Stop sexuelt misbrug af dyr (Forbyd zoofili i Danmark!)

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stop sexuelt misbrug af dyr (Forbyd zoofili i Danmark!).


Gæst

#76

2012-05-09 03:37

Hvis dyresex i Danmark skal forbyd så skal Miljøpartiet Fokus i folketinget for kun Miljøpartiet Fokus vil forbyd dyresex i Danmark så Støt os med din underskrift så vi når 20.000 vælgererklæring inden næste Folketingsvalg. hvis du/ i vil læse mere om Miljøpartiet Fokus så gå ind på www.partietfokus.dk
her vil man blandt andet kun læse Alle former for seksuel omgang med dyr skal forbydes og gøres strafbare. I Danmark er det i dag lovligt at benytte og tvinge dyr til sex, men Miljøpartiet Fokus mener, at seksuel omgang med dyr er forkastelig og forargelig. I modsætning til mennesker kan dyr ikke selv sige fra. Dyrene er umyndiggjorte og det kan derfor aldrig forsvares at misbruge og nedværdige dem udelukkende med henblik på egen nydelse.

Gæst

#77

2012-05-09 15:18

Er bestemt ikke stolt af at være dansker. Vi praler sådan med, at være et land med gode forhold. Hvor bliver de af, når det gælder dyrene? Kom nu igang Danmark!

Gæst

#78

2012-05-09 17:12

Det skulle for lang tid siden være forbudt med dyr sex !! Føj siger jeg bare !!

Gæst

#79

2012-05-09 19:24

Der er ikke så meget at sige. Godt initiativ !!!!!

Gæst

#80

2012-05-09 20:16

Jeg ønsker en streng straf til de svin der forulemper sagesløse dyr. :-(
Dshorty

#81 Re: Lige et par ting...

2012-05-09 21:52

#40: Brugernavn! - Lige et par ting...

Nu er det jo også sådan at en mand også kan voldtages.. Men når penis står, så betyder det måske at det er okay??

Henviser til den sætning der lyder ".. ingen skal påstå at et han-dyr, der dyrker sex med en kvinde, ikke kan sige fra"


Gæst

#82

2012-05-09 22:50

Jeg tror majoriteten af kommentarene siger, hvad jeg ville sagt.

Gæst

#83

2012-05-09 22:57

Det er jo forfærdeligt at det skal gå udover vores husdyr og andre dyr, at nogle mennesker ikke kan styre deres seksuelle lyster!
Ad! Er det eneste jeg har at sige!

Gæst

#84

2012-05-09 22:59

Syndes det er sygt at folk kan finde på det føj for den

Gæst

#85 Re:

2012-05-09 23:22

#76: -

Så syntes jeg da FOKUS skal tage og komme ind og deltage i demo, og vise at i vil forbyde dette, eller er i kun ude efter underskrifter ved at linke til jer selv? Er i der d. 1 sep så får i min underskrift!!!


Gæst

#86

2012-05-10 01:12

Vigtigt emne!

Gæst

#87

2012-05-10 01:37

skriv under folkens

Gæst

#88

2012-05-10 04:13

Det er da det mest grusomme man byder dyr der ikke selv kan sige fra er man i det hele taget klar over dyrerne har ikke bedt om at komme til os så man har pligt til at passe på dem og ikke mishandle dem føj hvor er det klamt behandl dyrerne som du selv vil. jeg tager afstand for sådan en mishandling ja i det hele taget.

Gæst

#89

2012-05-10 05:21

Synes det er synd, for dyret kan jo ikke sige fra. :(

Gæst

#90

2012-05-10 09:51

Godt initiativ- håber virkelig det lykkes
mbr

#91 Re: Nice fordomme, too sad it's complete bullshit

2012-05-10 11:56

#28: That guy that defends people though he doesn't have to. - Nice fordomme, too sad it's complete bullshit

Jeg har valgt at skrive under, for selv om jeg ved at reglen lyder "så længe dyret ikke lider overlast", kan det være ret svært at vide hvornår dyret lider fysisk/psykisk overlast.

Hvis dyret selv aktivt deltager, tror jeg skam heller ikke at denne lider på nogen måder; f.eks. kvinde med han-hund. Men hvis gennemsnits mand har omgang med et mindre dyr, er det for nemt at undgå straf med en vag sætning som "det er lovligt hvis dyret ikke lider overlast", man kan vel bare påstå at dyret selv deltog, selv om det har pådraget sig mild fysisk skade.

Hvis det passer at skeden på hundyr er 'tør' (som beskrevet i teksten til denne indsamling) når de ikke er i løbetid/brunst, vil det være fysisk ubehageligt for dyret. Om et hundyr som ikke er i brunst, kan 'tændes' har jeg ingen idé om, men hvis det ikke kan, kunne man da forstille sig at denne lider psykisk overlast også.

Humlen af det hele er at det kan i mange tilfælde nok kan være svært at bevise om dyret har lidt overlast, og så længe man ikke klokkeklart med 100% præcision kan sige, "den kat har lidt overlast" og/eller "den hund er over lykkelig og dens ejer skulle ha' en medalje", er min personlige holdning at det er uacceptabelt.

Overdrivelse fremmer forståelsen:
Hvis du roofier en tøs og har omgang med hende, så kan hun ikke huske det, og hvis du bruger glidecreme slider du heller ikke på hende, med andre ord, hun kan måske mærke at hun har haft samleje når hun kommer til sig selv, men hun har ikke lidt overlast - er det så pludseligt ok?

Jeg er ganske klar over at man ikke helt kan samenligne det, fordi at så vidt videnkaben siger, er menneskets hjerne og følelser meget mere komplekse end dyrs, men jeg mener stadig at vores definitioner er for svage i forhold til hvad vi ved om dyr, og vores evne til at bevise eller modbevise dyrets overlast.

mbr

#92 Re:

2012-05-10 12:06

#69: Henriette -

Som beskrevet overfor, tror jeg skam heller ikke at dyr som aktivt deltager i akten lider overlast, men det er for svært at bevise hvornår de lider overlast i alle tilfælde, derfor er min personlige holdning at det bør forbydes.

Det er en vag regel, som der bliver brugt meget få resourcer på at overholde, derfor er det for nemt at undgå straf, hvis dyret faktisk lider overlast.


Gæst

#93 Re: ok?

2012-05-10 13:51

#6: Boing - ok? 

 Du er måske selv bruger?


Gæst

#94

2012-05-10 14:35

få stoppet det svineri i en fart
StopDyreSex

#95 Re:

2012-05-10 14:45

#9: -

Du da en tosse, hvad har  psykisk syge med dyresex at gøre.. ??

Vi kan da hurtigt blive enige om at det er helt ude at skide at det er lovligt, og det burde forbydes, mest af alt fordi jeg ikke tror på det gør noget godt for dyret OVERHOVEDET! Men fordi man er psykisk syg dyrker man jo ikke sex med dyr- Ej kan slet ikke komme over du skriver sådan noget lort...  Det her handler om at indsamle underskrifte nok til at få det STOPPET, det handler ikke om for os at straffe dem der gør det, eller dømme dem. Det har vi politiet, og retsystemet til. Mvh


Gæst

#96 ....

2012-05-10 15:06

Mennesker der kan have sex med dyr kan også finde på at voldtage børn på et tidspunkt ! Det skal stoppes !

Gæst

#97

2012-05-10 15:16

STOP DET NU !

Gæst

#98

2012-05-10 15:32

Dette er det værste... Der skal gøres noget!!!!

Gæst

#99

2012-05-10 15:38

Det går ikke ann å tro at det er "greit" å ha sex med dyr.. Det er helt FEIL..

Gæst

#100

2012-05-10 16:02

skriv under,så vi kan blive fri for det dyreplageri!!