Nej til moske i Haderslev!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til moske i Haderslev!.


Gæst

#151

2013-11-18 15:47

Det er åbenbart kun Dansk Folkeparti der kæmper for de gode gamle danske værdier.

Gæst

#152 Re:

2013-11-18 18:26

#1: -  

 


Gæst

#153

2013-11-18 21:53

Hold da kæft. Inden jeg begynder undskylder for stavefejl er lang tid siden jeg har skrevet noget på Dansk der er så langt.

Har ikke været i Danmark i mange år nu, flyttede til udlandet for at arbejde men seriøst, har læst alle 7 sider der har været indtil videre og det meste er jo bare lort og fordomme der bliver kastede frem og tilbage.

For at skære det helt ud i pap, i Danmark er der frihed til at dyrke hvad gud du vil ja korrekt, hvis de 1 million kroner nu var indsamlet og rent faktisk vidste 100% hvor de kom fra var den en hel anden sag, jeg tror og ser det de fleste er bange for er at det bliver et sted for extreme folk og problem folk. Dette er muligt især når vi ikke ved hvor pengene kommer fra, men slap af og slå koldt vand i blodet, der er tons af indvanderer i Danmark som rent faktisk arbejder/studerer og hjælper Danmark med at være Dansk SELVOM de dyrker Islam.

Har rejst meget rundt i verden og lært mig 1 ting fra alle de lande jeg har været i, der er forskellige mennesker i hver del af alle steder, tror i det kun er folk der tilbeder Islam der laver problemer ? Hvornår var den sidste skole skydning hvor børn var dræbt hvor det var en muslim ? Eller det i norge var sjovt nok også en hvid mand som var "kristen".

Der er extreme folk over det hele og vil der altid være du kan ikke bygge dit had/fordomme på hvad en mindere del af et større samfund gør, vi har set det i sverige median har bygget et så extremt had mod indvanderer det er sygt men da sandheden kom frem vidste det sig rent faktisk at over 84% af de indvaderer der var i sverige taler svensk, arbejder, betaler deres skat og holder sig til loven. Selvom median hævede at det var størstedelen.

Ja det er begyndt at blive slemt i Danmark også men før vi kan tage stilling til hvad vi skal gøre så først og fremmest sæt jer ned og slap af og find ud af de rigtige tal, kom den 1 million fra et land der er "kendt" for at støtte terror så nej for helvede få dem væk, kom de fra et land hvor der er modern muslimer som rent faktisk har mange af de samme værdi´er som vi har som danskerer så hvor er problemet ?

Det er jo det mange frikirker og andre troende har gjort også, samlet deres penge selv via indsamlinger og støtte.

Vi er blevet så bange pga media fokus at vi ikke tænker på at vi rent faktisk har brug for folk der kommer til vores land og arbejder. Danskerer er begyndt at føde mindere og mindere børn og vi som et land kan ikke følge med.
Det er fordi vi fokuserer mere og mere på penge/arbejde istedet for på at få en stor famille.

Så den fjende vi prøver på at finde er os selv. Hvis vi vil have det her problem til at forsvinde så fint, dem der giver problemer de skal ud men dem der kommer for at arbejde og være en del af vores samfund de er da velkommen.

Og ja tog sverige som exempel da jeg bor der lige pt og har gjort det de sidste 3-4 år og ser det samme herover.
Media giver forkerte tal hele tiden det er deres job at sælge og fokuserer på de ting der for os til at købe.

Så beder alle om lige at slå koldt vand i blodet og slappe lidt af og tænke på det hele stor billede.

Det er self bare min holdning.

Synes lige jeg ville adde en samtale jeg havde idag med en ven der er muslim så folk måske forstår hvad forskellen er på modern muslimer og well gamledags muslim. Han er modern muslim btw.

Me -There ?
Him -Sup
Me -You are a muslim right ?
Him -Yep
Me -Okay tell me what does the holy book say about spreading your faith and forcing it onto others, aswell as respecting other faiths ?
Him -Don't force, spread it peacefully.. And we have to respect other faiths..
Me -So why is a lot of "muslim" websites claim that they have to force Allah onto every other faith ?
Him -As you said "Muslim"
Islam is about compassion and faith.. If someone is forced into it, they won't have faith.
Plus, extremists bro

Har kendt ham i snart 7 år og han har aldrig prøvet at konverterer mig endnu ^_^ Fordi det er hvad de rigtige muslimer rent faktisk ser som at gå imod deres gud.

 


Gæst

#154

2013-11-19 01:23

Jeg er imod en bevidst indoktrinering i islamismen, som om noget finder sted i moskeer og dertil knyttede koranskoler.

Gæst

#155

2013-11-19 06:34

aldrig en moske i haderslev aldrig aldrig. aldrig
Christian Schmidt fra Gram

#156 Re:Kære gæst fra det store udland !

2013-11-19 08:44

#153: -

Du starter med at nævne, at du ikke har været i Danmark i mange år  ....

så må det da være på et ret løst grundlag, at du kommenterer situationen i Danmark i disse år.

Jeg har også for en del år siden været meget i udlandet - i over længere tid - har været i 36 forskellige lande, med et hav af religioner og for mig underlige kulturer  ...  jeg har altid indrettet mig efter disse landes normer, og har  derfor aldrig mødt nogen modstand.

Vi har mange forskellige nationaliteter i Danmark - men de eneste der er bøvl med, er dem der dyrker Islam -

prøv du at forstå det - inden du kalder vore indlæg for " lort og fordomme "  det er simpelthen for dårligt af dig, dermed viser du jo, at du ingen respekt og agt har, for os danske i Danmark.

Det er fint at du ,kommenterer vore indlæg - man tag dog at vise lidt respekt for Danmark og dets danske indbyggere .

I øvrigt vil jeg rose dit danske sprog - det er meget bedre, end mange danskeres sprog !

Alt godt fremover til dig  !!

Venlig hilsen

Christian Schmidt fra Gram i Sydjylland


Gæst

#157

2013-11-19 13:36

Nej tak.

Gæst

#158 Re: Re:Kære gæst fra det store udland !

2013-11-19 14:20

#156: Christian Schmidt fra Gram - Re:Kære gæst fra det store udland !

Bare fordi jeg ikke har været hjemme i flere år betyder det ikke at jeg ikke følger med hvad der sker.

Er udemærket godt klar over de problemer der er, men er også godt klar over hvor meget de bliver blæst op over skyerner pga nyhederner/aviser osv osv.

Jeg vil bare have at folk lige tænker sig om to gange i stedet for at skrive en masse fordomme uden bevis, Danmark har problemer helt klart men som sagt Danskerer er stoppet med at fokuserer på store familer og det er der det største problem er da det er hvad gør at der er brug for indvanderer til at fylde jobs osv.

Og ja visse folk der tilbeder Islam giver problemer, men det er jo problemer som vi også selv gør, som sagt jeg har fuld forståelse for de folk som vil have problem folk ud af Danmark og det er jeg enig med, men den måde visse folk skriver lyder det mere som om alle der bare har en udlandsk tilkomst ska ud af Danmark og det synes jeg er forkert.

Var skam slet ikke min mening at disrespekterer danskerer siden jeg forstår deres frygt, men var min mening at banke lidt sund fornuft ind i nogen af de mennesker som skriver here og som ikke skriver andet end fordomme og bygger deres frygt på det.


Gæst

#159

2013-11-21 21:21

Prøv nu for Guds skyld at holde lille danmark dansk og kristent. Vi er ikke et kæmpe land der har plads til alt og alle. Hvis man er i danmark skal man ære vores religion og traditioner, såvel som vi gør det når vi besøger deres lande. Og de hvis lande er krigsfrie og under genopbygning, burde vende hjem til deres fædreland. Tilbage til deres religion og traditioner. Lad nu stolte danmark bestå - vores lille land er i forfald!!!

Gæst

#160

2013-11-23 10:47

Jow Jow.
Nu må det være nok med de "terrorist-reder".
Få nu afklaret om der virkrlig er grobund for den frygt vi har. ..

Gæst

#161

2013-11-24 12:48

Det er desværre gået igennem i Roskilde og det værste er, at det bliver lige midt i byen, 500 meter fra Domkirken.
Christian Schmidt fra Gram

#162 efter valget

2013-11-24 20:33

#161: -

så vidt jeg har forstået, er der kommet så mange  DFèr  i byrådet i Haderslev, at man allerede nu , er klar over, at der bliver sagt NEJ til en moske i Haderslev  ...

er vi ikke bare lykkelige, så har vi alligevel stemt på de rigtige  !!!

 

Chr.Scmidt fra Gram


Gæst

#163

2013-11-27 12:37

Masser af frikirker må også opholde sig i kirker uden klokketårn. Vi kan godt undvære muslimske udråbere. Oplevede det i Bethlehem. Det var så højt, at man ikke kunne tale sammen, og så varede det 20 minutter.

Gæst

#164 Re:

2013-11-29 20:20

#7: -  

 

#7 Citat:"da der allerede ligger en lang række kirker fra diverse lige så latterlige religioner" Truer de mere end 150+ andre trosreligioner / menigheder der er i Danmark også med at dræbe, vold, terror osv. ??????? dem som forlader deres middelalder ideologi,respektere,kritisere eller ikke tror på deres ideologi ??? Nej vel . Derfor skal de ikke have lov til at åbne en terror kasserne. Islam er ikke en tro men en ideologisk KULT !, med hvad dertil hører f.eks. hemmelige penge indsamlinger, hjernevask samt dræbe dem der forlader deres ideologi osv. osv. osv..
bosna

#165 Re:

2013-12-10 19:04

#28: -

Hvad er Turkie land og har kirke ?

 

bosna

#166 Re:

2013-12-10 19:12

#60: -

Drømme du !!! Vi er der og vi bliver !
Respecter du det !

 

bosna

#167 Re: Islam i Danmark

2013-12-10 19:16

#129: Christian Schmidt

Det står ikke i Kuran at kvinde må ikke køre bil ,hallo .....

bosna

#168 Re:

2013-12-10 19:21

#141: -

Vi er ikke modstander af jul !

Vi holder det  bare ikke ,hvørfor er det svært at førstå det !

Christian Schmidt fra Gram

#169 Re: Re: Islam i Danmark

2013-12-18 22:14

#167: bosna - Re: Islam i Danmark

Nej det siger jedg heller ikke , jeg nævner  AT DET ER FORBUDT I SAUDI ARABIEN -  OK ?

Christian Schmidt fra Gram

#170 Re: Re:

2013-12-18 22:16

#168: bosna - Re:

Det kan da godt være I ikke er modstander af julen - men hvorfor forbyder dine medtroende så, at der skal stilles et juletræ op ??????????


Gæst

#171

2014-02-20 13:43

Syntes virkelig at det er dem, der må indrette sig under vores regler, der bliver da heller ikke taget hensyn til dansker i deres lang... Og danmark har allerede ændret rigtig mange regler og love til deres fordele
GÆST

#172

2014-02-28 07:29

Jeg øsnker demokrati, og derfor ønsker jeg også en afstemning omkring byggeriet i Haderslev.



gæst

#173 Re: Re:

2014-02-28 07:31

#168: bosna - Re:

Det er så tvetydigt at man tager imod JULEKURVE og JULEHJÆLP.

 

 


Gæst

#174 Gæst

2014-03-03 01:37

Jeg fatter ikke at man var så meget imod Dong salget omkring GS, som man mener er lurvet i forretnings metoder, og at folk så SLET stiller spørgsmål ved hvor pengene til bygge projektet kommer fra her ???? Dobbelt moralsk tankegange i mine øjne.

Jeg ønsker helt sikkert afstemning omkring byggeriet.

Demokrati skal man i al fald kigge langt efter.

Gæst

#175 Re: Re: Re:Kære gæst fra det store udland !

2014-03-03 01:47

#158: - Re: Re:Kære gæst fra det store udland !

Noget jeg er træt af er at så snart man siger noget negativt omkring islam eller visse utilpassede "tilrejsende", så får man straks smidt i hovedet at man er racist. Det eneste modsvar man bare SLET ikke vil tollererer mere. Jeg er SÅ træt af det. Mange folk er jo IKKE racister gå grund deres holdninger overfor dem der bare slet ikke kan tollererer OS. Hvornår kalder man så dem Racister ?

Os der måske tør stille spørgsmål til hele det her bygge projekt bliver dømt over en kam, og vi må absolut ikke mene hvad vi mener. Hvad kalder man det ? Jeg ville ønske at vi kunne få en afstemning, og så komme videre herfra, ligegyldigt om det bliver for eller imod. Så er sagen slut på en demokratisk måde. Der skal da være plads til skeptikkere også i dette land ?????