Ja-tak til svin

Ja-tak til svin / Beskeder / Svar fra Antorini / Kommentarer


Gæst

#1

2013-08-09 12:43

Ville ønske man kunne skrive under 2 gange...

Gæst

#2

2013-08-09 12:43

Jeg er fuldstændig enig med dig J.J.
-"Dagtilbuddene skal bidrage til at udvikle børnenes selvstændighed, evner til at indgå i forpligtende fællesskaber samt samhørighed med og integration i det danske samfund." - ja det er jo åbenlyst, at det udelukkende er de "ægte" indfødte danske børn som har noget at lære...ikke mindst integration i det danske samfund. Børn af anden etnisk baggrund end dansk lærer blot at man ved at påberåbe sig sin religiøse tro (og indirekte true med "r"-ordet), ja så kan man få det som man vil ha' det.
I stedet for at afskaffe én af de primære ingredienser i den danske madkultur - nemlig svinekødet - burde det på baggrund af urimeligheden i den fordyrelse det ville medføre for institutionspladserne (både for forældre OG kommunerne) - påbydes alle forældre til børn af anden etnisk baggrund end ægte og naturlige danskere, at de selv skal stå for maden til deres afkom. KUN på den måde kan de (muslimerne) sikre sig at deres afkom ikke spiser noget som de tydeligvis tror vil være sundhedsskadeligt for dem (til trods for at danskere lever dag ud og dag ind i bedste velgående).
Med venlig hilsen, P. Larsen, Esbjerg

Gæst

#3

2013-08-09 12:44

Christine Antorini vælger derved at kaste aben videre, som så meget andet.
Min datter kan godt li leverpostej, så hvis hun er en del af medbestemmelsen, så skal denne delikatesse findes til frokosten.
Hende egne ord var "Hvorfor kan de (2 drenge i hendes stue) ikke bare få noget andet?"
Hun er 4 år og de er i alt 12 på stuen. Jeg giver hende helt ret. 2 ud af 12, hvor i dagens Danmark Christine Antorini, er medbestemmelsen og demokratiet i den pågældende situation??!!

At give den videre til den enkelte kommune er jo at latterliggøre din rolle, som for øvrigt er betalt og valgt af det danske folk.
Hvem har ansvaret for at kommunalbestyrelser rundt omkring i landet tager de rette beslutninger og ændrer på regler som ikke tilgodeser vores demokrati.

Jeg siger blot, det tager ikke mere end en enkelt mail fra ministeriet med lovændring, og største delen af den danske befolkning smiler mere end hvad de gør nu.
For konge og folk.!

Gæst

#4

2013-08-09 12:49

Danskere skal IKKE integreres i anden etnisk kultur og madvaner, det er muslimerne der er GÆSTER her i vort land, vil de være her må DE integrere sig og acceptere danske normer og. Dansk kultur, samt de danske madvaner, det kan der ikke være tvivl om.

Gæst

#5

2013-08-09 12:52

Ja det er uhyggeligt at vi skal integreres i deres kultur. Det burde være frivilligt i dette såkaldte demokratiske land.
Nej det bliver værre og værre.
Niels Nielsen

Gæst

#6

2013-08-09 13:45

Jeg blot desværre ikke forbavset

Gæst

#7

2013-08-09 13:46

Man må minde Antorini om, at demokrati betyder, at landets flertal bestemmer.
Og det er gudskelov stadig danskere, der lever af at producere og spise svinekød.

Gæst

#8

2013-08-09 13:47

Muhamedanisme er ulovligt i Danmark.

Gæst

#9

2013-08-09 14:16

Det må nok være såkaldt "omvendt diskrimination" - Altså skal Danskerne diskrimineres for at undgå diskrimination over for de fremmede.
Christine Antorini vil jeg næsten kalde en politisk bangebuks...............for hun ved jo godt hvad det næste skridt måske bliver - "Sharialov" i DK.
Også en sur smiley herfra.
Eyvind Christensen.

Gæst

#10

2013-08-09 14:35

kan man ikke stikke en kæp op i r.... på den kælling de sælger ud af danskheden det bliver meget farligt på sigt.

Gæst

#11

2013-08-09 14:41

Nu skal vi jo snart have kommunalvalg.
Så kan vi jo stemme på dem der er enig med os.

Men vi skal i alle sammenhænge være opmærksom

på problematikken.


Gæst

#12

2013-08-09 15:06

Vi danskere viser en alt for stor tolerance.. vi skal holde fast i vores principper samt vores kultur.. tænk at mennesker som er valgt af folket til at sikre at Danmark er dansk og forbliver dansk spiller russisk roulette med vores kultur. Nå ja kan man sige..det er kun et frokostmåltid vi ændre på.. Dette er kun starten.. hospitalerne er jo godt i gang.. Det næste bliver vel at pædagogerne skal bære tørklæde samt burka da børnene ikke må se for meget hud, der skal læses op af koranen fordi det vil flertallet have... jeg er dansk , arisk race,kristen og vil have min leverpostejmad med bacon i fred

Gæst

#13

2013-08-09 15:55

mon det er omvendt racisme det her .......
gæst

#14 halal

2013-08-09 16:27

mit barnebarn bliver mobbet i skolen fordi hun har leverpostej og hamburgerryg på maden.
AAAAD hvor ulækkert du spiser svin!!!!!
så nu har moderen valgt kun at give gulerødder og agurker med i madpakken, og dette kun for ikke at blive udsat for mobning af muslimske børn i skolen , som i øvrigt ligger ca. 400 meter fra DR byen, og DR har selvfølgelig ikke "opdaget" problemet!!!!!!
wedell christensen

#15 Børnehaver og svinekød - og autoritær ideologi.

2013-08-09 18:09

Det er ikke et spørgsmål om sund mad eller ej. Det er et spørgsmål om demokratisk opdragelse af børn kontra indflydelse fra en autoritær ideologi, som islam er. Besynderligt, at en politiker ikke kan/vil/tør se det, men tager tilflugt i ovennævnte argumentation, der blotter hende som nyttig idiot for autoritære synspunkter i demokratiets og "integrationens" navn. Jeg bryder mig ikke om, at børn skal opleve i børnehaver, hvor mange i realiteten er tvunget til fællesspisning, at de kommer fra et hjem, hvor der er noget mad som pædagogen mener er tabu. Hvorved forældrenes ikke-skadelige suverænitet over børnene krænkes. Pædagogen er jo en overhund for barnet. Det er jo ikke et spørgsmål om wienerbrød og slik, men almindelig kost. De kommuner, hvor pædagoger har fået lov til at tabuisere almindelig kost har givet efter for en autoritær ideologi. Der er jo ikke her tale om valgfrihed for ikke-muslimer, da de i realiteten befinder sig i en tvangssituation. Derimod kan muslimer jo undlade at spise svineprodukter og få noget andet sundt, der kan gøre dem mætte.


Gæst

#16

2013-08-09 18:49

Antorina hører ikke på andre end sig selv, hun er så mindre udstyret fra halsen og opefter, at hun ikke aner at hendes taburet bliver væltet under hende ved næste valg.
Der findes 250.000 muslimer og ca. 7.000 jøder i Danmark, ud af en befolkning på 5.6 mill.........Altså et iøjenfaldende mindretal, som så er spredt ud over hele DK og de får åbenbart lov til at sætte dagsordenen, med ministerens velsignelse, Hvor herre bevares! Hvor er vi på vej hen? DANMARK RÅB OP! De skal ikke fortælle os hvordan vi skal leve, for de har valgt vores land som som deres nye land, langt fra stenalder mentalitet og diktatur.
Så jeg mener altså ikke at jeg skal kaldes racist eller ond, for vi spiser nu det som vi har spist altid i vores land og det skal vi blive ved med.

Gæst

#17

2013-08-09 18:59

Flemming Rickfors
Gæst

#18

2013-08-09 19:24

LO-formand Harald Børsting forklarede mig 27. maj 2010 at jeg er en del af ”et beskidt flertal”. De Radikales integrationsordfører Liv Holm Andersen kaldte 5. august 2013 mig og mine for ”grisefarvede danskere”. Mine fjender kalder mig ofte ”et dumt svin”, og på badmintonbanen bliver jeg ofte kaldt ”svineheldig”. Jeg nyder dagligt leverpostej, frikadeller, flæskesteg og skinke. Jeg er skjoldunge og sjællandsfarer, og Beowulfkvadet (sætning 1044) omtaler skjoldungerne som “eodor Ingwina” (omringende) værner (af) Frey’s Venner). Vildsvinet (sónargôltr) er uigenkaldeligt knyttet til Freyr. Vi er hvem vi er. Øf-øf-øf!


Gæst

#19

2013-08-09 20:53

Så sniger man sig IGEN let og elegant udenom fra 'centralt hold'! Berøringsangsten er grænseløs!

Gæst

#20

2013-08-09 21:01

I min søns børnehave skal de have madpakke med. Og en dag havde jeg givet ham en havrekiks med i madpakken.
Det blev jeg indkaldt til møde om. Her forklarede jeg dem, at så længe at jeg betaler for at bruge deres institution, så skal de helt blande sig uden om, da jeg nemt kunne finde en anden børnehave.
Og jeg vil skide på hvad en kommunalbestyrelse beslutter. Det er MIN knægt og jeg bedømmer hvad der er godt for ham. Og havrekiks er ikke skadelige eller fyldt med sukker. Siden da har jeg intet hørt om sagen.:-)
Det skal lige siges at man som ansvarsbevist forældre burde vide, at man f ex ikke giver sine børn chokoladekage med.

Gæst

#21

2013-08-09 22:09

det sædvanlige socialdemokrabatiske halleluja

Gæst

#22

2013-08-09 22:28

Hej Jesper
Stor respekt for dit sprogbrug og din ildhu for at gøre en forskel, hatten af for det. Du har min fulde opbakning

Gæst

#23

2013-08-10 01:43

Står der noget i den lov om halal ?

Skatteborger tilskud til halal burde forbydes....

Gæst

#24

2013-08-10 05:18

Du har fuldstændig ret J.J. også en STOR sur smiley herfra

Gæst

#25

2013-08-10 06:33

"at dagtilbuddene blandt andet skal give børnene medbestemmelse, medansvar og forståelse for demokrati"
Det er da IKKE særligt medbestemmende, medansvarligt eller demokratisk, at én (fremmed) religion skal udelukke vores største eksportvare!!!

Ole D.