STOP Fleksjobreformen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen STOP Fleksjobreformen.


Gæst

#351

2012-05-02 18:33

Det er hårdt at være sygmeldt og stadigvæk ikke at vide hvad der nu skal ske med en, har selv haft et hårdt arbejde ( 22 år ) på den samme fabrik og ja jeg er nu havnet i et system som ikke ved hvad de skal gøre ved mig pga. nedslidning er nu selv røget på kontanthjælp da jeg faldt for tidsfristen


Gæst

#352 Stop fleksjob reform

2012-05-02 20:39

Nu rabler det for dem de kan da lige så godt aflive os......har fleksjob er ramt af scelerose så tingene kan hurtigt ændre sig og vil da ingen mulighed have for at søge job hvis jeg bliver ledig man kan da ikke rive tæppet totalt væk under folk på den måde

Gæst

#353

2012-05-03 09:44

Godt initiativ - men helt grotesk er det da, at Krifa har en bannerreklame kørende på sitet! Hvis der er nogen, der ikke har gjort noget som helst for fleksjobbere, så er det da Krifa...
Laumann
Gæst

#354

2012-05-03 11:52

Aldersracisme gælder også flexjobbere. Jeg er 63 årig flexjobber, der nu går ledig på kontanthjælp. Og jeg vil aldrig blive ansat i flexjob igen, uanset hvad div. politikere siger. De kender ikke noget til virkeligheden ude på arbejdsmarkedet. Det er jo nok fordi de selv sidder i beskyttede job. Der giver et helt ublu lønniveau, i eftervederlag, og ministerpensioner, plus en hel masse andre mærkelige tillæg. Det er hvad man kan kalde uretfærdig grådighed. Jeg giver #352 ret. Det ville være mest humant, at aflive os. Efter div. politikere er vi kun en belastning for samfundet. Og det er joacim b olesen nok det bedste exsempel på. Han er ihvertfald en af de mest usympatiske personer jeg har hørt udtale sig om arbejdsløse. På trods af han aldrig selv har haft et ordinært lønnet job. Men altid "arbejdet"?. på overførelses indkomt. FØJ, FØJ, siger jeg bare.


Gæst

#355

2012-05-06 20:51

Den skal bare stoppes den møg reform som tager groft pis på dem der allerede ligger ned!! Den ødelægger min mands fremtidsmuligheder!!!! Er så rasende over regeringen!! Alle deres teoretiske ideer fungerer sgu ikke altid i praktisk! Som i dette tilfælde!! :-(

Gæst

#356

2012-05-06 22:59

Regeringen ønsker at ledige flex-jobbere ryger på kontakt hjælp for job er der ikke nok af.
Jeg er heldigvis en af de heldige med job og super gode kolleger.
Men tænker på dem der står uden hvad bringer fremtiden??? sandsyngligvis skulle en del have haft førtidspension men det kan de heller ikke få
Fisken

#358 Re: Tag ansvar

2012-05-07 11:32

#12: Anarkisten - Tag ansvar

Til nr. 12: Anarkisten - Tag ansvar.

Mobning er en form for psykisk terror/stærkt psykisk pres. Man kan i nogen grad sidestille det med hjemsendte/hjemvendte soldater. Ikke alle vender "hele" hjem, og skal have hjælp til at komme på fode igen. Det er der sikkert meget større forståelse for for visse mennesker, men man kan også blive "pillet ned og skildt ad" herhjemme i lille DK også. Er sikker på du ikke har nogen idé om hvad mobning kan gøre ved et andet menneske gennem en længere årrække, personligt tror jeg det efterlader sår, som kan heles til ar. Men aret vil altid sidde på sjælen og følge en resten af livet. Nogle ripper måske af vanvare op i såret, og de rigtig ondskabsfulde/intetanene, som negligerer betydningen hælder salt i såret.

Øjne kan smile - munden kan le - men smerten i hjertet kan ingen se....

så lad nu vær med at dømme, når et menneske som ofrer hele 13 timers transport på at komme igang og holde sig på arbejdsmarkedet. Det ville de færreste raske mennesker da gøre!

Hvem skal iøvrigt gøre sig til dommer for andres helbred, det kan hverken måles eller vejes af andre end en selv. Man kan blive vurderet, men hvem ved om vurderingen er den samme 5-10 år efter? Det kan kun en opfølgning svare på og det kan kun gøres individuelt.

Der er rigtig mange mennesker som bør tage ansvar - men denne gang må jeg rette mit skyts mod dem der altid skyder på fejl/svage/handicap o.s.v. lige nu diskuterer man om det er folks eget ansvar, hvis man lider af fedme. Det er et generalt spørgsmål, som bliver smidt i hovedet på tusindvis af seere i fjernsynet og som vil give et helt "langt ude i skoven...svar", for det er jo ikke entydigt vel? De som spiser fordi de er lækkersultne og har arvelige anlæg kan måske gøre lidt ved det selv. De som er blevet lænket til en kørestol eller på andre måder blevet invalideret, så de ikke har mulighed for at bevæge sig tager måske pludselig meget på. De som SKAL spise en medicin med STORE bivirkninger som fedme, skal de også tage et ansvar? Der er ligeså mange facetter, som der er mennesker - resultatet af et sådan spørgsmål vil altid være FORKERT, for hvis folk får en uddybende forklaring på hvad deres svar indebærer, vil mange meninger blive ændret i løbet af et splitsekund! Misforståelser, uvidenhed, famlen i blinde og hø i øregangen er ikke vejen frem!!!

Skrevet af en stærkt nærsynet kontorassistent, som efterhånden trænger til at blive støvet af ;) og som er visiteret til fleksjob.


Gæst

#359

2012-05-08 07:14

Stop så den hetz mod os flexjobbere. Jeg har selv været flexjobber siden 2004. Hvis nogen i dagens danmark tror det er sjovt at miste sin arbejdsevne som 50 årig, når man har været på arbejdsmarked siden man blev 17 år, så tro lige om igen. DET KAN OGSÅ RAMME DIG.
Bente Laigaard

Gæst

#360

2012-05-08 12:49

Hvorfor skal fleksjobbere bruges som forsøgskaniner når der hele tiden dukker nye penge op af tryllekunstnerens hat !!!????

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2012-05-08 16:03


Fisken

#362 Re: Til nr. 4

2012-05-08 16:04

#4: -

Jeg kan kun give dig ret i, at det fuldstændig urimeligt at stille i forvejen straffede mennesker med forskellige lidelser i en sådan situation.


Gæst

#363

2012-05-09 14:13

Jeg har virkelig ondt af alle dem reformen rammer. Jeg har selv været fleksjobber, og var meget glad for den løsning, indtil jeg ikke kunne mere og måtte på førtidspension.

Gæst

#364

2012-05-11 08:30

skulle også kikke på menskeretigheder ang bolig og overvågning ang Fleksjobreformen

Gæst

#365

2012-05-11 12:06

hvordan kan I kræve at vi skal finde et arbejde på 2 år, vi er dem der bliver valgt til sidst, der er ingen job at få, jeg beder Jer inderligt droppe forslaget med at vi ryger på kontanthjælp efter 2 års ledighed, det er ikke fair at ligestille os med raske ansøgere, vi har ikke samme betingelser for at søge job som dem, der er en masse begrænsninger for en fleksjobbbere.

Gæst

#366

2012-05-13 01:44

Jeg har været meget bekymret over at en "rød regering" kalder dette forslag en "reform". I min ordbog er "reform" en forbedring - ikke en nyslebet sparekniv.

Gæst

#367

2012-05-13 16:30

Detv er jo sygt, regeringen laver jo en slags etnisk udrensning, syge duer ikke...
Merethe

#368

2012-05-14 10:34

Jeg synes det er under al kritik,hvis reformen indføres. Direkte uanstædigt! Den vil ramme mange, for ikke at sige alle, hårdt og tvinge folk fra hus og hjem. Og fremover "kan man ikke leve; knap nok overleve"! Politikerne skulle selv prøve at de bliver nedsat i deres "fede løn"!De skulle skamme sig!!De har ikke megen realitetssans!Jeg føler vi er et "jagtet folkefærd"! I forvejen er vi en svag gruppe; så det her har vi jo ikke brug for! Jeg tror ikke politikerne kender ord som "empati,respekt,værdighed"!

Gæst

#369

2012-05-14 15:34

jeg syntes at alle skal have en mulighed for at få arbejd på den ene eller anden måde , alle kan bruges efter min mening , jeg skal selv have fleksjob og jeg ved hvor svært det er at få arbejd og få hjælp til at finde job for der er ikke mange der vil have nogen i arbejd som kun kan arbejde på halv tid og det syntes jeg er noget fis for vi kan godt arbejde , vi kan bare ikke holde til det i lige så lang tid som dem der ikke har noget de skal tage hensyn til som jeg skal, jeg må kun løfte 10 kg som maks ellers ødelækker jeg min krop , jeg kan ikke stå op en hel dag uden at mine ben og ryg siger stop
grindo74

#370 hørt godt inlægRe:

2012-05-14 16:00

#15: -  

 

merete

#371 Re:

2012-05-14 17:28

#114: -  

 Jeg vil give dig ret i at DK først og fremmest skal tænke på vores egen befolkning. Fint nok at hjælpe flygtninge; men ikke på bekostning af os danskere. Jeg er imod at vi skal have alt for mange flygtninge.


Gæst

#372

2012-05-15 18:45

Troede jeg efter 6 års ansættelse, skulle have lønforhøjelse, nu ligner det snart et minus på 3000 kr. pr. måned, dertil kommer at jeg arbejder, nat, weekend, jul, påske, pinse. Det for mindre end en bistandsklient.
16.000 udbetalt om måneden. Det trods en mellemlang videregående uddannelse.


Gæst

#373

2012-05-15 18:48

Jeg syntes det er stærkt bekymrende at vi som alm dansker i et demokratisk samfund ,betegnet som vældfærd højt på prioteringslisten. Skal i kamp for at værdig og med menneskelig behandling er en menneskeret. Vi er godt på vej langt tilbage i historien , hvor fattigårdens folk står i skarp kontrast til de store heregådrs mænd. Jeg vil sige med stolthed i stemmen : jeg er dansk statsborger og jeg foragter at det står klart at der udtænkes spareplaner for at redde økonomien frem for de menneskeliv der er hårdt ramt . Fuldstændig uforskyldt .
Gæst

#374 Re: Tag ansvar

2012-05-15 20:51

#12: Anarkisten - Tag ansvar

Du er godt nok ikke særlig sød.

Synes du skulle tænke lidt over hvad du byder andere mennesker med den tone!

Ha en dejlig dag.


Gæst

#375

2012-05-16 17:30

Er selv på vej mod visitation til fleksjob, er på kontanthjælp og vil vedblive at være det, til jeg får et fleksjob....hvis jeg får noget. Så selvforsørgende...min bare *beep*