Gratis tandlægehjælp til danskerne

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Gratis tandlægehjælp til danskerne.


Gæst

#51

2013-05-03 06:11

Jeg er førtidspensionist med hjertesvigt og pacemaker. Jeg har to små børn. Jeg skal passe meget på med betændelse mv. i mundhulen, da det kan sætte sig i hjerteklapper, pacemakerledninger mv. Tandpleje er dyrt og bliver ofte tilsidesat til fordel for mad på bordet. Jeg ville meget meget hellere betale den smule mere ind i skat og vide at jeg har den sikkerhed uanset den givende måneds økonomiske situation.


Gæst

#52

2013-05-03 19:16

fred, frihed og alt gratis :)))
Rage

#53 Re: Re:

2013-05-19 12:31

#9: - Re:

/facepalm, glemmer du ikke også at staten hjælper aliens med at overtage verden og at de er robotter der forsæger at dræbe os?

Rage

#54

2013-05-19 12:39

Hvor skal pengene komme fra?

Ville skrive under hvis der var en grunding forklaring hvorfra pengene skulle komme.
Men tomme tønder der bare råber op om at de rige skal betale alt er ikke brugbart de folk skulle istedet lætte dem fra sofaen ligge deres øl og chips væk og finde et arbejde. Hvis der ikke var så mange der nassede af kassen ville der også være mere til at dække flere ting.
tidligere studerende

#55 Re:

2013-05-19 12:45

#18: -

Drop festerne, iphone din mac bærebar og spar penge på alkohol, brug en tandbørste så kan du saktens få råd til at gå til tandlægen.  Det eneste man høre fra studerende er tud, tud og tud. De forventer at få i hovede og r. istedet for at være økonomiske bevidste og tage ansvar.


Gæst

#56 Re:

2013-05-19 12:54

#33: -

Tandlægen er mest kosmetisk, på samme måde skal du også selv betale en fedtsugning, opstramning, øjenlaser operation. Det er noget helt andet hvis vi taler om folk der får et rigtigt problem i munden som eksempelvis kronisk infektion o.l her burde sygesikringen dække. At man ikke vil betale 1000,- for en tand larkering dek kan man jo så bare lade være med, man dør ikke af det.

Jeg vil ikke betale andre folks forfængelighed men godt hjælpe folk med problemer


Gæst

#57 Re: min historie som den ser ud nu

2013-05-19 13:06

#36: Bjørn hansen - min historie som den ser ud nu

Det er personer som dig, jeg godt ville være med til at hjælpe via skatten til dækning af en operation hos en tandlæge. Men jeg kan ikke se at vi skal betale for almindelige checkups og poleringer


Gæst

#58 Re:

2013-05-19 13:11

#40: -

Du har nok også dårlige tænder fordi du ikke holder dem, drikker og spiser forkert og ryger måske også.

Du er 19, det er kun 1 år siden at det var gratis for dig...

 

Jeg er 29 har ikke været til tandlæge siden jeg var 18 og har ingen hulder og ingen problemer med isninger.

Ja jeg går ikke til tandlægen fordi jeg heller ikke vil betale 2-3k for en polering.


Gæst

#59

2013-05-19 13:27

Man kunne jo have taget de besparelser der kommer af kontanthjælps reformerne og givet til hjælp til tandpjele så får de svageste da i det mindste ikke 2 hak i tuden, men istedet giver vores sociale regering pengene til renovering af huse og fritidshuse (i ind og udland)

Så kan Helle også få lavet billigt arbejde på hendes sommerhus :]

Gæst

#60 Re: Re:

2013-05-20 02:25

#56: - Re:

der tager du fejl tænder er ikke kun kosmetik..<<<<

Blødende tandkød giver hjertesygdom
...bloedende-tandkoed-giver-hjertesygdom

hvorfor fjerne en byl i røven over sygesikringen og ikke forebyggelsen af det indre før?

kig også denne:
http://www.youtube.com/watch?v=gomxsJ9I0W4


Gæst

#61 Re:

2013-05-20 02:52

#54: Rage -

handler ikke om økonomi, vi har råd til at flytte rundt på mange puljer i DK for slet ikke at tale man har råd til krig og Vacciner folk ikke ved hvad langtidsvirkningerne er af på sigt


Gæst

#62 Re:

2013-05-20 02:53

#54: Rage -

priotering drop ordet krise hvem trykker dine penge?


Gæst

#63

2013-05-22 21:05

jeg jeg betaler gerne det ekstra i skat for at få gratis tandlægehjælp

Gæst

#64

2013-06-28 05:30

Ja, er jo på bistand for tiden. Skulle nok ikke have bestildt tid hos tandlægen,da jeg ikke har råd. Håber at man kan få en afdragsordning. Håber det bedste for andre også mig selv.

Gæst

#65

2013-06-29 09:17

Mange har ikke råd til at gå til tandlæge.

Gæst

#66

2013-07-31 04:25

Ved at gøre det gratis, så vil staten faktisk spare penge. Som det er nu, er der mange som kun går til tandlænge, når det virkelig er gået galt, og så koster det!!! Derved bliver statens betaling også meget større, end hvis det kun havde været et normalt tandlægebesøg.

Gæst

#67

2013-08-18 14:03

Det koster en formue at gå til tandlæge,mange mindre bemidlede har simpelhen ikke penge,bare det at få en tand lavet,betyder i udgift mad til nogle dage.Det at tingene i hjemmet skal hænge sammen til at leve for ,gør at man bliver hjemme fra tandlæge.Jeg forstår heller ikke,hvordan man kan lave en adskillelse,lige her ved tænder.Du kan gå til læge,du kan blive indlagt,du kan få høre apperat,men du kan ikke få lavet tænder.Der ville kunne spares en masse penge hvis folk kunne gå til tandlæge,fordi jeg er sikker på at der rundt omkring på hospitaler ligger syge mennesker med tarm sygdomme,pga.tænder.Hvornår indser regeringen det ?
Michael Madsen

#68 Tandpenge går til nye fængselssæller

2013-09-08 06:38

Hvor mange her inde, er mon klar over at grunden til at regeringen skar tandrensning ned til en gang om året, og yderligere skar ned i konsultationstilskudet er, at de manglede penge til nye fængsler?
Så næste gang du tager plads hos tandlægen, så er du altså sponsor for en indsat. :-)

Gæst

#69

2013-10-20 09:19

Jeg syndes det ville være en meget stor hjælp for os der tager meget medicin og ikke har råd til tandlæge regningen. Vi kan jo dårligt smile mere fordi vores tænder er så grimme og ødelagte.

Gæst

#70

2013-10-26 06:45

Jeg har lige brugt 2660 kroner på tandfyldninger så gratis tandlægebehandling jo tak ♥

Gæst

#71

2013-10-26 09:13

Et område som ikke burde spares på!!!
Vibeke

#72 Re:

2013-10-26 14:04

#2: -

Helt enige priserne gør at mange ikke kommer til tandlægen efter behov, hvis de satte priserne ned ville der komme de flere og på den måde tjene det samme som nu, hvis ikke mere. Men sådan kan de detsværre ikke tænke i stedet sætter de priserne op når der kommer færre klienter, da de i sidste ende uanset om de er tandlæge eller tekniker osv.

 

Op til jul skal man være ekstra opmærksom hvis en klinik går lidt sløjt er der mulighed for klamphuggeri arbejde, da julemåned jo er ekstra dyr og års regn skabet gerne skulle hænge sammen i forhold til  skatte væsnet.


Gæst

#73

2013-10-26 16:11

Jeg får lægehjælp! Tandlæge koster dyrt. Så mange sparer der, og ødelægger deres gebis. Lige for alle!

Gæst

#74

2013-10-27 14:56

Burde være unødvendigt, men da vores regering bliver ved med at finde på måder, hvordan de kan klemme snart de sidste penge ud af folk, kan det godt være en underskrift værd!!

Gæst

#75

2013-10-27 17:36

Man behøver IKKE selv at være skyld i , at nogles tænder bliver angrebet af karies! Der var en her på tråden, som skrev, at det var ens egen skyld. Og så ellers en kraftig henvisning til at børste de tænder! Men der findes forskellige former for tandsygdomme, som man er uforskyldt !! En ting som kan undre en er øjenlægerne, som har kliniker, hvor de kan foretage operationer, således at man ikke skal belaste hospitalerne. Jeg er selv en af de ramte. Er blevet opereret for grøn stær, først undersøgelse, næste dag operationonen, og dagen efter et tjek up. Så har jeg grå stær, som jeg skal opereres for i løbet af et års tid. Og så er det jeg undre mig såre over, hvor forskellen opstår, om det er en øjenlæge eller en tandlæge, man har behov for??