Restaurant Vejlegården

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Restaurant Vejlegården.


Gæst

#26

2012-08-28 17:16

Støt det frie valg!
Henrik

#27 STOP INSTITUTIONS TYRANNIET

2012-08-28 17:36

Frihed på arbejdsmarkedet - vi lever i 2012 ikke 1912. Fra slutningen af 1800-tallet har vores arbejdsmarkedsmodel ikke fornyet sig i tilstrækkeligt omfang. Det var i det forige århundrede, vi fik ligestilling imellem mænd og kvinder, vi fik menneskerettigheder og vi blev medlem af EF senere EU. Meget skete, men arbejdsmarkedsmodellen forblev på mange måder uændret. Hvis vi i dette århundrede skal bevare den velstand, vi har bygget op igennem de sidste mange årtier, skal vi have en arbejdsmarkedsmodel, der er fuldt med tiden! og der respekterer de moderne principper, vores samfund bygger på her i det 2100-århundrede.

Nogle af de ting vi skulle genoverveje er efter min mening:

- Fagforeningsfrihed, fuld og reel. Retten til selv at bestemme, lønmodtageren skal fuldstændig selv kunne vælge frit mellem at være eller ikke være medlem af en faglig organisation, uden at blive udsat for pres, mobning eller anden form pres fra organisationer. Det skal bygge på det frie valg lønmodtagere og arbejdsgiver dog indenfor og rammer som evt. sættes af staten i form af minimumskrav. Så der ikke opstår en tvist med importeret billig arbejdskraft. Det må aldrig have betydning for den enkeltes muligheder, for at yde en god arbejdsindsats og forhandle sig til god løn og arbejdsvilkår.

- Aftalefrihed på arbejdsmarkedet. Man skal aldrig være tvunget ind under en bestemt overenskomst, mod sin vilje, men frit kunne aftale individuelle ansættelsesvilkår, indenfor rammerne af en lønmodtager lov.

- Ligestilling mellem kønnene, fuld og reel. Alle lønmodtagere skal kunne yde på arbejdsmarkedet uden, at der tages hensyn til køn.

Det kan blive svært, at få gennemført eller få politikerne og de mange organisationsfolk i LO, FTF, DA i tale. Eftersom de har vænnet til, at skulle lave regler for os alle sammen uden hensyn til den enkelte borger. Jo større muligheder vi har, som ansvarlige borgere, jo større individuel frihed får vi jo bedre og bliver vores demokrati samt vores udvikling af de samfundsværdier vi har. Det ikke ødelæggende at give magten tilbage til borgerne, det er tværdigmod meget givende for os.
Frank Schwaner

#28 Re: Hvad?

2012-08-28 17:53

#5: BB35 - Hvad? 

BB35 så længe du ikke står frem med navn vil jeg ikke forholde mig til hvad du skriver - magen til luskeri skal man lede længe efter !


Gæst

#29 Hold sammen som arbejdere!

2012-08-28 18:13

#2: Helle -


Tror du, konflikten handler om, hvilken fagforening man som
lønmodtager står i?

Og tror du, det er lige meget, hvilken fagforening der forhandler
overenskomsten? At resultatet bliver det samme?


DET ER HELT FORKERT

Konflikten handler om, hvilken fagforening arbejdsgiveren tegner overenskomst med.

Den overenskomst, din arbejdsgiver aftaler med en fagforening, bestemmer dine løn- og arbejdsforhold. Og det gælder, uanset om du er medlem af 3F, Krifa eller slet ikke medlem af en fagforening. Men det er da dumt for dig, hvis din arbejdsgiver tegner overenskomst med en fagforening, der giver dig lavere løn og dårligere vilkår.

Gæst

#30 Hører ingen steder hjemme

2012-08-28 18:20

3F er en flok kommunister, der ikke hører hjemme i dette land!! Én ting er HELT sikker: Jeg melder mig ALDRIG ind under deres "vinger". Og jeg vil angribe enhver, der gør, verbalt, lige som 3F angriber dem, der ikke gør ...

Held og lykke med fremtiden 3F - lad os se hvor længe der går, før I bliver boycott'et af de yngre generationer :o)
Diana Rasmussen

#31 Re:

2012-08-28 18:46

Fuldstændig tåbelig underskriftindsamling, der går ud på at undergrave hvad fagforeningerne kæmper for. Dig og mig. Vores rettigheder. Ingen, der skriver under her, har sat sig ind i, hvad alternativet er, hvis arbejdsgiverne får frit spil til at vurdere, hvad de vil give de ansatte i løn og hvordan arbejdstiden mm. skal se ud. Det er direkte polske tilstande. Fagre nye verden, siger jeg bare. Hvad skal der stå i stedet for fagforeningerne?? Jeg vil gerne se konkrete, alternative bud på det, men det er sjældent at nogen giver sig tid til at tænke over det. Brok først, tænk bagefter (måske). Håber 3F står fast (og nej, er ikke selv medlem af 3F)!!

Bjarne Stubbe

#32 Re: Re: Re: Re: Re: Hvad?

2012-08-28 19:51

#9: liselotte Fallesen - Re: Re: Re: Re: Hvad? 

 

Er det Liselotte fra 3f og enhedslisten der komenterer her osse ?
Bjarne Stubbe

#33 Re: Re:

2012-08-28 19:52

#31: Diana Rasmussen - Re:  

 

Forkert igen. Pamperne kæmper for egen overlevelse, og imod en konkurrende organisation THATS IT
Gæst

#34 3F Forever!

2012-08-28 21:13

Støt 3F
SeeYouLater

#35 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hvad?

2012-08-28 21:21

Lallesen, fis da over på din egen smarte støtteside med gummibåde ture, omtale af stegt flæsk og billeder af 3F´s vægtvogterforening .. og få dig et job så vi kan blive fri for diig :-)

#11: liselotte Fallesen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hvad? 

 

anti3f

#36

2012-08-28 22:18

Hvad synligt er 3F blevet alt for store samt ikke mindst for dominerende!!
Mon ikke snart "fagbevægelsens medarbejdere" bør stoppe med daglige indtagelse af flødekager, kager ol. for medlemmernes kontingent..

Helle L

#37

2012-08-28 23:00

Det kunne være interessant at spørge 3Fére om de nogensinde går ind og spiser billige pizzaer eller kinesisk buffet, for der er vist ikke mange af de spisesteder der har en overenskomst, eller lønner efter en sådan.
Charlotte R

#38

2012-08-28 23:50

Fik en kommentar i indbakke på facebook om at det reelle antal underskrifter ikke passer overens med antallet af IP adresser... At det hele var svindel og humbug.. Vil bare lige pointere at her hvor jeg bor er der 76 lejemål og vi har alle den samme IP adresse..Såååå! Og derudover er der uden tvivl mange steder hvor der bor mand og kone sammen. De har vel lov til at skrive under hver for sig som de to individer de er.. Tænkte nok at I røde ville finde på et eller andet men dette argument er altså ikke brugbart!
punknissen

#39

2012-08-28 23:54

#2: Helle -

Krifa er IKKE en fagforening men retter en forsikring


Gæst

#40 Forkasteligt

2012-08-29 00:03

Forkasteligt at et firma som mister en kunde kan bruge disse metoder blot fordi den tidligere kunde og dens medarbejdere foretrækker et andet firma! Hvor skal det ikke ende!

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2012-08-29 00:47


Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2012-08-29 09:00


Countryman

#43 Moral er godt dobbeltmoral er dobbelt så godt..

2012-08-29 11:23

Amin Skov Badrbeigi påråber sig støtte til at han frit kan vælge, samtidig nægter han sine ansatte at være i andre forbund end Krifa...Sådan en mand kam man da ikke støtte på nogen måder...Med mindre man bare er imod 3F, og deres nu engang lovlige blokade, og vælger at gå med bind for øjnene.
Gæst

#44 Re: Moral er godt dobbeltmoral er dobbelt så godt..

2012-08-29 12:10

#43: Countryman - Moral er godt dobbeltmoral er dobbelt så godt..

Amin har nu flere gange nævnt at 3F medlemmer er velkommen til at arbejde for ham, men 3F ikke tillader det. Godt forsøg på at spinne sagen - det er nu lidt fjollet at 3F tilhænger har et kæmpe behov for at mudre fakta til, men sagen ser selvfølgelig heller ikke særlig godt ud for 3F, hvis realititerne blev blotlagt.

Iværksætter

#45 3F flytter job til udlandet

2012-08-29 12:46

Danmark mangler nye arbejdspladser og jeg har netop fået patent på nogle støbeforme til hurtigt og billigt byggeri af betonhuse. Fundament og hus klikkes op ligesom store Lego klodser og formene kan fjernes igen og genbruges til nye huse. Et helt uoverskueligt marked for billige huse venter i udlandet og primært i udviklingslande. Formene ('Legoklodserne') skal laves i genbrugsplast i millionvis, tilpasses og samles. Danske virksomheder kan lave disse og nye fabrikker vil opstå. Masser af arbejdspladser ved denne fremstilling, men betydelig flere ved at opstille 'klodserne' og bygge selve husene. Masser af arbejdspladser.....MEN MEN MEN jeg tør ikke sætte dette igang i Danmark...!! og hvorfor ikke ? Jo jeg vil ganske enkelt ikke ligge under for fagforeningsmetoder som den 3F udfører. Helt enkelt og præcist. Ligenu forhandler jeg med investorer og virksomheder som absolut ikke vil investere noget som helst i Danmark af samme årsager som jeg har oplyst. 3F flytter job ud af Danmark og listen er lang. Tænk om 3F ville støtte folk som tør tage en risiko og sætte noget igang og skabe job og medvirke til at fastholde job i Danmark i stedet for at medvirke til at skabe job i udlandet. I danmark sidder 2 millioner mennesker i 'Butik Danmark' i baglokalet og piller næse som andre 2 millioner betaler for. Danmark har pengene i form af kapital hos fonde, ATP,PFA,banker mv., (over 3 billioner kr.) og masser af folk med gode ideer, men projekterne stoppes bl.a. af fagforeningerne og her også 3F. Derfor etableres 'Danske' virksomheder i udlandet og skaber job som kunne være i Danmark hvis ikke 3F blandede sig. Når virksomheder lægges i udlandet hænger det naturligvis også samme med, at skatteforhold mv., er betydelig mere attraktivt i mange lande i sammenligning med Danmark. I nogle lande 0 i skat de første 10 år, ellers fra 10% og op. Månedsløn for faglærte medarbejdere i området kr. 1800.- til kr. 3500.- Det er således ikke kun 3F som fjerner job i Danmark, men også vores skatte og afgiftsystem.

Opsig 3F mearbejdere og kom videre

#46 Kan 3F metoder stoppes ?

2012-08-29 13:10

Der er flere metoder og her nævnes 2:
1: arbejdsgivere skal ophøre med at antage medarbejdere der er tilknyttet 3F.
2: arbejdsgivere skal opsige medarbejdere med tilknytning til 3F.
Herved fjernes grundlaget langsomt for 3F til et niveau hvor man ikke er domineret af 3F.
Hvis opsigelser og ansættelser giver problemer kan en virksomhed overdrages til et nyr selskab som ikke overtager forpligtelser fra 'den gamle' virksomhed, butik, restauration mv.
Gæst

#47 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hvad?

2012-08-29 13:45

#24: BB35 - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hvad?

Jeg kender loven - skrev endda speciale om det, desværre for dit argument er det ikke en virksomhedsoverdragelse - det er en forpagtning, hvilekt ganske tydelig fremgår - du er lige en tak for smart der.

N

#48 Re:

2012-08-29 14:55

#1: -

Det er jeg enig i, men man kan dårligt kalde 3F for pampere. De kæmper en faglig sag - lønmodtagerne står sammen i fagforeningen og accepterer ikke løntrykkeri!

SeeYouLater

#49 Re: Moral er godt dobbeltmoral er dobbelt så godt..

2012-08-29 15:31

Klaphat. Check da lige fakta inden du skriver sådan noget bavl. Og det kan godt være at den blokade/sympatiblokade er lovlig (Endnu). Men hvor er den dog latterlig og udstiller 3F som utidssvarende, udemokratisk og ynkelig synkende skude ..

#43: Countryman - Moral er godt dobbeltmoral er dobbelt så godt..  

 


Gæst

#50 Re:

2012-08-29 15:52

#1: - Må indrømme jeg syns det syndt mange danske mennesker ikke kan se hvad 3F kæmper for, fordi de slås for den alm danske lønmodtagerne, så jeg kan ikke skrive under tværtimod, jeg ved at kampen er vigtig ikke for vejlegården men for danskerne generalt sådan at vi kan få ordenlige forhold.