BefriFrigg&Marley

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen BefriFrigg&Marley.


Gæst

#776

2016-11-18 11:00

Fordi jeg synes det er fuldstændigt vanvittigt, at aflive de 2 "børn".
Hvad sker der lige. Kan jeg hjælpe, på nogen måde, så gør jeg det gerne.

Gæst

#777

2016-11-18 11:05

For at få retfærdighed !!
Og dyrene kan ikke selv kæmpe..

Gæst

#778

2016-11-18 11:11

Den hundelov skal bare afskaffes med omgående virkning !!!
Frigg og Marley skal for enhver pris reddes ...

Gæst

#779

2016-11-18 11:25

Jeg syntes at det er forfærdeligt at nogle hunde bliver aflivet på grund af deres race. Hunde der bliver behandlet ordentligt er normalt også gode hunde - i hvert fald indtil andet er bevist.

Gæst

#780

2016-11-18 12:39

Ondt og uoplyst at fratage to velfungerende og elskede hunde på baggrund af uholdbare oplysninger og mistanker. Det burde ikke ske.

Gæst

#781

2016-11-18 12:39

Jeg skrev under fordi at
Frigg og Marley skal reddes fra
at blive aflivet pga af en dum hundelov, som efter min mening burde afskaffes med øjeblikkelig virkning...

Gæst

#782

2016-11-18 12:51

Uanset race, så falder hundens adfærd ALTID tilbage på mennesket/opdrætteren. Og her er der IKKE engang tale om adfærdsproblemer! Jeg håber og ønsker, at den såkaldte hundelov ophører, så vi i stedet kan koncentrere os om, hvordan vi opdrager, frem for hvilke racer vi står med!


Gæst

#783

2016-11-18 12:54

Jeg synes at den hunde lov skal tages og proppes langt op i røven på hver og én der arbejder i Folketinget !!!! I mit hoved er den hundelov racisme på højeste plan! Racisme mod andre mennesker, er direkte ulovligt. men racisme mod dyr, er åbenbart skide lige meget? Vores regeringen er tll grin!


Gæst

#784

2016-11-18 12:54

jeg skrev under fordi dyrene ingen stemme har. Man dømmer ingen blot p.gr. af en mistanke

Gæst

#785

2016-11-18 13:02

Man kan skuda ik aflive fordi man har en mistanke !!! Så skal vi da os ha lov at aflive mennesker hvis vi har en mistanke om de har gjort noget til dødsstraf som i usa. Men det er ikke humant. Det er det fandme heller ik at aflive pga en MISTANKE !!!!!

Gæst

#786

2016-11-18 13:04

Fordi jeg syntes der skal laves dna test ellers er det ikke Fair.

Gæst

#787

2016-11-18 13:19

Jeg underskrev fordi jeg mener der må og skal laves om på loven, NU !

Gæst

#788

2016-11-18 13:45

Jagten på såkaldte "farlige" hunde på baggrund af deres gener er lige så syg som jødeudryddelsen i 40'erne og de tanker, der lå bag den.
Der findes ikke farlige hunderacer; kun farlige hundeejere.

Gæst

#789

2016-11-18 14:01

Syntes ikke det er ok at aflive på en mistanke. Havde de bidt nogle kunne man tage sagen op men stadig er de ikke forbudt race (hvilket jeg heller ikke fatter en meter af altså hundeloven) skal de da ikke aflives. Jeg har selv en westie som godt kan bide men den er ikke forbudt... endnu...

Gæst

#790 Re:

2016-11-18 14:04

#1: -  

 Man kan inte döma en hund på grund av ras. Skillnaden är otroligt sprid i rasen.  Miljö och uppfostran. Medfödda anlag och även fobier kan drabba några i kullen och andra går helt fria. Danmark får ta efter Sverige som genomför ett mentalprov på hunden och resultatet kan då bli hunden frisk men ska inte ha den ägaren. Hunden avlivas endast när synnerliga skäl föreligger.

 


Gæst

#791

2016-11-18 14:10

Jeg mener det er forkert at dømme en hund ud fra race, og ikke efter handlinger.
Det er opdragelse af hunde der gør dem til det de er - ikke race.

Gæst

#792

2016-11-18 14:12

Min Dogo Argentino dreng på 11 år er tvunget til at gå med mundkurv på!
Han er født fri og forbliver sådan uden kurve eller andre latterlige påfund!
Alle hunde er farlige i de forkerte hænder!
Det er ikke hundene det er galt med, det er ejerene og opdragelsen, hvor tit ser man ikke ejere af små hunde, der overhovede ikke har kontrol på deres hund?
Indfør hundeskat, tvungen årligt dyrlægebesøg med vacc. og kørerkort til samtlige hunderacer!
For så har man hund for at man VIL have hund, man har råd til at have hund, og man ønsker at have en sund og rask hund!


Gæst

#793

2016-11-18 14:20

Fordi man ikke kan aflive et dyr, bare fordi der er mistanke om noget. Bevis denne mistanke og tjek hundens adfærd og sociale væsen. Er der noget galt med de 2 sidstnævnte, er det for det meste ikke hundens skyld men ejerens. Nej, de hund skal ikke aflives. Der findes andre hunde, som er mere farlige, men ikke er på denne liste, men igen, som ejeren så hunden.

Gæst

#794

2016-11-18 14:23

I Danmark er man uskyldig indtil det modsatte er bevist. Hundeloven er ude af kontekst da det er ejer der skal bevise sin uskyld. Der er en ejer bag hver en hund , og måske skal der kigges på hvordan hunden er opdraget og bliver behandlet.
Selv godkendte racer kan bide.

Gæst

#795

2016-11-18 14:23

Jeg syntes den hundelov skal afskaffes og erstattes af mere kyndig omgåelse af hunde. 


Gæst

#796

2016-11-18 14:31

Jeg skriver under på dette da, for at være helt ærlig, den hundelov som er i DK er fuldstændig til grin... Man kan sku da ikke forbyde et andet levende væsens ret til at leve bare fordi nogle mennesker er bange for dem, eller på en eller anden måde føler sig som havde de ret til at bestemme.. Næ, man skulle tværtimod forbyde mennesket bag hunden... Og så skal der skrappere og dyere registrering til så der kunne komme et årligt uanmeldt tjek ved hver enkelt dyreejer.. og har hundene ikke ordentlige forhold, virker bange eller lign, så skulle de tjek intensiveres ved pågældende..

Gæst

#797

2016-11-18 14:34

Fordi jeg elsker hunde, derfor!

Gæst

#798

2016-11-18 14:35

En syg hunde lov, lavet af nogle syge politiker.
Hvad er det for en måde at behandle vores kæledyr på, lad dog tvivlen komme hundene til gode, de har aldrig gjort nogen noget.
Emmas ejer

#799

2016-11-18 14:43

Afskaf hundeloven og indfør politikerloven og magtliderligheds loven for de håndhævere som er lidt for kreative. politikerloven. Har du fusket eller løjet. offentlig ydmygelse til spot og hån. 10 års fængsel og udvisning efterfølgende. At fuske når man er magthaver er jo landsforræderi. Magtliderligheds loven til de håndhævende embedsmænd der ikke er deres skilt værdig. Og gang på gang er skyld i politivold og embedsmisbrug. Som konfiskerer euforiserende stoffer og selv bruger disse. Overfalder borgere i deres fritid hvorefter de påråber sig at de blev overfaldet efter de har vist deres fine skilt. (Nogle forslag til straf.? Har flere idéer selv.)

Frigg og Marley (og alle de andre stakkels skæbner som er i samme situation netop nu og fremover) Håber det ender godt for jer. Men tror desværre at dette er for lidt værd for "de rigtige polititikere" (som ved bedre end alle os andre og tror det er deres ret til at bestemme hvordan vi skal leve vores liv) til at de kan få fingeren ud og være tættere på virkeligheden. 

God weekend håber det bedste

Hilsen ejer og flok leder til en stor skøn og fredelig 7 årig Hundepige


Gæst

#800

2016-11-18 14:58

fordi nutidens jagt af hunde racer står på og jeg vil ha vendt dem imod dem der jagter dyr og afliver dem på useriøse og ikke snakket omkring og så agter de at aflive sådanne nogle kære dyr! og det finder jeg mig ikke i en gang fis som aflivning skulle vendes imod staten så staten over kloden kan nå at få en oplevelse som menneske før de flytter sig videre og giver op og afliver dyr istedet for at kæmpe for lykke og vedligeholdt familie indbudte husdyr som disse 2 hunde,
de skulle sættes i skamme krogende mennesker der afliver og gør ondt på planetens syn på levende væsner og vis jeg må være så fri så finder jeg mig selv i at skrive hvad vis vi sandsynlig vis mistænkte jer for race forbud selv om de var mennesker som allerede forgår. ser i sammenhænget dem der ikke får hævn over mennesket tager forkert hævn over dyr og lader dem stå bi som beskyttelse for en så stor skændsel på denne klode de er lige så grimt at man skal give en skændsel som denne affektion til dem der kunne have været gode mennesker, det slemt nok at skrive at man skal altså være næst for man forstår og er tæt på sit liv og hvad man holder af.