politikers inkompetence, og mangel på virkeligheds opfattelse og uddannelse.
- Der et så mange politikere som, aldrig har haft en job opbunden føling har med virkeligheden. Lad os se hvor sjovt de ville synes det ville være, at give sin samlever lommepenge af egen løb grundet arbejdsskade.
- Danmark må til at i gang med at få tømt ud i dovne, og inkompetente offentlige ansatte som ikke kan, trække sin egen vægt i samfundet. Se bare antallet af sygedage hos det offentlige, kontra sygedage i erhvervslivet. Det er jo pinligt og gør mig vred at offentlige ansatte feder den så meget, havde det været i erhvervs livet havde halvdelen fået sparket for længe siden.
- Skær' ned på dovne offentlige ansatte og ansæt nogle som "løber" stærkere, spar penge og lad mine penge være mine, hvis nu min kæreste engang bliver arbejdsløs.
FUCK jer politikere!

Gæst

#147

2013-11-22 16:58

Det er fandme total hul i hovedet det de ministre har gang i , er det ude på at ødelægge alle Danmarks familier folk bliver nød til at blive skilt fordi de laver latterlige regler, det kan da snart ik betale sig at bo i Danmark mere fordi vi alle skal gøre dit og dat og ingen ret har til noget som helst !! Fucking idiot der har lavet denne regl !!

Gæst

#148

2013-11-22 17:01

DET JO HELT VÆK!

Gæst

#149

2013-11-22 17:12

Kan ikke være rigtigt at ens børn skal betale for at man blir syg og at ens kæreste så også skal forsørge dig samt dine børn.

Gæst

#150

2013-11-22 17:12

Kan ikk se hvordan de har tænkt sig a det skal kunne hænge sammen for de familier det vil komme til a ramme... Og kan på ingen måde se HVORFOR det skal være BØRNENE der skal betale prisen