ang udvisning af Yen Ngoc

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen ang udvisning af Yen Ngoc.


Gæst

#101

2013-08-18 17:48

Man mangler ord for denne absurde sag...

Gæst

#102

2013-08-18 17:52

Udover det åbenlyst umenneskelige i at udvise hustruen som sfraf for at manden er blevet ramt af en voldsom arbejdsulykke - og derpå blevet revalideret - er der så nogen der har overvejet det samfundsøkonomiske aspekt?
Det er ikke være billigt for samfundet at behandle, genoptræne og revalidere et menneske fra maskinarbejder til ingeniør.
Hvis manden vælger af følge hustruen til Vietnam, er alle disse skattekroner spildt.
Så - kære politikere - hvis I ikke er i stand til at tage menneskelige hensyn, så tænk over økonomien

Gæst

#103

2013-08-18 17:52

Som gammel mærsksejler fra 68 og 5 år frem, Skammer jeg mig over Danmark. Når man i den tid man sejlede på østen blev mødt med den forståelse og venlighed. At familien Iversen skal behandles på så urimelig og menneskefjendsk måde. Jeg skammer mig, alt lykke og held ønsker jeg for familien fremover. Keep fighting.

Gæst

#104

2013-08-18 17:53

Det er fuldstændig urimeligt at Yen Ngoc skal udvises, hun har en mand der har været udsat for en arbejdsulykke men er kommet videre og får ikke hjælp nogen steder fra. jeg mener at jeg har hørt at mandes nuværende arbejdsskiver har tilbudt at betale de penge han har fået fra det offentlige tilbage. og alligevel behandler man folk på denne måde . det hører jo på ingen måde hjemme i et dansk velfærts samfund.Man bliver jo helt flov over at være dansker i denne her situation. FØJ FOR DEN.


Gæst

#105

2013-08-18 17:56

Det at denne underskriftsindsamling er nødvendig er frastødende. Alle kan komme ud for uheld men denne mand har kæmpet sig tilbage, taget en uddannelse og kan forsørge sin familie. Det at vi, på grund af at en person er født et andet sted rent geografisk bare udviser personen fordi hendes mand har været ramt af et uheld. Skammeligt.

Gæst

#106

2013-08-18 17:58

Selvfølgelig vil jeg da skrive under! At skille en familie ad på baggrund af rigide regler er inhumant! Lad familien blive sammen! NU!!

Gæst

#107

2013-08-18 17:59

det er da helt galt, det er de forkerte og ganske uskyldige der bliver udvist

Gæst

#108

2013-08-18 18:02

Dette bør enhver da skrive under på , det er jo helt ude i hampen at skille den familie.

Gæst

#109

2013-08-18 18:05

Det er simpelthen en uhørt og udansk handling at udvise Yen Ngoc, når man kender familiens baggrund

Gæst

#110

2013-08-18 18:11

Godt initiativ, hvis ikke sager kan behandles som enkeltsager og med en lille smule medmenneskelighed, så kunne man jo lige så godt nedlægge alle de instanser og lade en computer tage beslutningen.

Gæst

#111

2013-08-18 18:11

Har lige set en linjen politiker ved navn Ole Hækkerup, hans luskede bortforklaringer får mig til at tænke på om han er lige så fuldkommen Per Hækkerup
Christian Abildgaard, Svogerslev

#112 Re:

2013-08-18 18:13

#28: Christian Abildgaard - Roskilde -

Jeg blev selv gift med en udlænding tilbage i 1995 og allerede dengang oplevede jeg flere bevidste tiltag fra kommunen og den daværende udlændingestyrelse på at min kone skulle smides ud af landet, bla gav kommunen helt bevidst forkerte oplysninger om en større forsørgerpligt for et barn som min kone altså bare ikke havde, og det selvom jeg pointerede at der ikke var et barn i et brev til kommunen tilsendt to måneder før afgørelsen i udlændingestyrelsen. Jeg måtte ringe til kommunen og fik det rettet, først herefter fik hun opholdstilladelse
Jeg ved at kommunen havde modtaget mit brev ved efterfølgende at have fået aktindsigt i sagen
Hun fik opholdstilladelsen og dengang fik man fast opholdstilladelse efter tre år
Kort tid efter opstod foreningen "ægtefæller uden grænser" og jeg prøvede så mange gange at overbevise dem om at der skulle føres retssager ved menneskerettighedsdomstole omkring alle de efterfølgende groteske sager hvor som i denne sag at FNs menneskerettighedsartikel 16 i den grad overtrædes. Jeg havde og har ikke ressourcer eller midler til selv at føre en sådan sag derfor troede jeg ganske naivt at foreningen ville gøre det, men desværre gjorde de det aldrig, hvorfor ikke ved jeg ikke....
Men det eneste DJØF'ferne/aristokraterne på Slotsholmen har respekt for er hvis Danmark udstilles når det gælder FNs menneskerettigheder ved en international domstol
Desværre.....
Og at de borgelige skulle være mere anstændige i sådanne sammenhænge kan jeg kun henvise til
Bertel Haarders uforskammede omtale af Europarådets menneskerettighedskommissær tilbage i 2004

http://www.leksikon.org/art.php?n=5088

"Ministeren var - som i 80'erne - kold, kontant og arrogant i sin afvisning af kritik. En historie skiller sig i den forbindelse særlig ud, fordi den ødelagde ministerens politiske fremtidsplaner. Europarådets menneskerettighedskommissær Alberto Gil-Robles udsendte i juni 2004 en rapport om den danske udlændingelovgivning, hvor det blev påvist, at mennesker i Danmark får krænket deres grundliggende menneskerettigheder som følge af den danske udlændingelovgivning. Haarder svarede således på kritikken:

«Vi er det eneste land, som har fundet et middel imod arrangerede ægteskaber, og det hedder 24-års reglen. Den er kvindeprogressiv, og det er måske det, en spanier ikke forstår så godt.»

Hvor Haarders kritikere i 80'erne og igen under hans tid som integrationsminister måtte finde sig i hans arrogance, forregnede han sig, for Gil-Robles var ikke hvem som helst. Haarder havde indtil da sigtet mod en udnævnelse til EU kommissær, men den internationale furore hans angreb på Europarådet vakte, gjorde med et slag disse planer umulige. Ministeren havde vist sig uværdig til en international politisk toppost."

Desværre er alle marionetterne på Slotsholmen enige om at overtræde menneskerettighederne, med et parti som troværdig undtagelse og det er Enhedslisten
Tror ikke meget på Liberal Alliance, det er valgflæsk uden indhold.....

Jeg håber at enten vinde millioner i Lotto eller på anden måde fremskaffe en sum penge og så overvejer jeg seriøst at emigrere til min kones hjemland, for med den udvikling i stadig mere fascistisk retning her i landet så tror jeg faktisk det er bedre i hendes hjemland....

 


Gæst

#113

2013-08-18 18:13

Hvis vi ikke kan standse en så åbenlys forkert og misforstået følge af en rigid lovgivning, kan man godt frygte at det trygge, danske samfund ender med at være en sagablot.

Gæst

#114

2013-08-18 18:13

Det er ikke en rar følelse at skamme sig over sit kryds ved sidste valg.

Gæst

#115

2013-08-18 18:14

Og den regering blev valgt på at bilde befolkningen ind at de havde et socialt og humanistisk hjerte! Vor herre bevare os :-(
LN

#116

2013-08-18 18:15

Faktisk er dette helt efter loven.
Så måske skulle man overveje ret hurtigt at lave den lov om.
Henning Reinholt Larsen

#117 Mangel på handling!

2013-08-18 18:18

Udvis med-menneske-lighed

Gå ind på YouTube og søg på: "Morten Bødskov på S-tv". Hvad er der mon overgået ham, siden han nu, i udvisningssagen, teer sig som: "DE TRE ABER", ikke se, ikke høre, ikke tale.
En så arrogant og kynisk Justitsminister, burde for længst have fået Statsministeren "På banen"! Hvor blev alle de andre folketingsmedlemmer af for at rette op på en mangelfuld embedsførelse?
I "Elvte time" er nogle få, af dem, endelig kommet frem med kretiske røster, men det er ikke godt nok!
Alle i Folketinget burde for flere måneder side, have bakket op om Aarhus borgmester Jacob Bundsgaard, der, helt fra start, med relevante argumenter, har forsøgt at forhindre en tåbelighed, som denne "Skandale- udvisning".

Gæst

#118

2013-08-18 18:19

Det er jo vanvid at splitte en familie der klarer sig selv. Uanset om Iversen har modtaget revalidering, så har han dog uddannet sig så han er selvforsørgende. I øvrigt har han jo heller ikke selv været herre over sin arbejdsulykke. Så hjælp ham i stedet for at straffe ham.

Gæst

#119

2013-08-18 18:23

Håber dette hjælper for det er så forkasteligt at det er nået hertil Morten skam dig.....

Gæst

#120

2013-08-18 18:27

jeg bliver bare så harm, når man ikke kan finde ud af at hjælpe de mennesker der vil klare sig selv. DET ER FOR DÅRLIGT.

Gæst

#121

2013-08-18 18:28

Nu må det snart være nok med alle de uretfærdige udvisninger,der kommer frem hele tiden. Hvor er det efterhånden svært at navigere i de danske regler og love og al medmenneskelighed er efterhånden væk. Især når man så læser om "danske salafister " der tager til syrien og måske kommer hjem med dybe krigstraumer, som vi så skal tage os af i det offentlige, de kan godt blive her og bevare deres forskellige opholdstilladelser el.statsborgerskab, uforståeligt. Kenneth Iversen kom til skade ved en arbejdsulykke, uddanner sig og bliver en gevinst for samfundet. Ja, efterhånden er jeg selv ved at være i tvivl om hvad det er, at være dansker. Og politikerne er jeg dødtræt af, de hytter deres eget skind og sørger selv for at få snabelen i kassen for dem selv og deres familie her og nu og i fremtiden og så er de så forargede over almindelige mennesker og gider os faktisk ikke, hvis der er ting der ikke lige kører efter deres snude..."jeg vil ikke finde mig i.. den hører vi tit fra dem. Tag jer dog sammen og reager på de tossede ting I efterhånden vedtager med raketfart og se så at arbejde for jeres løn og vis respekt for folkestyret ved. bl.a. at sidde i folketingssalen og være til stede og tænke jer om. Det koster ikke noget udover energi og sund kost til hjernecellerne og med den løn og tillæg I får, så klarer I det nok.... hvis altså I gider.


Gæst

#122

2013-08-18 18:29

Medmenneskelighed er snart en mangelvare i dette land!
Tak for et godt initiativ.
Henning Reinholt Larsen

#123 Læserbrev 12.o6. 2013 i Århus Stifttidende

2013-08-18 18:30

Udvisning igen, igen, igen, igen?
I avisens gode leder tirsdag d. 11. juni af Jan Schouby, var det sund fornuft, der "Talte". Lad mig tilføje min forundring over, hvorledes der, i tidernes løb, har været strøet ud af malplacerede dispensationer efter lovbrud f.eks. : I Århus C puttets lige en ekstra etage på byggeriet. I Egå smækker en politiker et sommerhus (af helårstype) op, uden mindste hensyntagen til loven og naboens udsigt.
Der er andre der "Ka" bygge et kæmpe varehus, uden at få nej, alle kender en smart måde at undgå det på! Og så videre..........
En rækkehusbebyggelse blev efterfølgende godkendt af hensyn til de uforskyldte købere, det var, efter min mening, en god og hensynsfuld dispensation!
Vi har nu i et par måneder måtte være vidne til intet mindre end en uforskyldt "Menneske-mishandling" af værste psykiske slags, hvor en dispensation med efterfølgende lov-tilpasning er det eneste rigtige! Jeg beundre Kenneth Iversen og hustruen Yen Ngoc, for at de kan klare er så langvarig umenneskelig behandling, mange ville, forståeligt nok, "Gå ned med flaget".
Apropos, det er svært at være stolt af det danske flag, for det ligger, lige nu, tilsølet på jorden.
Heldigvis er der nogle (alt for få) politikkere, der har forsøgt at rede det, men hvor bliver forslag og spørgsmål til justitsministeren af, hvis han stadig er "DEN TAVSE DANSKER", så må det være statsministeren, der skal svare og handle!
Vis i "Elvte time" befolkningen hvem af jer i folketinget, der kan rejse jer fra "Taburetten", så vi forvirrede vælgere har en chance for at se hvem der besidder lidt indlevelse-evne i denne og lignende uværdigt "Lov-fusk" så det kan ses og høres, hvem vi ikke spilder den smule medbestemmelse, vi trods alt, har med stemmesedlen!
Det er stort, når mennesker kan erkende at have fejlet og gør noget ved det! Jeg venter på noget stort!
Christian Abildgaard, Svogerslev

#124 Re: Re:

2013-08-18 18:30

#112: Christian Abildgaard, Svogerslev - Re:

- og jeg kender flere danskere der har ægtefæller fra det land min kone kommer fra som også seriøst er meget meget trætte af den kedelige udvikling her i landet, deres ægtefæller har boet her så mange år at de har fast opholdstilladelse

-Men vi er alle enige om at det ikke kun er behandlingen af udenlandske ægtefæller der i den grad bærer præg af aristokratisk arrogance men også når det gælder den generelle behandling af stort set alle danskere der ikke tilhører dette aristokrati

-Og flere er enige om at fremtiden også for vores børn er IKKE i Danmark......


Gæst

#125

2013-08-18 18:32

Jeg er flov over denne umenskelige behandling af denne familie, som ikke ligger nogen til last. Jeg syntes det er så uforskammet med Morten Bødskovs tavshed - minister betyder folkets tjener - det har han vist glemt - jeg syntes det er en arrogance uden lige - kom på banen nu hr minister